Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjenner meg usikker mtp hårvekst , er kun 25 år. Fjerner barten, napper hår på haken.  På baksiden av lår..
ser også jeg har en del hår på nedre del av ryggen. Husker en jeg var sammen med kommenterte dette, og jeg kjenner jeg er usikker. 

Hva er vanlig? Føler ingen andre har d slik.  Finnes det måter å fjerne. Funker disse Alvaskin IPL maskinene??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du sjekket deg for PCOS? Man kan ha det uten altså, men ofte kommer det mer hår i 30-40-årene. Braun 5-ettellerannet er det eneste som har fungert for meg. Dyrere, men man får det man betaler for med disse maskinene. 

Anonymkode: d92bc...56d

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har du sjekket deg for PCOS? Man kan ha det uten altså, men ofte kommer det mer hår i 30-40-årene. Braun 5-ettellerannet er det eneste som har fungert for meg. Dyrere, men man får det man betaler for med disse maskinene. 

Anonymkode: d92bc...56d

Nei, hvordan sjekker man seg for det? 

Skrevet
Tutti123 skrev (3 minutter siden):

Nei, hvordan sjekker man seg for det? 

Du går til legen og de tar blodprøve. Gynekologisk undersøkelse var slik jeg fant det ut. 

Jeg har pcos men fjerner ikke kroppshår veldig ofte, fordi jeg ikke synes det er verdt det. Det tar lang tid og det klør fælt etter når hårene vokser ut igjen. Jeg tar bikinilinjen og stusser litt om jeg skal i badstue eller bade men jeg bruker ikke noe særlig tid på det. Hvorfor føler du at du må fjerne håret TS?

Anonymkode: 777fe...6ca

Skrevet

Jeg fikk diagnosen etter ultralyd av eggstokkene og blodprøve. Medisin var Diane p-piller, elektrolyse for å fjerne håret i ansiktet og behandling hos hudpleier for å få bort kvisene jeg fikk.

Anonymkode: 69d2e...d44

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du går til legen og de tar blodprøve. Gynekologisk undersøkelse var slik jeg fant det ut. 

Jeg har pcos men fjerner ikke kroppshår veldig ofte, fordi jeg ikke synes det er verdt det. Det tar lang tid og det klør fælt etter når hårene vokser ut igjen. Jeg tar bikinilinjen og stusser litt om jeg skal i badstue eller bade men jeg bruker ikke noe særlig tid på det. Hvorfor føler du at du må fjerne håret TS?

Anonymkode: 777fe...6ca

Okay takk.  Nei vet ikke jeg føler meg liksom litt ekkel om du skjønner. Mindre fin. 

Skrevet
Tutti123 skrev (13 timer siden):

Jeg kjenner meg usikker mtp hårvekst , er kun 25 år. Fjerner barten, napper hår på haken.  På baksiden av lår..
ser også jeg har en del hår på nedre del av ryggen. Husker en jeg var sammen med kommenterte dette, og jeg kjenner jeg er usikker. 

Hva er vanlig? Føler ingen andre har d slik.  Finnes det måter å fjerne. Funker disse Alvaskin IPL maskinene??

Jeg var veldig usikker i tenårene fordi jeg har litt mer kroppshår enn hva jeg tidligere trodde var normalt. På ryggen min spesielt er det tydelig at jeg har kroppshår, både øverste delen av ryggen og korsryggen. Jeg går derfor aldri med topper som viser ryggen. Har også hår på rumpa, men disse er noe blekere og ikke så synlige som de på ryggen. På bakside lår er hårene ganske mørke, men her barberer jeg. Når jeg lar håret på leggene gro helt ut kan det se ut som en mann sine legger. 

Jeg har PCOS, men det skal sies at jeg hadde denne mengden hår på kroppen lenge før diagnosen ble stilt. Jeg oppdaget allerede i 12 års alderen at jeg var mer hårete enn "normalt", spesielt på armene. Jeg hadde flere gynekologiske undersøkelser før diagnosen ble stilt, jeg "fikk det" først for 4 år siden (jeg er nå 28 år gammel). 

Har oppigjennom årene snakket med venninner om dette og nylig ble det et samtaleemne med gode kollegaer. Flere som har lik mengde kroppshår som meg. Man sitter gjerne med et inntrykk av at man er unormal, men det er nok mer normalt enn du tror at man har "litt ekstra" kroppshår. Det er også vanlig mange andre steder i verden. Husker jeg søkte litt rundt om dette når jeg brukte sosiale medier før, og spesielt i India, Saudi-Arabia, Midtøsten og lignende er det en del kvinner som sliter med mye kroppshår. De fleste fjerner absolutt alt med voksing, epilering, barbering og lignende. 

Vi blir lært opp til å tro at en glatt kropp er noe "alle" kvinner har, men det er flere enn du tror som både vokser barten og fjerner "veiviseren". ;) Det er bare ikke noe alle snakker høyt om. Personlig har jeg ikke vært intim med så mange menn, men heldigvis ikke fått noen negative kommentarer. Med en kjæreste jeg var veldig komfortabel med uttrykte jeg usikkerhet ovenfor håret på ryggen, han sa han la ikke merke til det. Han gjorde nok det, men han ba meg ikke fjerne det og "fjernet" den usikkerheten for meg, heldigvis. 

Skrevet

Kan ikke selv sies å være ekstra plaget med hår på rygg og/eller skuldre, men til dags dato har jeg aldri møtt noen med mer eller lengre hår på armene enn meg. Mye styr å være plaget med unormalt mye hår på kroppen hvor enn det måtte være (utenom på hodet da 😅)

Anonymkode: 11c1a...75d

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg har også masse kroppshår, både i ansiktet, nedre del av ryggen og både foran og bak på lårene. Håret på armene er så langt at det "blafrer i vinden". Mine hår er lyse, men blir lange og er ganske grove. Siden de er lyse, går det ikke an å fjerne med laser. Nå er jeg snart 40, barberer lår og fjerner barten, men ellers bryr jeg meg ikke så mye om hårene mer. Jeg har sluttet å styre med epilering og voksing, som jeg holdt på mye med da jeg var yngre, og har egentlig ikke komplekser for hårene, men jeg har ikke lyst til å ha bart og liker å barbere lårene fordi hårene der blir så lange at jeg føler de blir skikkelig påfallende. 

Jeg har ikke PCO(S). Jeg var hos lege pga. hårveksten da jeg var i 20-årene, og han sa at jeg hadde bare mye hår, men et kvinnelig hårvekstmønster, så det var normalt for meg. Jeg har veldig tykt hår på hodet også, og lange, tette øyevipper (og skikkelig buskete øyebryn).

Anonymkode: 98113...f0f

• Hjerte 1
Skrevet
Tutti123 skrev (14 timer siden):

Okay takk.  Nei vet ikke jeg føler meg liksom litt ekkel om du skjønner. Mindre fin. 

Det er samfunnet som hjernevasker oss og det får en til å få problemer med en helt naturlig ting. Nesten alle mennesker har hår på kroppen, i forskjellig grad. Det er også naturlig å ha mye, for dem som har det. Fryktelig synd at det skal bli et problem når det ikke er et problem. Jeg har også hår på kroppen og jeg har latt det være som det er over alt. Jeg vil ikke måtte forandre meg, fordi moten og mennesker krever det. Jeg skal la alt gro resten av mitt liv. Godta det, eller la det vær, verden! :) 

Anonymkode: c5f8a...14a

• Hjerte 1
Skrevet

Gutter/menn: Hvis du ikke har noe positivt å si om partners kropp - hold kjeft. (gjelder også motsatt kjønn)

Anonymkode: 7271a...b46

• Hjerte 1
Skrevet

Tusen takk dere❤️ det hjelper mye bare å lese andres erfaringer!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...