Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker å høre om dere har troen på ekskjæresten min sitt nye forhold. 

Vi var kjærester i 3 år og bodde sammen i 2.5. Det var veldig seriøst, og han var klinkeklar på at jeg var "the one". Vi følte vi hadde vunnet i lotto av å ha funnet hverandre, for vi begge to har hatt vanskelig oppvekst og lavt selvbilde, så det var som et eventyr å være med hverandre. Han sa at ingen av de han hadde vært med før kunne sammenlignes med meg (og det tror jeg på). Vi delte også veldig mange interesser, blant annet en hobby som var lidenskap for oss begge, så forholdet vårt var langt ifra bare sofa og netflix. Det er ganske langt å forklare årsakene til bruddet, men bare gå utifra at det var pga noen utenforstående problemer som faktisk har blitt løst nå.

Han møtte ei ny etter 2 uker, og flyttet inn sammen med henne med en gang egentlig (selv om han eier egen leilighet, som jeg var med i fra dag 1 men ikke medeier). De har vært sammen i 8 måneder nå. Jeg er 23, han 28 og hun 36. Hun har også to unger i barnehage og barneskole alder. Jeg tror de begge to har et alkoholproblem, fordi han allerede hadde det i slutten av forholdet vårt. En av grunnene til at det ble avstand mellom oss var at jeg ville ta helt avstand fra alkohol og annen rus/festrus fordi jeg kjente det begynte å få et veldig tak over meg. Mens han har fortsatt på den veien. De fleste bildene de legger ut har noe med alkohol i seg, og hun dama poster storier at de drikker drinker i vanlige ukedager ganske ofte. De har til og med kjøpt en valp, samme rase og samme farge som min hund (som jeg hadde fra før, og han elsket ekstremt mye) som de har oppkalt etter 2 alkoholtyper.

Etter de var sammen i 5 uker ca sendte jeg melding om vi ikke kunne prøve igjen og skrev jeg var helt ifra meg, og han svarte at han var knust og at det ikke var lett for han heller og at det knuser hjertet hans når han tenker på minnene våre. Han tok ikke og slettet bildene av meg fra sosiale medier før det hadde gått flere uker (han fortalte at hun hadde bedt han om det, når jeg spurte) Men han fortsatte å følge meg og like bilder og like alle stories frem til han avfølgte meg etter 4 måneder. Når jeg kom og hentet tingene mine i leiligheten for siste gang, spurte jeg om hun nye var "the one" og han svarte vet ikke. Og jeg spurte om han elsket henne slik som han hadde elsket meg, og han så ned i gulvet og sa han ikke ville snakke om det.

Hun legger ut ekstremt mange selfier og videoer av seg selv. Hun har lagt ut video av seg selv i rart undertøy, med bustehår, som virker helt rart å legge ut. De har avfølget hverandre et par ganger, og slettet bildene av hverandre en gang, som tyder på turbulens (ja, jeg har fulgt med...)

Tilsynelatende deler de ingen interesser annet enn alkohol og TV (som alle andre..) Han er egentlig veldig friluftsmenneske, som meg, men ser ut til å ha gitt opp alt det nå. Vi skulle kjøpe småbruk i bygda jeg kommer fra, og det var et perfekt til salgs rett etter vi slo opp.. Mens nå bor han i rekkehus nærme motorveien i by sammen med hun og barna. Vi bodde 30 min utenfor. Og jeg tror ikke han bruker mye tid på hobbyen vi deler heller (sport).

Det er så vondt fordi jeg elsker han ennå like høyt. Om han hadde hatt en ulykke fra den hobbyen vi deler og blitt lam og måtte sittet i rullestol, ville jeg aldri forlatt han, så lojal var jeg mot han. Og han velger hun andre dama over meg. Da lurer jeg sånn på hva det er, om de har helt sinnsyk sex eller hva er det for noe.. Men vi også hadde det kjempebra på det området... Jeg forstår ingenting😔

Det er også kjempevondt at han tør å  risikere at jeg går videre.  Jeg er gjerne singel i flere år for å forbedre meg selv slik at det sitter for resten av livet neste gang. Men det er kjempevondt at han åpenbart ikke er redd for det.

Anonymkode: 4b644...763

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke det forholdet blir å vare nei, men om spørsmålet er om du skal vente på han, så ville jeg sagt nei. Gå videre.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Du sitter en lørdagskveld, skriver et langt innlegg der du ber oss vurdere substansen i din eks’ nye forhold? Kjære deg, dette er ikke sunt for deg, gå videre og finn annet innhold i livet ditt. 

Anonymkode: 7497f...78f

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Han virker ikke så bra, en alkoholiker som er med en annen dame

• Liker 1
Skrevet

Du er 23 ikke kast bort livet ditt på fjas som det her. Man skal uansett ike låse seg i forhold i tjueårene. 

Anonymkode: d4a79...334

• Liker 2
Skrevet

Og årsaken til at han fant seg ei ny røy etter to uker er fordi hab er en usikker jåsskuk som trenger bekreftelsen av at noen vil være sammen med han. 

Anonymkode: d4a79...334

• Liker 1
Skrevet

Det virker som om du er hektet på ham, og du ignorerer alle de røde flaggene som er her!

Du vet han hadde alvorlige alkoholproblemer før det ble slutt mellom dere, og du vet at det er helt umulig om du skal kunne ha et godt liv.

Du vet at han nå har funnet seg en dame som han drikker med mange ganger i uken. Avhengigheten er sterkere enn det meste annet, og denne mannens alkoholavhengighet/rusavhengighet er tydeligvis det sterkeste han føler nå.

Du vet at du ikke kan endre ham!

