AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #1 Skrevet 13. januar 2024 Jeg må dele min uvanlige erfaring med Wegovy og ozempic . Jeg gikk på de fra januar-november 2023. Om dere ikke vil lese dette laget innlegget, hopp over og lest de to siste avsnittene Jeg har pcos og har ikke klart å stoppe vektoppgangen etter jeg fikk barn. Jeg startet med ozempic januar 2023 og veida da 105 kg og 163 cm, i desperat forsøk på å stoppe vektøkning og få vekta ned . I tillegg til Jeg slet fra starten av med ekstremt ekkle raper og løs mage, men turde ikke stoppe fordi vektoppgangen stoppet jo.. men gikk heller ikke ned. Fra april gikk jeg over til ozempic i håp om at den skulle føre til vekttap. fra april - november gikk jeg ned totalt 5 kg. Jeg turde ikke stoppe fordi jeg var redd for å gå opp i vekt. Jeg slet fortsatt med ekkle raper, plutselige diare episoder og mye luft i magen. Effekten jeg nekter av Wegovy var litt mindre tanker på mat og søtsaker og litt raskere lett. I samme periode følte jeg meg også veldig nedfor og energiløs. Klart i november måtte jeg slutte på Wegovy fordi jeg ikke haddd råd til den mer. Og hva skjedde ? Jo ganske raskt fikk meg masse overskudd og energi i igien. Så lysere på ting, smiler mer, mer overskudd føler meg glad igjen. Har miste søtsug. Ingenting trigger mer mer, kan gå forbi pizza eller bollelukt uten å få lyst på det. Får ikke cravings av sjokolade. Blir mett av 2-3 knekkebrød istendfor å fråtse hele pakken av sult . Har overskudd til å trene og svømmer nå 2-3 ganger i uka. Har gått ned 6 kg siden november !!! Og det UTEN Wegovy . Jeg fikk ingen WoW effekt på Wegovy . Fikk dårlig mage, diare og slapphet og tristhet og et lite vekttap. Så for alle er det ikke noe kjempehjelpemiddel. Men for meg fikk jeg en ny hverdag i det jeg slutta . Kan ikke huske sist jeg hadde så mye overskudd som de siste månedene Anonymkode: 2b029...5d3 4 2
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #2 Skrevet 13. januar 2024 Jeg hadde det mye likt. Brukte Wegovy i 2-3 mnd i fjor sommer. Var helt energiløs, følte meg mer død enn levende…. Anonymkode: 9c72a...612 3
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #3 Skrevet 13. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg må dele min uvanlige erfaring med Wegovy og ozempic . Jeg gikk på de fra januar-november 2023. Om dere ikke vil lese dette laget innlegget, hopp over og lest de to siste avsnittene Jeg har pcos og har ikke klart å stoppe vektoppgangen etter jeg fikk barn. Jeg startet med ozempic januar 2023 og veida da 105 kg og 163 cm, i desperat forsøk på å stoppe vektøkning og få vekta ned . I tillegg til Jeg slet fra starten av med ekstremt ekkle raper og løs mage, men turde ikke stoppe fordi vektoppgangen stoppet jo.. men gikk heller ikke ned. Fra april gikk jeg over til ozempic i håp om at den skulle føre til vekttap. fra april - november gikk jeg ned totalt 5 kg. Jeg turde ikke stoppe fordi jeg var redd for å gå opp i vekt. Jeg slet fortsatt med ekkle raper, plutselige diare episoder og mye luft i magen. Effekten jeg nekter av Wegovy var litt mindre tanker på mat og søtsaker og litt raskere lett. I samme periode følte jeg meg også veldig nedfor og energiløs. Klart i november måtte jeg slutte på Wegovy fordi jeg ikke haddd råd til den mer. Og hva skjedde ? Jo ganske raskt fikk meg masse overskudd og energi i igien. Så lysere på ting, smiler mer, mer overskudd føler meg glad igjen. Har miste søtsug. Ingenting trigger mer mer, kan gå forbi pizza eller bollelukt uten å få lyst på det. Får ikke cravings av sjokolade. Blir mett av 2-3 knekkebrød istendfor å fråtse hele pakken av sult . Har overskudd til å trene og svømmer nå 2-3 ganger i uka. Har gått ned 6 kg siden november !!! Og det UTEN Wegovy . Jeg fikk ingen WoW effekt på Wegovy . Fikk dårlig mage, diare og slapphet og tristhet og et lite vekttap. Så for alle er det ikke noe kjempehjelpemiddel. Men for meg fikk jeg en ny hverdag i det jeg slutta . Kan ikke huske sist jeg hadde så mye overskudd som de siste månedene Anonymkode: 2b029...5d3 Leste i avisa her om dagen at det er folk som har blitt suicidal av Wegovy. Massivt håravfall er annen bivirkning. Diare er vanlig visst nok. Anonymkode: f6fab...63d 3
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #4 Skrevet 13. januar 2024 Spørsmålet er hvordan det blir framover da. Rester av Wegovy sitter i kroppen en god stund etter slutt. Vet ikke hvilken dose du brukte, men noen har god effekt av lavere dose. Går på Wegovy selv, men kun 1,2 mg. Prøvde 2,4, men ble veldig energiløs. Bruker det mest videre for å ikke gå opp i vekt igjen, da jeg har lipødem og sliter med å gå ned. Men har på det meste veid 24 kg mer enn jeg gjør nå. Og ikke veid så lite som jeg gjør nå på 25 år, så jeg er likevel fornøyd. Anonymkode: a65ec...e2c
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #5 Skrevet 13. januar 2024 Jeg ble hårløs,halsbrann, forstoppelse, kom ei hard nøtt med avføring hver 4 dag. Slapp og tafatt. Deprimert...Aldri mer den dritten der nei. Ble bare værre og værre ved økningen av dose. Anonymkode: a0efc...5f1 3 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #6 Skrevet 14. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 13.1.2024 den 15.24): Jeg hadde det mye likt. Brukte Wegovy i 2-3 mnd i fjor sommer. Var helt energiløs, følte meg mer død enn levende…. Anonymkode: 9c72a...612 Ts så leit å høre det er flere som opplevde lignende. Jeg forsto ikke selv at nestemtheten og selvhatet jeg følte kunne knyttes til Wegovy . Anonymkode: 2b029...5d3 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #7 Skrevet 14. januar 2024 Så bra du har funnet noe som fungerer for deg! Jeg har derimot gått ned i vekt 34 kg på 8 mnd. Få til ingen bivirkninger. Fått et helt nytt liv etter wegovy. Anonymkode: 5eab1...6b7 3
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #8 Skrevet 15. januar 2024 Begynte på det i november 2022... Jeg fikk en så intens angst at jeg måtte slutte i januar 2023. Jeg har gått ned 40 kg på et år. Ikke pga sprøyta men pga angsten den ga meg, og det kun ved 2 mnd bruk.... Har ikke greid å få i meg noe mat pga angst. Bare alkohol nesten. Slitt så mye mentalt i etterkant at jeg har vært mer innlagt på psykiatrisk i 2023 enn hjemme. Og jeg har aldri hatt mentale lidelser i livet mitt før, virkelig aldri! Først nå i januar 2024 kan jeg begynne å se mulighetene for å bli frisk men, jeg har fortsatt en lang vei å gå. Anonymkode: 8fe32...cb0
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #9 Skrevet 15. januar 2024 Gått på Wegovy siden april og for meg fungerer det supert😀 Går ned i vekt, trimmer, mye energi og har det bedre enn på mange år. Mye kommer nok av at jeg mosjonerer daglig og spiser sunnere. Og Wegovy hjelper meg å dempe matlyst og søtsug. Perfekt👍🏻 Anonymkode: a7f32...b00 3
tjohei86 Skrevet 21. januar 2024 #10 Skrevet 21. januar 2024 Startet på Wegovy 10.november, og har til nå gått ned 10,5 kg. Jeg er VELDIG fornøyd! Lite bivirkninger, litt "treg i magen" i et døgn etter sprøyta er satt. Står på 1mg nå, fortsetter med det en stund fremover. Øker kun dersom det skulle bli behov for det. Må si det er fryktelig deilig å kjenne seg mett etter måltider, ikke være sulten konstant og ikke ha søtsug lenger. Tenker rett og slett lite på mat, og spiser etter klokka. Befriende! 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #11 Skrevet 21. januar 2024 Nye brukere og google translate-aktig språk i kombo med reklame for legemidler. Tja, skeptisk. Anonymkode: aca62...dd4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå