Gå til innhold

Nå noen insisterer å sende invitasjon selv om du har tydelig sagt at ikke kan komme og hvorfor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et veldig anstrengt forhold til to personer i min venninnes familie, nå skal hun ha fest for rundt tall og hun har sagt «hun er nødt til å invitere dem, men skjønner at jeg ikke vil komme da».

Fordi jeg har ikke lyst å være i dems nærvær og vil heller ikke sette henne i denne skvisen.

Men nå har hun sendt invitasjon i posten selv etter vi pratet om dette…

Jeg har allerede andre planer den dagen. 

Anonymkode: 24b8a...add

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har et tøft liv ❤️

Anonymkode: 52724...632

• Liker 13
Skrevet

Og hvorfor plager det deg?

Anonymkode: a4ce4...285

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du har et tøft liv ❤️

Anonymkode: 52724...632

God bedring til deg også

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Og hvorfor plager det deg?

Anonymkode: a4ce4...285

Fordi det er sårt for meg å ikke kunne delta og da er det ikke så gøy å få invitasjon for det om

Skrevet

er det sikkert at de faktisk kommer? 

Anonymkode: 517d7...658

Skrevet

Men da takker du bare pent nei, og lever videre. Jeg har en venninne med skilte foreldre der det er mye styr. Hun inviterer konsekvent begge, så får de styre på. Dersom hun hadde latt være å invitere hadde det blitt feil også. Nå er det hverfall ikke slik at du kan føle at du ikke er invitert. 

Anonymkode: c8222...7c3

• Liker 10
  • Nyttig 3
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Fordi det er sårt for meg å ikke kunne delta og da er det ikke så gøy å få invitasjon for det om

Livet kan være sårt og lite gøy. Det er litt sånn det funker, og som volsen er man litt forventet at man klarer å leve gjennom slike skuffelser.

Anonymkode: 30f4f...d58

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Da bør du spesifiserer det til henne at du ikke ønsker å bli invitert.

De fleste bryr seg ikke nevneverdig om det dukker opp en uønsket invitasjon i posten, de fleste legger den til sides og er ferdig med det.

Og det er når du sier hun ikke engang får lov til å å sende deg en invitasjon hvis hun inviterer familien sin at du setter henne i den skvisen. Om du bare takker høflig nei når invitasjon kommer så setter du henne ikke i en skvis.

Anonymkode: 042a6...c67

• Liker 4
Skrevet

Jeg har alltid tenkt at det er hyggelig å få invitasjon og vite at man er velkommen uansett jeg, så jeg har ofte sendt ut invitasjoner til arrangementer til folk jeg vet ikke kan komme likevel. For å vise at jeg inkluderer dem og vil ha dem der? Planer kan jo endre seg, folk kan endre mening osv.

Har ønsket samme behandling selv, så for meg er det nytt at noen blir lei seg av dette 🤔 Føler du leter etter noe å blir såret over? 

Og hvorfor klarer du ikke være tilstede på en fest med mange mennesker og to andre du ikke kommer overens med? Tenker kanskje det er du som må jobbe med deg selv først, før du blir fornærmet over andres oppførsel

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er sårt for deg at du er ønsket og invitert? 

Det er sårt for deg at din venninne håper du endrer mening for hun liker deg? 

Det er sårt for deg at du tar et selvstendig valg om å droppe din venninnes runde dag fordi du bærer nag? 

Det er sårt for deg at din venninne har flere hun er glad i og ikke prioriterer deg på SIN runde dag? 

Jeg forstår ikke helt... 

Anonymkode: 82bd1...f19

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Om jeg takker nei til å være med på noe, så synes jeg likevel det er hyggelig å bli invitert. Det er en fin måte å bekrefte at folk er invitert på selv om de har sagt nei. Hovedsaken er at de ikke etter å ha fått nei, sender ut en invitasjon man må svare skriftlig på. Har noen sagt nei, har de allerede svart på invitasjonen.

Jeg er en av dem i vennegjengen som av og til takker nei, både fordi jeg er introvert og trenger alenetid, eller fordi jeg er sliten (har en sykdom som lurer i bakgrunnen og gjør meg ekstra sliten av og til), men jeg blir likevel glad for å få en invitasjon. Det bekrefter liksom at jeg er ønsket på festen/arrangementet og at de holder muligheten åpen for at jeg er velkommen om jeg skulle ombestemme meg.
Jeg har en venninne som ofte sier nei da hun har kronisk sykdom, men passer alltid på å invitere henne med på ting selv om jeg vet at svaret ofte blir nei. Hun sier også at hun setter pris på å bli invitert. Jeg har inntrykk av at de fleste tenker sånn, men om du synes det er sårt og ikke liker det, så må du jo bare si ifra til vennene dine. Si at når du har sagt nei, ønsker du ikke skriftlig invitasjon etterpå. Hvis du ikke sier noe, kan du jo ikke forvente at ting skal endre seg.

Anonymkode: 52215...be7

• Liker 6
  • Hjerte 1
Skrevet

Men du, hun ønsker å balansere riktig her - og hun ønsker ikke å være den som utelukker deg fordi disse andre skal være til stede. Så hun sender deg selvfølgelig en invitasjon også - kanskje sier disse menneskene nei, og hun gir deg beskjed og dermed kan du likevel komme. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg har et veldig anstrengt forhold til to personer i min venninnes familie, nå skal hun ha fest for rundt tall og hun har sagt «hun er nødt til å invitere dem, men skjønner at jeg ikke vil komme da».

Fordi jeg har ikke lyst å være i dems nærvær og vil heller ikke sette henne i denne skvisen.

Men nå har hun sendt invitasjon i posten selv etter vi pratet om dette…

Jeg har allerede andre planer den dagen. 

Hvor velkommen føler du deg egentlig, ts?

Anonymkode: 30823...c4c

Skrevet

Forstår ikke problemet. Hun har invitert alle for å vise at hun ikke stenger noen ute.
Det er vel bare å takke nei? 

• Liker 1
Skrevet

Hun ønsker å inkludere deg i sin feiring og sender derfor invitasjon. At du ikke vil eller kan delta er din avgjørelse, og da er det bare å takke nei. Såpass voksen klarer du å være. Tror du ikke det er sårt for henne også?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

så fordi det er "sårt" for deg så skal venninnen ikke sende invitasjon? Jeg skjønner ikke helt? Ville vi da fått en tråd om at du ikke ble invitert i steden fordi det var sårt også? 
Get over it, svar på invitasjonen og takk høflig nei og legg det bak deg og slutt å syns synd på deg selv. 

Anonymkode: 960a5...188

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg tror de mener godt med det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...