AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #41 Skrevet 14. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dersom du ikke kan lage mat, hvorfor invitere til hjemmelaget mat? Gå ut på restaurant eller kjøp takeaway men ikke prøv imponere med noe du ikke kan. På meg virker det uærlig. På papiret ser alle oppskriftene enkel og ut, men særlig retter med få ingredienser kan være tricky. En carbonara er lett å ødelegge. Ihjelsvidd bacon/pancetta, eggeplommemassen blir lett til eggerøre, pasta som er for myk. Anonymkode: 63651...453 Jeg er verken uærlig eller prøver å imponere, han vet jeg sliter med det, men at jeg prøver å lære meg det 😊 Og så tenkte jeg at det hadde vært koselig å invitere ham til meg på middag, men nå sitter jeg litt fast i hva jeg skal servere som jeg faktisk klarer 😊 Anonymkode: 0ce05...041
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #42 Skrevet 14. januar 2024 Har fått tips av ei venninne om en rett med kyllingfileter, bacon, paprika, løk, pesto og fløte i ovn, med pasta og foccacia til. Mulig det kan bli enkelt nok 😀 Takker for alle forslag, det er mye jeg kan prøve senere 😀❤️ Anonymkode: 0ce05...041 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #43 Skrevet 14. januar 2024 Et tips kan også være å ha noe i bakhånd,som er lett å varme opp,om det skulle gå helt galt! Lykke til! Anonymkode: fc8d5...928
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #44 Skrevet 14. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Et tips kan også være å ha noe i bakhånd,som er lett å varme opp,om det skulle gå helt galt! Lykke til! Anonymkode: fc8d5...928 Har heldigvis tilgang til Foodora 😄 Men takk 😀❤️ Anonymkode: 0ce05...041
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #45 Skrevet 14. januar 2024 Jeg er i utgangspunktet vennlig innstilt til en dame som vil lage mat til meg. Og jeg er noe av en matnerd. Hva med å kjøpe ferske reker, en god loff og en flaske hvitvin? En god salat med godt brød er ikke å forakte. Cæsar-salat eller noe på chevre, honning og valnøtter? Hvis kvinnen i mitt liv inviterte på mac-and-cheese med rødvin så hadde jeg ikke sagt nei. Eller en hel Brie som var varmet 20 minutter i stekeovnen med en Riesling med pittelitt sødme. All mat som skal koke lenge er som regel lett å lage. Grovt kjøtt, grønnsaker, væske oppi en gryte, la det småputre i 3 timer og ut kommer de deiligste smaker. Boeuf Bourguignon er oksekjøtt i rødvin. Coq au vin er hane (eller høne). Masse godsaker. Server med potetmos eller bønner. Masse smør, masse umami, mørt. Det går inn til hjertet hos meg. Helstekt kylling er også en easy win. Eller bacalao? Fisk eller møre kjøttstykker (kyllingbryst, biff) er hakket vanskeligere. Ting går fortere, og du skal gjerne ha noe tilbehør ferdig samtidig som kjøttet er varmt men ikke over-behandlet. Hvis du er usikker på kjøkkenet ville jeg ha ventet med det til en litt mer avslappet date. Anonymkode: b3a8d...1c5 2
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #46 Skrevet 14. januar 2024 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Jeg er i utgangspunktet vennlig innstilt til en dame som vil lage mat til meg. Og jeg er noe av en matnerd. Hva med å kjøpe ferske reker, en god loff og en flaske hvitvin? Anonymkode: b3a8d...1c5 Beklager at jeg klippet bort resten av de fristende forslagene dine, men alt tatt i betraktning: Ferske reker, loff og hvitvin er trådens desidert beste forslag, omstendighetene tatt i betraktning! Litt majones eller aioli og masse sitronbåter i en skål, og menyen er i boks. Gjerne med en god is til dessert, eller noen ferdigkjøpte fancy kakestykker fra konditori. Reker er jo på sitt aller beste akkurat nå, så dette var rett og slett genialt tenkt (ergrer meg at jeg ikke kom på det samme! ). Anonymkode: c82cb...2c2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå