AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #1 Skrevet 13. januar 2024 Datter på 15 mnd har plutselig begynt å gråte og vri seg under bleieskift. Kan gråte fra vi legger henne ned til vi gir henne en leke eller tuller med henne slik at hun blir distrahert og ler. Hun har begynt å gråte spesielt hvis vi må tørke bæsj som har kommet inni tissen. Da må vi spre kjønnsleppene for å komme til og da gråter og spenner hun seg til ofte. Virker som hun ikke liker at noen tar henne der og at hun syns det er ubehagelig. Hun er veldig blid og fornøyd ellers, men leste at gråt under bleieskift kan være tegn på overgrep. Synes dere dette høres ut som det? Anonymkode: afb1d...bea
Sofakona Skrevet 13. januar 2024 #2 Skrevet 13. januar 2024 Slik var mine 2..de vridde seg so larver og måtte nesten holdes fast he he...og for all del..de skulle ikke legges ned... Det kunne bli skikkelig grisete innimellom 🤣 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #3 Skrevet 13. januar 2024 Sofakona skrev (2 minutter siden): Slik var mine 2..de vridde seg so larver og måtte nesten holdes fast he he...og for all del..de skulle ikke legges ned... Det kunne bli skikkelig grisete innimellom 🤣 Hun hatet bleieskift som nyfødt, men gikk over etter ett par mnd og det har gått smertefritt etter det. Men nå de siste par ukene har hun plutselig grått og kan gå i bro i protest så må vente til hun legger rumpa ned igjen før vi kan stelle videre 😅 sikkert bare jeg som overtenker og leser for mye på Internett 🫣 Anonymkode: afb1d...bea
Sofakona Skrevet 13. januar 2024 #4 Skrevet 13. januar 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hun hatet bleieskift som nyfødt, men gikk over etter ett par mnd og det har gått smertefritt etter det. Men nå de siste par ukene har hun plutselig grått og kan gå i bro i protest så må vente til hun legger rumpa ned igjen før vi kan stelle videre 😅 sikkert bare jeg som overtenker og leser for mye på Internett 🫣 Anonymkode: afb1d...bea ER nok det he he..min skulle helst holdes hele tiden..ligge på rygg hadde hun ikke lyst på. Pluss om du gjør det ofte etter mat kan det være at maten kommer litt opp igjen også 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #5 Skrevet 13. januar 2024 Det er nok helt normalt. Vår 1,5-åring og flere i barnehagen blir rabiat ved bleieskift hjemme, men ikke i barnehagen. De vil bestemme selv vettu 🤪🙂 Anonymkode: e5ced...0a6 2 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #6 Skrevet 13. januar 2024 Ville no fulgt godt med uansett, du vet aldri! Sikkert ikke, men følg med! Anonymkode: 6f23f...2d5
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #7 Skrevet 13. januar 2024 Barnet mitt er 70% av bleieskiftene en besatt alligator med superkrefter som skriker som en stukken gris. Hun bare er sånn og misliker å bli lagt ned/«tvunget» til noe hun ikke liker. Det er sabla irriterende, men jeg er ikke urolig. Anonymkode: 096d3...c88 6
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #8 Skrevet 13. januar 2024 Begge mine hadde en periode hvor bleieskift var helt krise. Var vel på den alderen, kanskje litt større. Var virkelig hyling, og hadde det ikke vært for at jeg visste overgrep var helt utelukket, så hadde jeg lett kunnet bli mistenksom. Så jeg tror det er vanlig! Hadde dette kommet sammen med andre ting, som endring i adferd, tegn på å ikke ville i barnehagen, virke utrygg på noen ansatte, da hadde alarmklokken mine gått.Men det skader jo ikke å snakke om dette med noen du stoler på i barnehagen. Altså, ikke anklag noen for overgrep. Men fortell at bleieskift er vanskelig om dagen, og spør om de merker noe. Anonymkode: a3c62...bfd
Hmmmmmm Skrevet 13. januar 2024 #9 Skrevet 13. januar 2024 Kjøp et smykke med kamera som barnet har på seg.
