Gå til innhold

En dag i Oslo - langrenn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har spurt om dette under trening også, men ikke fått noen svar. Håper det er ok å poste her også!

Jeg skal på en dagstur til Oslo med sønnen min på 13 snart. Vi bor i Danmark og han drømmer om å prøve litt langrenn. Jeg har googlet en del og lurer på om noen fra Oslo kan fortelle meg om denne planen kan lykkes? 

Ankomst Oslo ca kl 10. Dra til Tryvann (med offentlig transport) og leie ski, støvler og staver. Gå en tur på noen timer derfra (ikke for langt og vanskelig) og ende opp der igjen. Avlevere utstyr og ta offentlig transport ned til sentrum igjen. Hvordan høres denne planen ut? Hvor lang tid tror dere man skal bruke på transport? Ideer til en god rute? 

Jeg kjenner ikke området i det hele tatt, men har kikket på Tryvann - Frognerseteren. Er det passende for uerfarne folk? Håper noen har tid til å svare. Når tiden er så knapp er det virkelig godt å vite hva som er best bruk av dagen 😊

Anonymkode: 88c34...0f8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer an på hvor uerfarne. Det er relativt flate løyper men har han aldri vært på ski før så kan de bakkene som er der bli en utfordring. Bogstad er helt paddeflatt og ski kan lånes på Frogner Stadion på veien. 

Skrevet

Sønnen min har nesten aldri hatt ski på bena, så han er helt uerfaren. Men vi er uten bil så vi er nødt til å kunne leie samme sted som løypene er. Vi behøver ikke gå langt. Det er bare for å få en liten opplevelse av norsk vinter. Er det mulig å bare gå litt rundt oppe ved Tryvann uten at det blir for bratt? Det bør ikke være en ordentlig tur - en liten runde i litt skog er nok for oss 😊

Skrevet
1 hour ago, Tomas77 said:

Det kommer an på hvor uerfarne. Det er relativt flate løyper men har han aldri vært på ski før så kan de bakkene som er der bli en utfordring. Bogstad er helt paddeflatt og ski kan lånes på Frogner Stadion på veien. 

Takk for svar, forresten 😊

Skrevet (endret)

Hei, hvis dere skal til Oslo nå snart ville jeg droppet tryvann og heller gått på ski i sentrum. Det er oppkjørte løyper feks på Ola Narr (tøyenparken). 

Har du norsk telefonnumner kan dere låne gratis utsyr på BUA. 

Bymiljøetaten: https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid02xjoCytN9fAbkpSkmFj65mpKMrKKH6yMJeCjaC2zfsvHgt4ooZTEfqfYUmV6bio7Ll&id=100064310994411

https://www.bua.no/utlansordninger/bua-lokka

Endret av Beliis
Skrevet

Tenker også at noen timer er for lenge hvis han aldri har hatt ski på beina før... ville derfor prioritert å gjøre det på en slik måte at det er helt ok om det ble med 30 min. 

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, Beliis said:

Tenker også at noen timer er for lenge hvis han aldri har hatt ski på beina før... ville derfor prioritert å gjøre det på en slik måte at det er helt ok om det ble med 30 min. 

Godt poeng. Bedre med en kort og god opplevelse enn å streve oppi bratte bakker i timesvis 😊 Jeg har desverre ikke norsk telefonnummer, så jeg er avhengig av å leie ski 🤨

• Liker 1
Skrevet

Ville gjort det enklere i ditt tilfelle. 
Bogstad. 

Anonymkode: d0de8...cb8

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Ville gjort det enklere i ditt tilfelle. 
Bogstad. 

Anonymkode: d0de8...cb8

Vet du om man kan leie ski der? Jeg er ikke så kjent i Oslo 😊

Skrevet

Hva med rundt Sognsvann 

Anonymkode: de4bb...03f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...