Å sitte og vente på ham i flere år inntil han ev. blir rusfri og ser lyset... da har du trolig kastet bort dine beste år og dine beste sjanser for å møte virkelig kjærlighet. Å ta ham tilbake når han har et så stort alkoholproblem er oppskriften på katastrofe, spesielt om dere skulle få barn!

Om han virkelig elsket deg så hadde han benyttet anledningen da du fortalte ham at du elsket ham og ville ha ham tilbake. Men han valgte den nye dama som han drikker sammen med.

Slutt å følge med på hva han gjør, slett ham på sosiale medier, ikke følg hans nye dame på sosiale medier. Ikke ta kontakt med ham.

Se om du kan finne en fagperson du kan snakke med, bearbeide både dette forholdet og oppveksten. Og finn deg en rusfri mann som velger deg fullt og helt. Velg deg selv!

Anonymkode: 6fe74...550

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Og hvordan har barna hennes det oppe i dette?

Om hun har et alkoholproblem, og et turbulent forhold, er det ungene som er de som taper her.

Og ja, han eksen din er også en taper. Man venter ikke på en fyr som dette.

Anonymkode: e4df1...487

• Liker 3
Skrevet

Den drømmen du har om dere to som skal dele et aktivt liv i skog og mark uten alkohol og dyrke deres felles hobby, er DIN drøm, ikke hans.

Han er et fyllesvin som vil drikke, la seg forfalle og sier det du VIL høre, ikke det som er sant.

Denne drømmen er ikke sann. Han vil aldri bli slik du håpte. Den mannen eksisterer ikke lenger.

Uansett så er han ikke din lenger. Slutt å sette livet ditt på vent.

Mulig dette forholdet ikke vil vare. Kanskje ikke neste heller. En ting jeg IKKE har trua på ihvertfall, er at han blir en edruelig familiefar,til ungene deres er voksne. Blir dere sammen igjen, så er det rett på flaska igjen etter nattevåk med babyskrik og usminka mamma

Anonymkode: 21a39...595

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Tipper de varer sammen lenge, de har samme livsstil og er lik hverandre på godt og vondt. 

Anonymkode: 46785...1be

Skrevet

Tusen takk for alle svarene!

Men er det ikke rart, hvis dere leser hele innlegget? Det virker bare så uforståelig for meg at han velger henne. Det eneste jeg kan tenke meg er om de har så bra sex. Han har jo full jobb så han kan ikke ha blitt helt fyllik..

Skrevet

Bekymrer meg for barna hennes.

Forstår du har det vondt, men du kan få bedre, det er mange menn uten alkohol problem i verden 😊

Anonymkode: 4d47a...4e5

• Liker 1
Skrevet

Tviler på at det forholdet vil vare. Hun er en del eldre og med 2 unger, samt virker som hun har ett tvilsomt forhold til alkohol. Det at de har slettet bilder etc i perioder tyder på at det allerede er trøbbel i paradis nå og da.

Tror ikke du misset noe ved bruddet. Min filosofi er at hvis det blir slutt så var det ikke ment å bli, og aldri gi en eks en ny sjanse.
Lojalitet er veldig viktig og desverre en ganske sjelden ting å ha i dagen samfunn. Jeg vil på det varmeste anbefale at du ser det godt etter en som er like lojal og versetter deg ordentlig. Du fortjener bedre enn din eks.

Anonymkode: 4ccf0...9bf

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Men er det ikke rart, hvis dere leser hele innlegget? Det virker bare så uforståelig for meg at han velger henne. Det eneste jeg kan tenke meg er om de har så bra sex. Han har jo full jobb så han kan ikke ha blitt helt fyllik..

Hvorfor ville han ikke ha deg?

Anonymkode: b9454...6bd

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Om jeg har troen det vil vare? Hmm..det var jo du som dumpet han. Og han, og mange andre menn, velger å klamre seg til et forhold lenger enn det kvinner er villig til. Så da ville jeg tippe det forholdet først vil ta slutt om hun nye dama dumper han..

Men hallo? Du er jo bare 23 år. Så ung, og har hele livet foran deg. Plenty av tid til å finne nye fisker i havet. 

Anonymkode: ae7b8...bf7

Skrevet

Han er rusavhengig, du er medavhengig, derfor du ikke kan glemme dette. Dere bondet over traumer, det er ikke ekte kjærlighet akkurat 

Anonymkode: 8460d...86d

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Du må bare gi opp å prøve å forså menn! Javel, du føler du er bedre enn henne. Men da kan du også få bedre enn hva hun har... kan du ikke??

Anonymkode: e4df1...487

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg har lært meg en enkel ting når det gjelder menn og forhold-  se på hva de gjør, ta det bokstavelig og ikke legg inn masse tolkinger.

Fakta er dette: Han har valgt å etablere seg i et nytt forhold, og han har valgt ignorere at du ville prøve på nytt. Disse to tingene tilsier at du må gi slipp og skape deg liv uten han. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det er så vondt fordi jeg elsker han ennå like høyt. Om han hadde hatt en ulykke fra den hobbyen vi deler og blitt lam og måtte sittet i rullestol, ville jeg aldri forlatt han, så lojal var jeg mot han. Og han velger hun andre dama over meg. 

Og den godheten er din og bare din!

Den gaven tar du med deg til en mann som fortjener den og deg..Gå videre nå vennen og glem han fyren der.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det virker bare så uforståelig for meg at han velger henne. Det eneste jeg kan tenke meg er om de har så bra sex. Han har jo full jobb så han kan ikke ha blitt helt fyllik..

Dere to virker helt forskjellig. Han vil feste og du vil leve et rolig liv. Mens hun vil feste hun også. Åpenbart hvorfor han velger henne. Og selvfølgelig kan han ha blitt alkoholiker selv om han jobber. 

Anonymkode: 46785...1be

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...