AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #21 Skrevet 13. januar 2024 Den leiligheten er for spesielt interesserte For høy pris i forhold til areal og område. Anonymkode: 55e93...13d 2
missbluebird Skrevet 13. januar 2024 #22 Skrevet 13. januar 2024 Det kan være flere grunner til det. For eksempel: - Mye mørke vegger hvor de fleste ønsker klare hvite toner og må da male om. - Svart maling generelt skjuler skitt og det kan dermed være vanskelig å se. - Veldig pyntede bilder og dermed vanskelig å se hvor mye som er "fjernet" av skader på vegger og tak feks. - At den først lagt ut i juni 2023 - Høye faste kostnader for et lite areal - Leie av parkeringsplass som kommer i tillegg til høye faste kostnader - Meglerfirma som er ekstremt selvopptatt og kontinuerlig promoterer "vi er best" og kanskje setter opp prisen mer enn nødvendig - Tvilsom alternativ planløsning som skissert, er det lov i følge kommunen og forskrifter - Flere TG2 som bør utbedres og dermed en ekstra kostnad - Ingen sjekk av avløp hvertfall før 2019 osv.. 4
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #23 Skrevet 13. januar 2024 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Den er jo svindyr. 4millioner og nesten 7000 i husleie for en blokkleilighet med kun ett soverom er jo helt vanvittig. Ser de har laget alternativ planløsning, men de er jo ikke brukendes til noe så smale de blir. Anonymkode: 01400...a98 For det området, vil jeg tro det er for mye ja.... en får greie 3-roms til under den prisen Anonymkode: 5150e...404
BobbySocks Skrevet 13. januar 2024 #24 Skrevet 13. januar 2024 Sykt dyrt for ett soverom. Og den fargen.. 2
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #25 Skrevet 13. januar 2024 Mørkt og dystert. Og å tro at dette kan bli en fireroms! Hjelpes. Det blir jo ikke «to gode soverom» av å dele opp soverommet, det ene soverommet blir en bitteliten tarm! Og hvis man tar kjøkkenet for å bygge soverom blir det enda en tarm til soverom, samt et mikroskopisk kjøkken. Altfor lite til fire personer! Hvorfor ikke bare si det som det er: Planløsningen gjør at man bare får ett stort soverom selv om arealet er 63 m2. Anonymkode: 35f4d...b40 6 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #26 Skrevet 13. januar 2024 Beliggenhet og at det er på Lambertseter. Andre beboere i denne blokka med lav sosial status. Liten terrasse og ikke hyggelig uteområde. Trafikk. Anonymkode: c067f...941 4 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #27 Skrevet 13. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): I følge salgsoppgaven så er den datert til 02.01.2024. Forvørig så er det helvetes pes å male tak, og kostbart hvis man skal ha profesjonelle malere til å gjøre jobben. Selger har heller ikke tegnet eierskifteforsikring. Anonymkode: bcd2e...ad0 Eierskifteforsikring er verdens mest bortkasta penger når det gjelder borettslagsleilighet. Da er borettslaget ansvarlig for alt ute samt røropplegg, de som driver litt med eiendom kjøper aldri slike forsikringer på leilighet da det er bortkasta penger, For en kjøper er det også svært liten risiko å kjøpe en sånn leilighet uten forsikring da det må være en viss prosentandel av kjøpesummen for at forsikringen skal tre i kraft. Anonymkode: a50e1...6f3 2
Sawyer Skrevet 13. januar 2024 #28 Skrevet 13. januar 2024 Store fellesutgifter + at man må ha ganske stort lån. Leiligheten er også i stor grad kun pusset opp på overflatene, hvis man ser nøye, så ser man også at benkeplaten har folie på seg for å etterligne marmor. Står også at kjøkkenet egentlig er ganske gammelt, men kun malt og byttet knotter på bla. Hvis man ser på historikken til borettslaget, så kan det se ut til at basert på alder, at det vil snart måtte gjøres større tiltak ved bygger = enda større felleskostnader.
Nusket Skrevet 13. januar 2024 #29 Skrevet 13. januar 2024 17 minutter siden, AnonymBruker said: Eierskifteforsikring er verdens mest bortkasta penger når det gjelder borettslagsleilighet. Da er borettslaget ansvarlig for alt ute samt røropplegg, de som driver litt med eiendom kjøper aldri slike forsikringer på leilighet da det er bortkasta penger, For en kjøper er det også svært liten risiko å kjøpe en sånn leilighet uten forsikring da det må være en viss prosentandel av kjøpesummen for at forsikringen skal tre i kraft. Anonymkode: a50e1...6f3 Nei, det er ikke bortkastet. Det kan fortsatt avdekkes skjulte fukt og muggskader som gjør at du må rive opp gulv, kjøkken, bad. Det kan avdekkes store feil på det elektriske anlegget. Tro meg, jeg har vært gjennom det. Aldri om jeg kjøper bolig uten at eier har tegnet forsikring, selv i borettslagsleilighet. 2 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #30 Skrevet 13. januar 2024 Den har høyere felleskostnader enn min leilighet på 110kvm med fire soverom, garasje to boder og utsikt. Jeg har to balkonger uten samme støy og trafikkproblematikk denne har, borettslaget mitt er noe yngre med bedre økonomi og har allerede gjennomført renoveringer boretslaget der sannsynligvis må ta ila få år med medfølgende økning i kostnader. Greit nok at Lambertseter er mer ettertrakta enn Høybråten men alikevel, den leiligheten er for dyr. Man får så mye mer for samme sum andre steder, derfor er ikke denne solgt mens leiligheter her går på første visning. Anonymkode: 53035...817 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #31 Skrevet 13. januar 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Eierskifteforsikring er verdens mest bortkasta penger når det gjelder borettslagsleilighet. Da er borettslaget ansvarlig for alt ute samt røropplegg, de som driver litt med eiendom kjøper aldri slike forsikringer på leilighet da det er bortkasta penger, For en kjøper er det også svært liten risiko å kjøpe en sånn leilighet uten forsikring da det må være en viss prosentandel av kjøpesummen for at forsikringen skal tre i kraft. Anonymkode: a50e1...6f3 Det er veldig naivt å tro at dette er bortkastet selv om det er borettslagsleliighet. Det er mye som går direkte på andelseier, og en takstrapport gir dessverre ikke alltid et sannferdig bilde. For min del måtte badet rives fordi det viste seg å være brudd i membran, og badet var fullt av skjult muggsopp. Takstmann hadde gitt badet TG1. Badet var bare 7 år gammelt, boligen like så. Det hadde også lekket vann ut til tilstøtende rom (stue/kjøkken), slik at det var mugg under gulvet også. Hele gulvet måtte byttes ut, 40 m2. Du kan jo selv ta regnestykket om kostnader her. Anonymkode: 00227...0ee 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #32 Skrevet 13. januar 2024 Fy faen å mørk og jævlig Anonymkode: e4d65...1ec 4
Gjest theTitanic Skrevet 13. januar 2024 #33 Skrevet 13. januar 2024 Det var heftig høye fellesutgifter, kjip blokk og uten å ha vært akkurat der skulle man tro at det er godt med støy fra E6, og forurensning og veistøv ikke minst. Tror også skolemiljøet der er belastet. Noe må males om. Det er ikke verd prisen
Magika_fra_Fyll Skrevet 13. januar 2024 #34 Skrevet 13. januar 2024 Betale fire millioner for så å måtte bo i en nitrist grå leilighet med sorte tak der man betaler sju tusen hver bidige måned i felleskost + ikke veldig ettertraktet beliggenhet + energimerking F = jeg fikk tre nye former for depresjon bare av å se på annonsen 2 2
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #35 Skrevet 13. januar 2024 30 minutter siden, Magika_fra_Fyll said: Betale fire millioner for så å måtte bo i en nitrist grå leilighet med sorte tak der man betaler sju tusen hver bidige måned i felleskost + ikke veldig ettertraktet beliggenhet + energimerking F = jeg fikk tre nye former for depresjon bare av å se på annonsen Det var da voldsomt. De sju tusen kronene er inkl a-konto oppvarming, tv, og bredbånd. Dette utgjør en hel del penger, det er GULL med sentralfyring. Det er også 2 lags isolerglass vinduer av nyere dato. Skulle det trekke fra disse, bytt tetningslist. Energimerking F er ganske vanlig for disse type eldre leiligheter, og ikke noe jeg ville hengt meg opp i for en blokkleilighet med sentralfyring. Bytt lyskilder/pærer hvis det som er der fra før er lite energieffektivt. Du må ikke fortsette å ha verken grå vegger eller sorte tak, det er noe som heter maling. Anonymkode: bcd2e...ad0 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #36 Skrevet 13. januar 2024 De prøvde å selge den i 2022 https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=240707953&fbclid=IwAR3yeWwFuWuMosrmNmm0K8P6FZy2cQxpeiOyob-r6--ydJJfJmm3YZdRkyM Anonymkode: fb328...486
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #37 Skrevet 13. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): De prøvde å selge den i 2022 https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=240707953&fbclid=IwAR3yeWwFuWuMosrmNmm0K8P6FZy2cQxpeiOyob-r6--ydJJfJmm3YZdRkyM Anonymkode: fb328...486 Ser det ikke er samme leilighet, men samme adresse? Anonymkode: fb328...486
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #38 Skrevet 13. januar 2024 Om noen kjenner eieren eller andre: Bildet på soverommet likte jeg godt😍 Noen som ver hvor det er fra? Anonymkode: 30019...952
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #39 Skrevet 13. januar 2024 4,3 mill for å bo i en liten leilighet på Lambertseter, aldri i livet. Likte heller ikke fargene, så måtte malt hele leiligheten. Jeg betalte 4 mill for min bittelille leilighet, men den er på Majorstuen. Anonymkode: 3387f...9cf 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #40 Skrevet 13. januar 2024 5 minutter siden, AnonymBruker said: De prøvde å selge den i 2022 https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=240707953&fbclid=IwAR3yeWwFuWuMosrmNmm0K8P6FZy2cQxpeiOyob-r6--ydJJfJmm3YZdRkyM Anonymkode: fb328...486 Det er jo ikke samme leilighet eller samme adresse, ikke en gang samme by.. Anonymkode: bcd2e...ad0 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå