AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #1 Skrevet 13. januar 2024 Nå skjønner jeg hva alle snakker om at dagene over termin er seige og harde. Så langt har det egentlig gått ganske greit, selvsagt tungt og slitsomt innimellom; men idag har jeg grått hele dagen, helt ukontrollert. Føler meg så skjør, sliten og alt får meg til å gråte. Var på trivselskontroll igår og var ikke antydning til å være moden, og kjente det ekstra idag at jeg mistet litt piffen. Føles ut som denne fødselen aldri kommer til å starte av seg selv og jeg er så lite interessert i å bli satt i gang. Hvordan får man disse dagene til å gå? Hvordan syntes du det var å gå over termin? Anonymkode: 93395...7d4 3
Bruspulver Skrevet 13. januar 2024 #2 Skrevet 13. januar 2024 Å gå over termin var det kjipeste med hele graviditeten og fødselen. Ble så innmari lei meg hver dag jeg våknet ute at det hadde skjedd noe ila natten nok en gang… Det var en lidelse. Ble satt igang på maks overtid. 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #3 Skrevet 13. januar 2024 Hvor langt over er du nå? Det desidert verste for meg var alle de (sikkert velmente) meldingene og telefonene med spørsmål om noe var på gang eller noe hadde skjedd. Jeg holdt på å klikke. Er det din første? Jeg gikk nesten en uke over med første. Min andre kom tre uker før termin heldigvis. Jeg føler med deg! Prøv å nyt tiden med baby i magen, om du er i god form så kan du gjøre unna alt du kanskje ikke får gjort på en stund. Rydde, vaske, organisere, dra på kino, konsert, shopping alene osv. NYT kjærestetid ❤️ Anonymkode: 118f0...4ca
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #4 Skrevet 13. januar 2024 Jeg gråt hver dag etter «trivsels»-kontrollen som var 7 dager etter termin. Hver morgen våknet jeg og ingenting hadde skjedd. Ble satt i gang dag 11 etter termin. Ungen kom dagen etter. Skal ha planlagt keisersnitt denne gangen av medisinske årsaker. Må si jeg gleder meg til å slippe 3 uker kortere som gravid 😁 Anonymkode: 0c370...869
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #5 Skrevet 13. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvor langt over er du nå? Det desidert verste for meg var alle de (sikkert velmente) meldingene og telefonene med spørsmål om noe var på gang eller noe hadde skjedd. Jeg holdt på å klikke. Er det din første? Jeg gikk nesten en uke over med første. Min andre kom tre uker før termin heldigvis. Jeg føler med deg! Prøv å nyt tiden med baby i magen, om du er i god form så kan du gjøre unna alt du kanskje ikke får gjort på en stund. Rydde, vaske, organisere, dra på kino, konsert, shopping alene osv. NYT kjærestetid ❤️ Anonymkode: 118f0...4ca Støtter denne med masing fra andre. Jeg sluttet å svare på sms, anrop, sosiale medier og åpnet ikke snapchat fra termin. Orket ikke maset og kontrollering fra folk som sendte meg random ting for å sjekke om jeg svarte eller ikke…… Så det anbefales på det sterkeste å kutte telefonen fra termin for å skåne seg selv. Anonymkode: 0c370...869
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #6 Skrevet 13. januar 2024 Føler med deg! Føltes som om fødselen aldri skulle starte, jeg gikk 9 og 8 dager over i mine svangerskap. Og enig i at det var utrolig slitsomt med alle som spurte om det hadde «skjedd noe», følte meg som en total fiasko! Men hold ut, snart er du i mål 🤗 Anonymkode: 368db...f80
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #7 Skrevet 13. januar 2024 Det er helt forferdelig ja!!! Ble igangsatt 2 dager etter termin, men de to dagene var helt jævlig. Faktisk siste uka før termin og. Man har jo så forventninger om at det KAN skje i uke 37, så 38, så 39, så våkner man enda mer skuffet for hver dag som går. Det er beintøft! Føler med deg ❤️ Anonymkode: 3e475...439
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #8 Skrevet 13. januar 2024 6 dager over termin… og ja, det er første barnet mitt. Var så innstilt på at jeg kom til å gå over termin, siden så mange gjør det, men ble så demotivert av at jeg ikke er moden i det hele tatt. Skal på ny sjekk på mandag, og håper det har skjedd nooooe nytt🥲 og ja, antallet mennesker som sender melding og ringer daglig, jeg blir sprø. Kollegaer, venner, familie. Svigermor sender melding hver eneste dag om det har skjedd noe nytt🤪 og hvis jeg sender snapp eller melding til noen, så svarer de alltid «ååå hadde håpt det var bilde av babyen». Ja det skulle jeg også ønske🤯 Anonymkode: 93395...7d4 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #9 Skrevet 13. januar 2024 Gikk over med alle tre. Det som var verst var at det spiste av permisjonen med barnet. Anonymkode: 70443...e82 1
Rosa Dartle Skrevet 13. januar 2024 #10 Skrevet 13. januar 2024 Lengste uka i mitt liv. Du har min sympati ❤️ Måtte være der selv for å forstå det, det var helt grusomt tungt og slitsomt både fysisk og mentalt. 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #11 Skrevet 13. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Gikk over med alle tre. Det som var verst var at det spiste av permisjonen med barnet. Anonymkode: 70443...e82 Ja det orker jeg ikke tenke på engang… hver eneste dag er jo bare en vente-dag som jeg mister av permisjonen. Huset har aldri vært renere, frysen er full av mat og jeg er tom for ting å fylle dagene med. Er så klaaaar🙈 -ts Anonymkode: 93395...7d4
Amatariel Skrevet 13. januar 2024 #12 Skrevet 13. januar 2024 Føler med deg ❤️ Jeg har gått over termin med tre av fire barn her. De dagene er virkelig seige!! Men i den store sammenhengen er de "ingenting". Vanskelig å se akkurat når man sitter i dem, jeg vet... Om det er noe trøst så hadde ikke jeg heller NOEN forvarsel på fødsel kort tid i forveien. Kjentes virkelig ut som det skulle være mange mange dager igjen, bare timer før babyen faktisk kom. Den ene gangen gikk jeg på do kl. 5 om morgenen, bannet og erget meg over nix null nada tegn på at noe var i gang (gikk på do hver natt kl. 5 i tredje trimester, så helt vanlig). Men så endte den babyen med å bli født kl. 8 samme morgen. Så når det først skjer noe så kan det gå fort! Babyen kommer ut snart, uansett om den vil det eller ikke Vet det er vanskelig, men bare prøøøv å slapp av og "vær glad" for den egentiden du har nå. Se tv-serier uten avbrytelser, sov masse, ta et langt bad. Lykke til! 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #13 Skrevet 14. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Støtter denne med masing fra andre. Jeg sluttet å svare på sms, anrop, sosiale medier og åpnet ikke snapchat fra termin. Orket ikke maset og kontrollering fra folk som sendte meg random ting for å sjekke om jeg svarte eller ikke…… Så det anbefales på det sterkeste å kutte telefonen fra termin for å skåne seg selv. Anonymkode: 0c370...869 Jeg er enig i dette, så med nummer to sa vi ikke termindatoen. Sa vi ventet baby ila november eller desember. Bare en person maset mye om når termindatoen var, og fikk selvfølgelig ikke vite det. Alle andre tok hintet. Babyen kom rett før termin, og ikke et eneste spørsmål om det nærmet seg eller mas, annet enn fra den personen som maste om å få vite termindatoen. Anonymkode: 80df0...44b 1
Rainstorm2.0 Skrevet 14. januar 2024 #14 Skrevet 14. januar 2024 Huff, dette skjønner jeg er tungt. ❤️ Skjønner at du vil ha det unnagjort nå! Jeg har ikke barn, og ingen erfaringer, så mine råd blir fattige. Men det eneste jeg hadde kommet på er å faktisk bare fylle på med mer kos og gøy, om det er mulig? Er det noen serier du har tenkt du ville se, som du aldri fikk sett? Noen mennesker du har tenkt du skulle ringt, som er lenge siden du har snakket med? Eventuelt å bare huske at du tåler at det er gørr-kjedelig, og at det er helt naturlig at det er seigt nå. Håper barnet kommer snart, styrke din vei 💪 2
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #15 Skrevet 14. januar 2024 Tusen takk for så fine meldinger❤️ blir helt rørt av hvor fine dere er! Anonymkode: 93395...7d4 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #16 Skrevet 14. januar 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg er enig i dette, så med nummer to sa vi ikke termindatoen. Sa vi ventet baby ila november eller desember. Bare en person maset mye om når termindatoen var, og fikk selvfølgelig ikke vite det. Alle andre tok hintet. Babyen kom rett før termin, og ikke et eneste spørsmål om det nærmet seg eller mas, annet enn fra den personen som maste om å få vite termindatoen. Anonymkode: 80df0...44b Dette tar jeg med meg til en eventuell neste graviditet! Fysøren. Gått hele svangerskapet og hørt «jaja tenk om han kommer i desember, ja det kan jo være! Tenk om det blir på julaften, ja de kan jo komme litt før tiden!» og nå som vi er i januar så er det bare mas om han ikke kommer snart eller om det skjer noe… så det var veldig lurt! Skulle ønske jeg hadde vist det🙈 Anonymkode: 93395...7d4 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #17 Skrevet 14. januar 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Ja det orker jeg ikke tenke på engang… hver eneste dag er jo bare en vente-dag som jeg mister av permisjonen. Huset har aldri vært renere, frysen er full av mat og jeg er tom for ting å fylle dagene med. Er så klaaaar🙈 -ts Anonymkode: 93395...7d4 *ZSAAA ZSAAAA ZSAAAAAA* *GONG GOOON GIIIING GOOOOOOON* *ROTOOTOOTOOOOOKORRROOO* (Jeg forsøker å sette igang fødselen din 😅) Masse lykke til 💚💪 Anonymkode: 83e0f...75c
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #18 Skrevet 14. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): *ZSAAA ZSAAAA ZSAAAAAA* *GONG GOOON GIIIING GOOOOOOON* *ROTOOTOOTOOOOOKORRROOO* (Jeg forsøker å sette igang fødselen din 😅) Masse lykke til 💚💪 Anonymkode: 83e0f...75c Hahaha! Håper det virker😆 tusen takk💛 Anonymkode: 93395...7d4
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #19 Skrevet 14. januar 2024 Vi har heller ikke delt termindato denne gangen. Skal i tillegg ha planlagt keisersnitt. Har kun sagt aktuell måned. Ikke overraskende er det utelukkende svigermor som maser og ikke aksepterer dette. Forferdelig menneske. Med nummer én sa hun at hun ville bli skuffet dersom vi ikke kledde på babyen de klærne hun ønsket da vi skulle reise hjem fra sykehuset….. Hun begynte også å gråte da hun fikk beskjed om at det var uaktuelt med overnatting hos oss ved første barselbesøk. Det er bare å sette grenser først som sist. Anonymkode: 0c370...869
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #20 Skrevet 14. januar 2024 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Vi har heller ikke delt termindato denne gangen. Skal i tillegg ha planlagt keisersnitt. Har kun sagt aktuell måned. Ikke overraskende er det utelukkende svigermor som maser og ikke aksepterer dette. Forferdelig menneske. Med nummer én sa hun at hun ville bli skuffet dersom vi ikke kledde på babyen de klærne hun ønsket da vi skulle reise hjem fra sykehuset….. Hun begynte også å gråte da hun fikk beskjed om at det var uaktuelt med overnatting hos oss ved første barselbesøk. Det er bare å sette grenser først som sist. Anonymkode: 0c370...869 Å fysøren, for et mareritt av en svigermor🤯 kan umulig være lett å måtte sette tydelige grenser (helt opplagte grenser spør du meg..) i en så sårbar tid og måtte håndtere slike reaksjoner. Anonymkode: 93395...7d4 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå