Gå til innhold

Gutter i damegarderoba på svømmehallen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så usikker på når de blir for store til det? Min 6-åring er langt unna å klare seg selv i herregarderoben! Samtidig tror jeg gjerne at han kan stille seg opp og glo🫣 Så tungvint om jeg aldri kan dra sammen med gutten min alene. Jeg har tenkt at det er greit frem til ca 8 år, men at det begynner å bli ubehagelig allerede nå. Enig? 

Anonymkode: c73ef...8db

• Liker 1
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

6 år er jo så ungt:m. Ville tatt han med i damegarderoben ja. Tenker også på pedofile osv…

Det er 9-årsgrense på dette i svømmehallen vi går i 

Anonymkode: b82c9...7a2

• Liker 16
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg personlig synes det er ekkelt med gutter over 5 år.

Var på drammensbadet for en måned siden, det var flere gutter i garderoben og i dusjen, jeg hadde ikke lyst til å dusje naken. Samtidig når jeg skiftet og hadde kledd på meg kom en 6 åring bort til meg og snakket med meg og sa jeg var «fin». Jeg snakket selvfølgelig med han og sa takk, men ubehagelig var det. Jeg er mor selv,og hadde med meg datteren min. 

Anonymkode: 6f712...194

• Liker 24
  • Nyttig 7
Skrevet

Han kan oppdras til å ikke glo. Det må være greit med en så liten. Bedre det enn at du må inn i herregarderoben for å hjelpe. 

• Liker 16
  • Nyttig 4
Skrevet

Men har de ikke et par sånne familiegarderober hos dere? Der gikk jeg med mine i den overgangsfasen. Jeg bare sa i fra i skranken, og så slapp de oss gjennom til de, det er jo slikt de er til for. 

Anonymkode: 50bdc...7ec

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Høres usannsynlig ut! At en 6-åring skal kommentere kroppen til en voksen dame. Vært masse i basseng, aldri opplevd at små gutter titter. 

Jeg ble sjokkert selv, om du synes det høres usannsynlig ut eller ei er ikke mitt problem. Jeg forteller bare hva jeg opplevde, om ungen mente kropp eller ansiktet vet jeg ikke, men ordet «fin» er uansett er merkelig ord å bruke  synes jeg, men dagens barn kan ikke sammenlignes med før i tiden. 

• Liker 5
  • Nyttig 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Høres usannsynlig ut! At en 6-åring skal kommentere kroppen til en voksen dame. Vært masse i basseng, aldri opplevd at små gutter titter. 

Og forresten, hva får jeg ut av å lyve om dette?😅 

• Liker 13
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg tenker det er ok å gå i motsatt garderobe fram til skolestart.  Å glo er uhøflig i alle sammenhenger, så du kan godt lære han å oppføre seg og ikke stirre på folk. Heller ikke i garderoben, hverken damegarderoben eller herregarderoben

Og så er det på tide å lære ham å klare seg selv i garderoben. De første gangene alene i herregarderoben er det greit å alliere seg med en mannlig venn, så gutten blir kjent i garderoben og har noen å spørre om hjelp, men han bør i utgangspunktet klare seg selv.

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Grensa her er 6 år! Har gått helt fint , de må ogsp klare det meste selv på skoledvøming fra 1 klasse

Anonymkode: 9ec8e...b34

• Liker 17
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Høres mer rart ut det du suer

Anonymkode: 9ec8e...b34

• Liker 8
Skrevet

På AdO i Bergen er grensen fra og med de har begynt i 2. klasse og er fylt 7 år.

Anonymkode: ba7c3...2c3

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

I vår svømmehall / badeland er det 6års-grense for å kunne gå i feil garderobe. Alle over 6 år må gå i riktig garderobe 

Anonymkode: 8e0bd...515

• Liker 14
Skrevet

I slike tilfeller burde de hatt familiegarderobe eller små båser. Helt sykt at vi ikke har kommet lenger at vi ikke klarer å verne om privatlivet..

Anonymkode: 3937f...1ee

• Liker 10
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg ble sjokkert selv, om du synes det høres usannsynlig ut eller ei er ikke mitt problem. Jeg forteller bare hva jeg opplevde, om ungen mente kropp eller ansiktet vet jeg ikke, men ordet «fin» er uansett er merkelig ord å bruke  synes jeg, men dagens barn kan ikke sammenlignes med før i tiden. 

Du får ta det som et kompliment😅 en voksen dame tåler vel det. Småjentene synes jeg også stirrer mye i garderoben 

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Er så usikker på når de blir for store til det? Min 6-åring er langt unna å klare seg selv i herregarderoben! Samtidig tror jeg gjerne at han kan stille seg opp og glo🫣 Så tungvint om jeg aldri kan dra sammen med gutten min alene. Jeg har tenkt at det er greit frem til ca 8 år, men at det begynner å bli ubehagelig allerede nå. Enig? 

Ta han med så lenge det er nødvendig og fungerer for dere.

• Liker 3
Skrevet

Dette er det mange tråder om. Noen steder er det aldersgrense andre steder ikke. Min 2. klassing er fremdeles med meg inn i damegarderoben. Det samme er min 5,5 år gamle sønn. Så leng de har behov for hjelp tenker jeg det er ok. 

Anonymkode: 16bf8...b61

• Liker 4
Skrevet
aksase skrev (1 minutt siden):

Ta han med så lenge det er nødvendig og fungerer for dere.

Er heldigvis ikke alle svømmehaller som tillater at foreldrene selv bestemmer det. I vår hall er det 6års grense 

Anonymkode: 8e0bd...515

• Liker 25
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Absolutt alle svømmehaller har regler for dette. Så din svømmehall eller badeanlegg har en øvre grense. Jeg vil si en 6-åring som er normalt godt oppdratt i et normalt fungerende hjem vil finne å bruke «rett» garderobe helt uproblematisk. Er en 8-åring ikke gjort i stand til det? Da håper jeg offentlige instanser kobles inn, for da er familien dypt dysfunksjonell. 

Klarer ikke barnet seg alene? Da må du ta oppgaven med å oppdra han mer på alvor. Barns oppdragelse handler i all hovedsak om å gjøre dem i stand til å fungere så godt som mulig uten sine foreldre - så tidlig som tenkelig mulig. Å med vilje ikke gjøre barn selvstendige er en kjent faktor for nedsatt livskvalitet hos barn - både når de er barn, og når de blir voksne. Jeg ser foreldre som med vilje infantiliserer store barn hele tiden. Og det går ikke bra med ungene, ts. 

Har barnet ditt en diagnose? Da tar du kontakt med svømmehallen og ber om kriteriene for at dere alle skal få tilgang på handicap-garderoben. 

Anonymkode: 073ac...308

• Liker 15
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker said:

Eg har vore badevakt, ungar peikar og kommenterer på andre sine nakne og ulike kroppar ja, ikkje uvanleg😆

• Liker 10
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...