Gå til innhold

Hvordan få bort fingermerker fra vegg malt med matt maling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da stod sola inn, og jeg angrer virkelig på valg av matt maling på vegger! Elektriker har fler steder tatt på veggen der han har jobbet, så det er mye merker.

Hvordan kan dette fjernes uten at det blir skjolder eller at jeg må male? Prøvde forsiktig med litt vann og zalo, men virker ikke som det hjalp.

Anonymkode: 35947...2b6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjorde samme bommert. Malte med matt maling og veggen ser forferdelig ut til tross for nymalt. Skal kjøpe bokhyller og dekke til det verste med. Orker ikke å male igjen før et par år, er svindyr den malingen mens kvaliteten er dårlig. 

Anonymkode: 89456...0ec

Skrevet

Hvilket merke malte du med? Jeg har supermatt maling fra Jotun pure color, og har ikke problemer med sånt. Men det kommer kanskje an på fargenyansen, at mørkt vises bedre?

Anonymkode: 6dbc0...4ae

Skrevet

Har malt med matt på kjøkkenskapene og vasker med microfiberklut og vann, evt med Zalo på. 

Anonymkode: 98673...ef3

Skrevet

Du trenger noe fettløsende, for eksempel zalo.

Anonymkode: 96bd3...cd9

Skrevet

Ikke bruk for varmt vann, så lunkent med zalo bør ta det. 

Anonymkode: f7b01...7de

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.1.2024 den 14.10):

Hvilket merke malte du med? Jeg har supermatt maling fra Jotun pure color, og har ikke problemer med sånt. Men det kommer kanskje an på fargenyansen, at mørkt vises bedre?

Anonymkode: 6dbc0...4ae

Dyr maling, mener det er jotun jeg også har brukt. Det synes ikke til vanlig, men når sola står på veggene blir det synlig :(

Anonymkode: 35947...2b6

Skrevet

Jeg tørker av med klut med vann, eller engangsservietter. 
Aldri hatt noe problem med at det blir skjolder. 

Har malt med Infra Signatur. 

Anonymkode: f8b67...f35

Skrevet

Fuktig microfiberklut uten middel tar det. 

Anonymkode: dedaf...81a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...