Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei venninne som elsker arabisk mat. Jeg er halvt arabisk og kan lage det. Jeg har laget dem maten hjemme hos henne mange ganger pr i år i mange år. Hun har alle krydder som trengs. Nå har jeg begynt på skole og er opptatt med den og jobb og familien. Nå har hun hintet om at hun har lyst på arabisk mat i mange uker. Jeg sier at jeg ikke har tid. Er det innafor å si at hun kan prøve å lage selv? Hun har sett på meg lage det flere ganger. Eller er det frekt å si det? 

Anonymkode: b267d...605

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er ikke frekt. 

Anonymkode: 5b1ff...2b7

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, det er ikke frekt. 

Anonymkode: 5b1ff...2b7

Hun er så sensitiv og kan bli sur 

Men hun kan vel prøve å lage det. Er ikke verre enn det 

Skrevet (endret)

Det kan du trygt si ja.

Endret av Eva-Lena
  • Liker 1
Skrevet

Stå på ditt, ikke la deg utnytte, du er ikke ansatt som kokk hos henne. Har hun ikke hørt om youtube? Det beste jeg kan si om venninnen din ut fra det jeg har fått vite her, er at hun har god smak. Mat fra Midtøsten er det beste! 

Anonymkode: fe758...b89

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Stå på ditt, ikke la deg utnytte, du er ikke ansatt som kokk hos henne. Har hun ikke hørt om youtube? Det beste jeg kan si om venninnen din ut fra det jeg har fått vite her, er at hun har god smak. Mat fra Midtøsten er det beste! 

Anonymkode: fe758...b89

Jeg får dårlig samvittighet. Hun lager mat til meg også av og til når jeg kommer på besøk. Men jeg forventer det aldri 

Mat fra Midtøsten er best ja🙂

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har ei venninne som elsker arabisk mat. Jeg er halvt arabisk og kan lage det. Jeg har laget dem maten hjemme hos henne mange ganger pr i år i mange år. Hun har alle krydder som trengs. Nå har jeg begynt på skole og er opptatt med den og jobb og familien. Nå har hun hintet om at hun har lyst på arabisk mat i mange uker. Jeg sier at jeg ikke har tid. Er det innafor å si at hun kan prøve å lage selv? Hun har sett på meg lage det flere ganger. Eller er det frekt å si det? 

Jeg begynte å lese og antok at din venninne lager maten feil 😄Selvfølgelig kan du si at hun kan lage maten selv!

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes ikke det er frekt i det hele tatt nei. Synes nesten hun er litt frekk som forventer at du skal lage mat til henne 🧐 

Av nysgjerrighet og lyst til å smake, hva pleier dere lage? 

Anonymkode: da30c...9fa

Skrevet

Du kan si det. Eller du kan foreslå henne at du kan lære henne hvordan hun kan lage det selv.

Anonymkode: 908c6...710

• Liker 1
Skrevet

Er ikke frekt i det hele tatt. Bare vær behjelpelig med å send oppskrift med fremgangsmåte skal det vel ikke være noe problem 😉

Anonymkode: 91d63...82e

• Liker 2
Skrevet

gi henne oppskriften og detaljene hun trenger for å lage en rett eller to selv og si at nå har alt hun behøver for å lage det så ofte som hun ønsker og at du håper hun koser seg med både å lage den og å spise den med familien sin. 

Anonymkode: f8982...913

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg synes ikke det er frekt i det hele tatt nei. Synes nesten hun er litt frekk som forventer at du skal lage mat til henne 🧐 

Av nysgjerrighet og lyst til å smake, hva pleier dere lage? 

Anonymkode: da30c...9fa

Vi lager mest linse suppe og marokkansk kyllinggryte 🙂

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hun er så sensitiv og kan bli sur 

Men hun kan vel prøve å lage det. Er ikke verre enn det 

Jeg orker ikke ha venner som blir sur for selv den minste lille kommentar...

Jeg hadde sendt henne en oppskrift eller to, og hadde hun blitt sur da så hadde jeg bare ignorert det og tatt avstand fra henne.

Anonymkode: cbd8c...c15

• Liker 1
Skrevet

Selvfølgelig kan du si det, men du trenger ikke. Du har allerede sagt at du ikke har tid. Mer trenger du ikke å gjøre.

Skrevet
Marita007 skrev (1 time siden):

Selvfølgelig kan du si det, men du trenger ikke. Du har allerede sagt at du ikke har tid. Mer trenger du ikke å gjøre.

Hun hinter av og til 🙂 Kan få melding om ar hun plutselig fikk lyst på marokkansk gryte 

Skrevet

Er du sikker på at maten er det viktigste? Kanskje hun først og fremst savner at du kommer på besøk.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Tja, det kommer jo an på hvordan du leverer det 😅

Forskjell på

"Det får du gjøre sjæl ditt utakknemlige troll så kan du endelig sette pris på alt jeg har gjort for deg"

versus

"Jeg kan ikke på en stund, men du fikser jo det selv, du har sett meg gjøre det mange ganger, har full tillit til at du får det til! 💪"

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.1.2024 den 0.24):

Hun hinter av og til 🙂 Kan få melding om ar hun plutselig fikk lyst på marokkansk gryte 

Et hint er noe du fint kan overse.. 🙂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...