AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #1 Skrevet 13. januar 2024 Er så usikker på når de blir for store til det? Min 6-åring er langt unna å klare seg selv i herregarderoben! Samtidig tror jeg gjerne at han kan stille seg opp og glo🫣 Så tungvint om jeg aldri kan dra sammen med gutten min alene. Jeg har tenkt at det er greit frem til ca 8 år, men at det begynner å bli ubehagelig allerede nå. Enig? Anonymkode: c73ef...8db 1 2
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #2 Skrevet 13. januar 2024 6 år er jo så ungt:m. Ville tatt han med i damegarderoben ja. Tenker også på pedofile osv… Det er 9-årsgrense på dette i svømmehallen vi går i Anonymkode: b82c9...7a2 16 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #3 Skrevet 13. januar 2024 Jeg personlig synes det er ekkelt med gutter over 5 år. Var på drammensbadet for en måned siden, det var flere gutter i garderoben og i dusjen, jeg hadde ikke lyst til å dusje naken. Samtidig når jeg skiftet og hadde kledd på meg kom en 6 åring bort til meg og snakket med meg og sa jeg var «fin». Jeg snakket selvfølgelig med han og sa takk, men ubehagelig var det. Jeg er mor selv,og hadde med meg datteren min. Anonymkode: 6f712...194 24 7
Stor pike Skrevet 13. januar 2024 #4 Skrevet 13. januar 2024 Han kan oppdras til å ikke glo. Det må være greit med en så liten. Bedre det enn at du må inn i herregarderoben for å hjelpe. 16 4
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 Populært innlegg #5 Skrevet 13. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg personlig synes det er ekkelt med gutter over 5 år. Var på drammensbadet for en måned siden, det var flere gutter i garderoben og i dusjen, jeg hadde ikke lyst til å dusje naken. Samtidig når jeg skiftet og hadde kledd på meg kom en 6 åring bort til meg og snakket med meg og sa jeg var «fin». Jeg snakket selvfølgelig med han og sa takk, men ubehagelig var det. Jeg er mor selv,og hadde med meg datteren min. Anonymkode: 6f712...194 Høres usannsynlig ut! At en 6-åring skal kommentere kroppen til en voksen dame. Vært masse i basseng, aldri opplevd at små gutter titter. Anonymkode: b82c9...7a2 66 5
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #6 Skrevet 13. januar 2024 Men har de ikke et par sånne familiegarderober hos dere? Der gikk jeg med mine i den overgangsfasen. Jeg bare sa i fra i skranken, og så slapp de oss gjennom til de, det er jo slikt de er til for. Anonymkode: 50bdc...7ec 7 2
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #7 Skrevet 13. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Høres usannsynlig ut! At en 6-åring skal kommentere kroppen til en voksen dame. Vært masse i basseng, aldri opplevd at små gutter titter. Anonymkode: b82c9...7a2 Jeg ble sjokkert selv, om du synes det høres usannsynlig ut eller ei er ikke mitt problem. Jeg forteller bare hva jeg opplevde, om ungen mente kropp eller ansiktet vet jeg ikke, men ordet «fin» er uansett er merkelig ord å bruke synes jeg, men dagens barn kan ikke sammenlignes med før i tiden. Anonymkode: 6f712...194 5 8
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #8 Skrevet 13. januar 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Høres usannsynlig ut! At en 6-åring skal kommentere kroppen til en voksen dame. Vært masse i basseng, aldri opplevd at små gutter titter. Anonymkode: b82c9...7a2 Og forresten, hva får jeg ut av å lyve om dette?😅 Anonymkode: 6f712...194 13 3
Hedda-78 Skrevet 13. januar 2024 #9 Skrevet 13. januar 2024 Jeg tenker det er ok å gå i motsatt garderobe fram til skolestart. Å glo er uhøflig i alle sammenhenger, så du kan godt lære han å oppføre seg og ikke stirre på folk. Heller ikke i garderoben, hverken damegarderoben eller herregarderoben Og så er det på tide å lære ham å klare seg selv i garderoben. De første gangene alene i herregarderoben er det greit å alliere seg med en mannlig venn, så gutten blir kjent i garderoben og har noen å spørre om hjelp, men han bør i utgangspunktet klare seg selv. 8 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #10 Skrevet 13. januar 2024 Grensa her er 6 år! Har gått helt fint , de må ogsp klare det meste selv på skoledvøming fra 1 klasse Anonymkode: 9ec8e...b34 17
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #11 Skrevet 13. januar 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Høres usannsynlig ut! At en 6-åring skal kommentere kroppen til en voksen dame. Vært masse i basseng, aldri opplevd at små gutter titter. Anonymkode: b82c9...7a2 Høres mer rart ut det du suer Anonymkode: 9ec8e...b34 8
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #12 Skrevet 13. januar 2024 På AdO i Bergen er grensen fra og med de har begynt i 2. klasse og er fylt 7 år. Anonymkode: ba7c3...2c3 3 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #13 Skrevet 13. januar 2024 I vår svømmehall / badeland er det 6års-grense for å kunne gå i feil garderobe. Alle over 6 år må gå i riktig garderobe Anonymkode: 8e0bd...515 14
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #14 Skrevet 13. januar 2024 I slike tilfeller burde de hatt familiegarderobe eller små båser. Helt sykt at vi ikke har kommet lenger at vi ikke klarer å verne om privatlivet.. Anonymkode: 3937f...1ee 10 3
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #15 Skrevet 13. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg ble sjokkert selv, om du synes det høres usannsynlig ut eller ei er ikke mitt problem. Jeg forteller bare hva jeg opplevde, om ungen mente kropp eller ansiktet vet jeg ikke, men ordet «fin» er uansett er merkelig ord å bruke synes jeg, men dagens barn kan ikke sammenlignes med før i tiden. Anonymkode: 6f712...194 Du får ta det som et kompliment😅 en voksen dame tåler vel det. Småjentene synes jeg også stirrer mye i garderoben Anonymkode: b82c9...7a2 7
aksase Skrevet 13. januar 2024 #16 Skrevet 13. januar 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Er så usikker på når de blir for store til det? Min 6-åring er langt unna å klare seg selv i herregarderoben! Samtidig tror jeg gjerne at han kan stille seg opp og glo🫣 Så tungvint om jeg aldri kan dra sammen med gutten min alene. Jeg har tenkt at det er greit frem til ca 8 år, men at det begynner å bli ubehagelig allerede nå. Enig? Anonymkode: c73ef...8db Ta han med så lenge det er nødvendig og fungerer for dere. 3
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #17 Skrevet 13. januar 2024 Dette er det mange tråder om. Noen steder er det aldersgrense andre steder ikke. Min 2. klassing er fremdeles med meg inn i damegarderoben. Det samme er min 5,5 år gamle sønn. Så leng de har behov for hjelp tenker jeg det er ok. Anonymkode: 16bf8...b61 4
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #18 Skrevet 13. januar 2024 aksase skrev (1 minutt siden): Ta han med så lenge det er nødvendig og fungerer for dere. Er heldigvis ikke alle svømmehaller som tillater at foreldrene selv bestemmer det. I vår hall er det 6års grense Anonymkode: 8e0bd...515 25 5
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #19 Skrevet 13. januar 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Er så usikker på når de blir for store til det? Min 6-åring er langt unna å klare seg selv i herregarderoben! Samtidig tror jeg gjerne at han kan stille seg opp og glo🫣 Så tungvint om jeg aldri kan dra sammen med gutten min alene. Jeg har tenkt at det er greit frem til ca 8 år, men at det begynner å bli ubehagelig allerede nå. Enig? Anonymkode: c73ef...8db Absolutt alle svømmehaller har regler for dette. Så din svømmehall eller badeanlegg har en øvre grense. Jeg vil si en 6-åring som er normalt godt oppdratt i et normalt fungerende hjem vil finne å bruke «rett» garderobe helt uproblematisk. Er en 8-åring ikke gjort i stand til det? Da håper jeg offentlige instanser kobles inn, for da er familien dypt dysfunksjonell. Klarer ikke barnet seg alene? Da må du ta oppgaven med å oppdra han mer på alvor. Barns oppdragelse handler i all hovedsak om å gjøre dem i stand til å fungere så godt som mulig uten sine foreldre - så tidlig som tenkelig mulig. Å med vilje ikke gjøre barn selvstendige er en kjent faktor for nedsatt livskvalitet hos barn - både når de er barn, og når de blir voksne. Jeg ser foreldre som med vilje infantiliserer store barn hele tiden. Og det går ikke bra med ungene, ts. Har barnet ditt en diagnose? Da tar du kontakt med svømmehallen og ber om kriteriene for at dere alle skal få tilgang på handicap-garderoben. Anonymkode: 073ac...308 15
Trallalala Skrevet 13. januar 2024 #20 Skrevet 13. januar 2024 18 minutter siden, AnonymBruker said: Høres usannsynlig ut! At en 6-åring skal kommentere kroppen til en voksen dame. Vært masse i basseng, aldri opplevd at små gutter titter. Anonymkode: b82c9...7a2 Eg har vore badevakt, ungar peikar og kommenterer på andre sine nakne og ulike kroppar ja, ikkje uvanleg😆 10 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå