Gå til innhold

Hvorfor har jeg vondt i magen når jeg er utmattet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Endte opp med utmattelse etter covid, og når kroppen er tømt for krefter, har jeg et sug/vondt i magen og strupen/brystet.

Hva er grunnen til at jeg kjenner det akkurat der?

Anonymkode: 1dac7...3df

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det er vanskelig å si. Og det er et interessant spørsmål.

Jeg vet at mange ME-syke ofte sliter med trykk/smerter i mellomgulvet (oppe i magen), får mageproblemer, blir kvalme/uggen, får "lukket strupe" og blir tungpustet (nesten som en astmatiker som ikke får nok luft) osv når de har dårlige dager og/eller blir rammet av anstrengelsesutløst sykdomsforverring (PEM), altså når utmattelsen øker eller er som verst. 

Så det er noe i øvre overkropp som skjer relatert opp mot utmattelse...

Endret av Bombasi
  • Nyttig 1
Skrevet
48 minutter siden, Bombasi said:

Det er vanskelig å si. Og det er et interessant spørsmål.

Jeg vet at mange ME-syke ofte sliter med trykk/smerter i mellomgulvet (oppe i magen), får mageproblemer, blir kvalme/uggen, får "lukket strupe" og blir tungpustet (nesten som en astmatiker som ikke får nok luft) osv når de har dårlige dager og/eller blir rammet av anstrengelsesutløst sykdomsforverring (PEM), altså når utmattelsen øker eller er som verst. 

Så det er noe i øvre overkropp som skjer relatert opp mot utmattelse...

Jeg har ME, og kan bekrefte dette. Det som har hjulpet er tilskudd av kalsium/magnesium (viktig for muskulatur i tarmen), og milde behandlinger/forsiktig opptrening av brystmuskulatur hos kiropraktor. 

Anonymkode: b0ead...a2a

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...