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #10 Skrevet 13. januar 2024 Jeg har tenkt det samme om mitt barn også, som har begynt å gråte masse under bleieskift, presse bena sammen og prøve å vri seg unna. Jeg tenker at så lenge det ikke er andre tegn er det alderen som gjør det, men jeg forstår deg godt når du blir skeptisk og får vondt i mammahjertet. Men tror nok det er veldig normalt! Anonymkode: 22598...e81
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #11 Skrevet 13. januar 2024 Jeg har en på 20 mnd selv og har iblant fra 1 år til nå tenkt det samme. Det går i perioder der hun er veldig grei og perioder der hun absolutt ikke vil skifte. Jeg får heller ikke lov å vaske ordentlig uten at hun roper AUAUAU osv. Men jeg vet jo venner med guttebarn som sier de oppfører seg likt (og verre) under bleieskift.. Og så er det perioder og dager der det er helt problemfritt. Og det er jo ikke akkurat det eneste barnet protesterer på heller... Er høyere og verre gråt for andre helt uskyldige ting som hun må gjøre (feks om hun må sitte i bilstolen når hun ikke ville, eller jeg tok på feil pysj...) Anonymkode: 9f108...2c6
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #12 Skrevet 13. januar 2024 Man skal jo aldri si aldri. Men hvor skulle det skjedd? I de fleste barnehager er det gjennomsyn til bad nå. Det som mest sannsynlig har skjedd er at barnet ditt har kommet i selvstendighetsalderen og vil bestemme selv. Prøv å ta bleieskiftene stående, det pleier å hjelpe. Anonymkode: 4b172...364
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #13 Skrevet 13. januar 2024 Tror du skal stole på magefølelsen din. Hvem har vært rundt henne den siste tiden? Anonymkode: b5e97...1a8
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #14 Skrevet 13. januar 2024 Veldig vanlig tror jeg. Mine har hatt perioder med dette uten at jeg har hatt noe grunn til å mistenke overgrep. En grunn kan være at de har vært såre en gang og så tenker det vil svi gjøre vondt. Eller bare at de syns det er dritakjedelig å bli tvunget til å ligge stille. Anonymkode: 8707b...94f
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #15 Skrevet 13. januar 2024 Altså... Ingen av dere overgrepshylere som tenker over slimhinnene i underlivet på en baby og hvordan bæsj regelrett etser seg inn der og gjør det skikkelig sårt? Se for dere hvor rød stumpen blir, og deretter se for dere den samme etsingen på tynne slimhinner. Anonymkode: 6e5ca...8d6 2
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #16 Skrevet 13. januar 2024 4 hours ago, AnonymBruker said: Datter på 15 mnd har plutselig begynt å gråte og vri seg under bleieskift. Kan gråte fra vi legger henne ned til vi gir henne en leke eller tuller med henne slik at hun blir distrahert og ler. Hun har begynt å gråte spesielt hvis vi må tørke bæsj som har kommet inni tissen. Da må vi spre kjønnsleppene for å komme til og da gråter og spenner hun seg til ofte. Virker som hun ikke liker at noen tar henne der og at hun syns det er ubehagelig. Hun er veldig blid og fornøyd ellers, men leste at gråt under bleieskift kan være tegn på overgrep. Synes dere dette høres ut som det? Anonymkode: afb1d...bea Her du prøvd og skifte stående? Spesielt tissebleier? Vår nektet å bli lagt ned plutselig. Anonymkode: 89bc2...5a9
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #17 Skrevet 14. januar 2024 Hun er kanskje sår. Ikke alltid det er veldig rødt eller utslett ved sårhet. Kanskje hun har fått sopp? Eller en bitteliten rift? Våre barn har synes det har vært spennende å «vaske» seg selv eller kjenne etter når de er uten bleie. Med disse sylskarpe neglene små barn kan få så kan det fort skje. Kan også ha vært feks episode hvor det har vært tomt for våtservietter eller noe som gjør at hardere papir eller kluter er brukt og dermed vegrer barnet seg nå. Men jeg hadde uansett spurt personalet i barnehagen om hvordan barnet oppfører seg under skift der. Kanskje har de begynt å bruke annet tørkepapir/kluter/våtservietter og barnet blir fortere sår av det? Kanskje har de begynt å skifte bleie oppreist? Anonymkode: ee355...d33
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #18 Skrevet 15. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 13.1.2024 den 20.07): Barnet mitt er 70% av bleieskiftene en besatt alligator med superkrefter som skriker som en stukken gris. Hun bare er sånn og misliker å bli lagt ned/«tvunget» til noe hun ikke liker. Det er sabla irriterende, men jeg er ikke urolig. Anonymkode: 096d3...c88 Åhh, sånn var jenta mi i dag også 😭 jeg er helt ør i hodet nå 🤣 når går det over? Takk for alle flotte svar i denne tråden Ts Anonymkode: afb1d...bea
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #19 Skrevet 15. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Åhh, sånn var jenta mi i dag også 😭 jeg er helt ør i hodet nå 🤣 når går det over? Takk for alle flotte svar i denne tråden Ts Anonymkode: afb1d...bea Lurer på det samme 😅 det er ingen logikk i når bleieskift går smooth og når jeg dealer med en besatt alligator..🤷🏼♀️ Det er slitsomt! Barnet har ekstremt sterke meninger og store følelser på det meste i livet, så går sikkert litt på personlighet også 🤷🏼♀️ Anonymkode: 096d3...c88
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #20 Skrevet 15. januar 2024 3 hours ago, AnonymBruker said: Åhh, sånn var jenta mi i dag også 😭 jeg er helt ør i hodet nå 🤣 når går det over? Takk for alle flotte svar i denne tråden Ts Anonymkode: afb1d...bea 4 minutter siden, AnonymBruker said: Lurer på det samme 😅 det er ingen logikk i når bleieskift går smooth og når jeg dealer med en besatt alligator..🤷🏼♀️ Det er slitsomt! Barnet har ekstremt sterke meninger og store følelser på det meste i livet, så går sikkert litt på personlighet også 🤷🏼♀️ Anonymkode: 096d3...c88 Det er ingen mønster her heller. Jeg kan grue meg intens, og det er helt stille, og jeg kan tenke dette går bra, og det er fullt kaos. Samme tid, samme sted, annen morgen. Men jeg merker at det er det å bli lagt ned som er det verste. Så vi prøver å skifte stående mens vi leker med noe Anonymkode: 89bc2...5a9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå