AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #1 Skrevet 13. januar 2024 Snuppa mi er 6 uker og sover ekstremt mye om dagen, hvis hun vekkes for mat eller bleieskift så et det fullstendig hylskriking. Hun er dog relativt lett å få til å sove igjen, men jeg synes det er litt trist at det bare går i soving og skriking. Det er vel ikke snakk om noe kolikk med så mye soving? - Stresset førstegangsmor Anonymkode: 62b7e...236
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #2 Skrevet 13. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Snuppa mi er 6 uker og sover ekstremt mye om dagen, hvis hun vekkes for mat eller bleieskift så et det fullstendig hylskriking. Hun er dog relativt lett å få til å sove igjen, men jeg synes det er litt trist at det bare går i soving og skriking. Det er vel ikke snakk om noe kolikk med så mye soving? - Stresset førstegangsmor Anonymkode: 62b7e...236 Jeg måtte gå og bære mi sikkert over halve døgnet. Men en gang jeg bare var nødt å legge henne ned i lekegrinda i stua for storebror hadde revet ned noe, så slo jeg på støvsugeren, ungen sovna tvert. Søk etter noe som jeg tror de kalte white noise. Støvsugertrikset fungerte her. Men har sikkert luft i magen, vi kjøpte noe som het magedroppar i Sverige. Ammer du så må du passe på hva du spiser, jeg kunne ikke drikke brus engang. Anonymkode: 92d00...5ab
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #3 Skrevet 13. januar 2024 Ps. Hun sov veldig lite. Men hun var ikke sånn fra nyfødt alder, det kom etter noen mnd. Og ga seg helt i 6 mnd alder. Anonymkode: 92d00...5ab
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #4 Skrevet 13. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg måtte gå og bære mi sikkert over halve døgnet. Men en gang jeg bare var nødt å legge henne ned i lekegrinda i stua for storebror hadde revet ned noe, så slo jeg på støvsugeren, ungen sovna tvert. Søk etter noe som jeg tror de kalte white noise. Støvsugertrikset fungerte her. Men har sikkert luft i magen, vi kjøpte noe som het magedroppar i Sverige. Ammer du så må du passe på hva du spiser, jeg kunne ikke drikke brus engang. Anonymkode: 92d00...5ab Jeg trenger ikke noe for å få hun til å sovne. Vogging fungerer relativt fort og da sover hun leeenge. Sover hele natta med unntak av amming hver tredje time. Er derfor jeg tenker at det kanskje ikke er kolikk? Men hylskrikingen stresser meg Anonymkode: 62b7e...236
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #5 Skrevet 13. januar 2024 Min skrek fast fra 22.00 tiden og frem til 05.00/06.00 hver eneste natt. Måtte bæres og vugges for å få han til å stoppe å skrike. Om dagen var han stort sett rolig og sov en del. Fikk ikke til å snu det før han var 6/7 mnd. Anonymkode: ef47c...688
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #6 Skrevet 13. januar 2024 Jeg vet ikke, men vil bare si at min lille jente har en helt sinnsyk skriking når det er noe som ikke er som hun vil ha det. Det er sånn at folk sperrer opp øynene og bare, "oi..."😅 Hun har ikke vondt noe sted, for hun skriker ikke sånn så lenge alt er bra. Det kan være at hun er bråsulten eller at hun er i fanget til svigermor og jeg forsvant ut av syne. Det er noen ganger der hun våkner til og jeg tror hun er våken så jeg går f.eks for å bytte bleie og legger henne ned på stellebordet, da kan det tilte helt i skriking for akkurat da var det å bli lagt det ned verste som kunne skje. Så bærer og koser vi litt og så er det greit, andre ganger må det bare gjennomføres til tross. Sier ikke at det ikke kan være smerter eller kolikk altså! Men babyer er forskjellige med forskjellig temperament og noen bruker de store bokstavene også ved det som for oss kan se ut som mildt ubehag. Og har kraftige stemmer 😅 Har hun øyeblikk innimellom der hun er våken og rolig så dere får kontakt? Anonymkode: 39129...dd6
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #7 Skrevet 13. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg vet ikke, men vil bare si at min lille jente har en helt sinnsyk skriking når det er noe som ikke er som hun vil ha det. Det er sånn at folk sperrer opp øynene og bare, "oi..."😅 Hun har ikke vondt noe sted, for hun skriker ikke sånn så lenge alt er bra. Det kan være at hun er bråsulten eller at hun er i fanget til svigermor og jeg forsvant ut av syne. Det er noen ganger der hun våkner til og jeg tror hun er våken så jeg går f.eks for å bytte bleie og legger henne ned på stellebordet, da kan det tilte helt i skriking for akkurat da var det å bli lagt det ned verste som kunne skje. Så bærer og koser vi litt og så er det greit, andre ganger må det bare gjennomføres til tross. Sier ikke at det ikke kan være smerter eller kolikk altså! Men babyer er forskjellige med forskjellig temperament og noen bruker de store bokstavene også ved det som for oss kan se ut som mildt ubehag. Og har kraftige stemmer 😅 Har hun øyeblikk innimellom der hun er våken og rolig så dere får kontakt? Anonymkode: 39129...dd6 Ja, har det daglig. Og skrikingen begynte i går ettermiddag, så det er vel ikke synd på meg Hun var våken og med i en times tid tidligere i dag hvor vi lekte og jeg til og med fikk et lite smil Anonymkode: 62b7e...236
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #8 Skrevet 13. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, har det daglig. Og skrikingen begynte i går ettermiddag, så det er vel ikke synd på meg Hun var våken og med i en times tid tidligere i dag hvor vi lekte og jeg til og med fikk et lite smil Anonymkode: 62b7e...236 Det er jo bra 😊 Blir sannsynligvis og forhåpentligvis flere slike stunder ettersom hun blir større og orker å være våken lenger. Anonymkode: 39129...dd6
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #9 Skrevet 13. januar 2024 Han sov 2 timer i snitt hver natt, og 20-30 min 2- 3 ganger i løpet av dagen. Slitsom tid Anonymkode: ba9fb...7d4
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #10 Skrevet 13. januar 2024 Hyling hele ettermiddag og kveld, men sovna rundt midnatt og sov til morgenen😅 Jeg sov bedre da enn nå når hun nærmer seg 6 mnd, nå er det oppvåking minst annenhver time😴 savner ikke skrikingen, men savner å sove litt sammenhengende🙈 Anonymkode: 478d8...03d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå