Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er 7+1 idag. Var kvalm og uvel noen dager før jeg fikk positiv test på ikm dato. Ellers har jeg kun ømme bryster, som har variert i grad. Samt uteblitt mens. Alt i alt føler jeg meg ikke gravid, og har vel aldri heller gjort det gjennom denne graviditeten så langt. Dette er noe jeg synest er frustrerende. Det blir litt som å gå rundt å lure på om man i det hele tatt er gravid, visst dere skjønner. Er dette virkelig normalt? Har fått time hos jordmor og ultralyd 1.feb, så er en liten stund til.

Noen som har hatt det slik i graviditeten?

Anonymkode: 01c4d...f9e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er selv 8 + 1 i dag, har nesten ikke symptomer jeg heller. Merker at puppene er litt større og tyngre, og hatt noen episoder med kvalme, men ikke daglige symptomer. Var på ultralyd i går, og alt ser helt normalt ut ☺️

Anonymkode: 4c950...106

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er selv 8 + 1 i dag, har nesten ikke symptomer jeg heller. Merker at puppene er litt større og tyngre, og hatt noen episoder med kvalme, men ikke daglige symptomer. Var på ultralyd i går, og alt ser helt normalt ut ☺️

Anonymkode: 4c950...106

Takk for svar! Håper det er normalt for meg også!

Ulempen med at jeg ikke har noen plagsomme symptomer er at jeg «glemmer» at jeg er gravid, spesielt i jobbsammenheng. F.eks på jobb igår fikk vi servert mat, deriblant mårpølse, som jeg spiste 2-3 biter. Altså, jeg greier ikke å komme i «gravid modus». Og jeg skammer meg i etterkant av at jeg plutselig kom på at jeg spiste noen biter mårpølse. Det værste jeg synest ved situasjonen, var at jeg kom ikke på dette før jeg var kommet hjem, altså at jeg skulle spist mårpølsen. Føler meg helt fjern, og som sagt, jeg skammer meg!

Skrevet

Har du vært gravid før? Hva slags følelse er det du tenker du bør ha, at du er mer kvalm feks? Man kan ikke kjenne/føle at man er gravid før det blir et mye større foster inni der, og da kjenner man det fordi man kjenner bevegelse fra fosteret. 

Om du tenker på symptomer som kvalme og trøtthet og sånn så kom det for fullt for meg fra ca 8+0. Men jeg følte ikke så veldig på at jeg var gravid, føltes som jeg var bilsyk og fyllesyk og hadde mangel på søvn samtidig. 

Anonymkode: e706e...f37

Skrevet

Er i uke 16 nå, har ikke hatt ett eneste symptom ☺️ Føler meg heldig 

Anonymkode: ba79f...e62

• Hjerte 2
Skrevet

Er gravid i uke 31 og følte meg ikke gravid før magen poppet like før ordinær ultralyd🙃

Anonymkode: c5f92...8c8

• Hjerte 1
Skrevet

Hva slags følelse skal man ha for å være gravid? «Føler meg ikke gravid sålangt i graviditeten». Den har jo nettopp begynt. Du kommer nok til å ønske deg tilbake dit når du begynner føle deg skikkelig gravid :) 

Anonymkode: 09322...e3f

• Liker 1
Skrevet

Gratulerer! Håper for din skyld det holder seg sånn lengst mulig.

Jeg har vært kvalm, spyende og sengeliggende med begge mine. Følte meg likevel ikke gravid. Følte meg bare ræva.

Den gode «gravidfølelsen» for meg kom uke 15-20, når magen begynner å vokse og man etterhvert kjenner spark:)

Slapp av og kos deg med at du er i fin form i mellomtiden.

Anonymkode: ccef0...f75

Skrevet

Jeg er i uke 18 og «føler» meg heller ikke gravid, til tross for at jeg har begynt å kjenne spark! Er førstegangsgravid og har foreløpig ganske liten mage, og er i god form. Og det er jeg selvsagt veldig takknemlig for!

Anonymkode: 7a9e5...91a

• Liker 1
Skrevet

Jeg vet ikke hvordan du ser for deg at det skal føles, men min erfaring er at graviditet var en fjern tanke. Jeg synes det var merkelig at det vokste et menneske inni meg, og klarte ikke helt å forholde meg til det.

Er et par år siden jeg var gravid, og jeg snakker veldig lite om det, for det var så fjernt og rart. Har liksom aldri innfunnet meg med at jeg var gravid.

Anonymkode: e26f4...bea

Skrevet

Gratulerer. skulle mer enn gjerne byttet med deg😅 Men nå er du jo kjempetidlig, og mange kjenner seg ikke kvalm og dårlig så tidlig. Jeg gjorde det, men jeg er tvillinggravid, og har derfor vært så "heldig" å få mer hormoner tidlig. 

Nå er jeg godt inn i 2  trimester og er dørgende sliten hele tiden. Våkner med hodepine, kvalmen er kommet tilbake fordi jeg er så sliten, får kynnere dagen lang og det er et lite mareritt å komme igjennom arbeidshverdagen. Det er bare å nyte symptomfriheten. Er du heldig, varer det leeeenge🤞🏻😊

Anonymkode: ce155...fad

Skrevet

Hadde aldri sympromer (bittelitt ømme pupper bare). Men opplevde at kroppen min var imvadert og ukjent. Fikk bekkenplager mot slutten, det var vel i grunn det hele. Klarte egentlig ikke å forholde meg til at det var et faktisk menneske der, selv om hun sparket. Snudde seg ganske sent, når det var trangt, å det kjentes for å si det sånn 🤯

Anonymkode: d519e...67e

Skrevet

Jeg har noe symptomer, men det meste er mildt. Litt uggen, men ikke kvalm. Blir trøtt etter arbeidsdagen, men det går helt greit. Er snart 10 uker på vei og alt var fint på ultralyd.

Anonymkode: 4ba91...22d

Skrevet

Jeg kjenner meg igjen i at man leter etter symptomer og analyserer alt første gang man er gravid. Og at tida går kjempesakte. For du har jo egentlig akkurat blitt gravid.. Jeg har tre svangerskap bak meg, der eneste symptom var voksende mage og spark. Alt i orden alle gangene! Første gang var jeg bekymret fordi man leser om symptomer man ikke har. De to andre gangene var det bare å nyte det! Kjempedeilig å være frisk og rask når man har små barn å følge opp! Å være konstant kvalm med en aktiv toåring å passe på, må være helt forferdelig 😅

Anonymkode: 8bc11...ad0

Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Jeg vet ikke hvordan du ser for deg at det skal føles, men min erfaring er at graviditet var en fjern tanke. Jeg synes det var merkelig at det vokste et menneske inni meg, og klarte ikke helt å forholde meg til det.

Er et par år siden jeg var gravid, og jeg snakker veldig lite om det, for det var så fjernt og rart. Har liksom aldri innfunnet meg med at jeg var gravid.

Anonymkode: e26f4...bea

Takk til alle for svar!

Det er kanskje litt som du beskriver, slik jeg har det. Dette er tredje gangen jeg er gravid, men har aldri komt til uke 7. Tror kanskje jeg «undertrykker» tankene og følelsene rundt det at jeg faktisk er gravid, da jeg hadde SA i fjor og hadde selvbestemt abort da jeg var 17 (ble gravid på p-pille). Jeg føler det litt sånn at jeg tror ikke på at jeg er gravid, nesten som ett sjokk som ikke har gått over, og i og med jeg nesten ikke har symptomer så blir denne følelsen forsterket. Jeg vet ikke. Ser frem til å snakke med jordmor.

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...