AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #1 Skrevet 13. januar 2024 Jeg er alenemor til 2 barn, den minste er 19 mnd. Han er i en veldig aktiv periode og jeg får veldig lite avlastning. Er så glad i dem at det gjør vondt, men er veldig intenst med smårollinger, spesielt i den alderen, han klenger på meg hele dagen og jeg skulle dusje istad og da sto han å sutret og gråt høyt foran dusjen forbi jeg gjorde noe annet enn å gi han oppmerksomhet, og han hev ting inn i dusjen osv osv. Jeg kjente det kokte over så jeg skrek så høyt jeg kan fordi frustrasjonen tydeligvis måtte ut. Han gråt naturligvis da og når jeg kom ut av dusjen satt jeg han ut av badet og lukket døra opptil kanskje 1 minutt for å samle meg mens han gråt. Og jeg har selvfølgelig kjempedårlig samvittighet og er redd han skal få varige men. Please si andre også har mistet besinnelsen eller fått noen form for sammenbrudd foran barna? Anonymkode: eafb6...8f0 6
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #2 Skrevet 13. januar 2024 Viktigste er at du reparerer det godt. Anonymkode: dcf83...404 3
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #3 Skrevet 13. januar 2024 Jada, du er ikke alene☺️ Bedre at du tar deg 1 min alene enn at du blir enda mer frustrert fordi du ikke får henta deg inn. Anonymkode: d0e47...08c 8
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #4 Skrevet 13. januar 2024 Har fått sånne sammenbrudd flere ganger, det går helt fint. Godt du ser at ikke det var optimalt løst, så kanskje du klarer å stoppe det tidligere neste gang 🥰 Anonymkode: 394f6...2d2 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #5 Skrevet 13. januar 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Viktigste er at du reparerer det godt. Anonymkode: dcf83...404 Jeg satt å gråt 1 time i sofaen etterpå mens vi så på tv og klemte på han. Anonymkode: eafb6...8f0 2
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #6 Skrevet 13. januar 2024 Hei. Det er helt normalt å miste fatningen av og til.. og så lenge dette ikke er noe som skjer ofte så er det helt greit. Barn er mer robuste enn vi tror. Du er bare et menneske, og noen ganger så når vi et punkt som vi mister oss selv litt. Jeg tenker at du er helt sikkert en god reflektert mor siden du stiller spørsmål ved denne situasjonen. Jeg er selv mamma til en treåring, og vet det kan være fryktelig slitsomt å være den rolige, pedagogiske superduper-mammaen hele tiden. Dette går helt fint ❤️ Anonymkode: aef44...901 2 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #7 Skrevet 13. januar 2024 Huff ja, med datteren min da hun var femten mnd ca.. hun var jo bare søt, husker så godt at hun ikke gjorde noe galt, bare "maste" intenst og jeg sa ihvertfall ti ganger at hun måtte vente, jeg ryddet kjøkkenet. Det jeg gjorde var slett ikke viktig, men det hadde vært ganske mye den dagen og jeg hadde brukt all min tid på henne.. endte med at jeg skrek ganske høyt til henne sa unnskyld etterpå og reparerte så godt jeg kunne, men har fortsatt dårlig samvittighet... Anonymkode: 8191c...7d6
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #8 Skrevet 13. januar 2024 Full sympati og forståelse. Du er ikke alene. Å ha barn er forferdelig tøft.. Anonymkode: 2310c...4c1 2
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #9 Skrevet 13. januar 2024 Alle trenger et pusterom. Må han være med inn på badet? Da mine var i den alderen så puttet jeg dem i en lekegrind og fikk dusjet meg i fred. De må lære seg å takle å være noen minutter alene. Det går helt fint! ❤️ Anonymkode: 0bd78...ee6 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #10 Skrevet 13. januar 2024 Veldig forståelig og vært der selv ❤️ Hvis du reparerer godt og det skjer helt unntaksvis tror jeg barn bare har godt av å se at foreldre er mennesker med ekte følelser de også. Du høres ut som en varm og god mor med masse kjærlighet for barna dine. Så dette går nok veldig fint❤️ Syns for øvrig det var en god refleks å ta deg ett minutt med lukket dør når du først fikk utbrudd. Anonymkode: 48a1a...529
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #11 Skrevet 13. januar 2024 Ehhh hvis han skulle fått varige men av det der, så aner du ikke hva som kan gi varige men til et barn. Slapp av ingen skade er skjedd med barnet. Anonymkode: 30590...5a5
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #12 Skrevet 13. januar 2024 Det skjer av og til🤷♀️ Man går noen ganger rett og slett tom. Spesielt når man er mye alene med dem som du er. Selv er jeg alene med to barn når mannen min er i nordsjøen, da hender det at jeg er skikkelig nedkjørt og utmattet. Så jeg kan tenke meg at du må være sliten som er alene med dem ❤️ Her en natt brølte jeg til 3-åringen fordi hun holdt show et par-tre timer, vekket babyen og alt var bare kaos. LEGG DEG NED OG SOV! Jaja, vi sovna til slutt alle tre. Lettere sagt enn gjort, men man må prøve å få hentet seg inn litt. Få puste litt. Det er vanskelig å være den mammaen man ønsker å være når man er utkjørt. Anonymkode: f0cbb...58c
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #13 Skrevet 14. januar 2024 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Jeg satt å gråt 1 time i sofaen etterpå mens vi så på tv og klemte på han. Anonymkode: eafb6...8f0 Det er ikke reparering det er din egen avreagering. Du må reparere med barnet ditt på barnets premisser. Anonymkode: dcf83...404 2
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #14 Skrevet 14. januar 2024 Du er et menneske du også, å være mor betyr ikke å være perfekt. Du er også tydeligvis veldig alene om ansvaret og er da er det ikke rart det kommer større topper og oppsamling enn når man er to. Ikke døm deg selv, en dårlig mor hadde ikke spurt der spørsmålet du spør eller brydd seg idet hele tatt. Det går over og gutten din har det nok kjempe fint ❤️ Anonymkode: 70275...798
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #15 Skrevet 16. januar 2024 Det går bra, du har sikkert sagt unnskyld hvis han ble redd osv. Det er det viktigste. Men at ungene ser vi er folk vi også tror jeg ikke skader. Må egentlig være litt ok for en smårolling med alle sine sammenbrudd å se at det også skjer andre. Så lenge det ikke er dagligdags, da må man jo søke hjelp. De må føle de har en stor sterk voksen også. Anonymkode: 131b9...6f6
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #16 Skrevet 16. januar 2024 Reparer, reparer, reparer. Det går bra. Anonymkode: 1d8f5...188
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå