AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #1 Skrevet 13. januar 2024 Endte opp med utmattelse etter covid, og når kroppen er tømt for krefter, har jeg et sug/vondt i magen og strupen/brystet. Hva er grunnen til at jeg kjenner det akkurat der? Anonymkode: 1dac7...3df
Bombasi Skrevet 13. januar 2024 #2 Skrevet 13. januar 2024 (endret) Det er vanskelig å si. Og det er et interessant spørsmål. Jeg vet at mange ME-syke ofte sliter med trykk/smerter i mellomgulvet (oppe i magen), får mageproblemer, blir kvalme/uggen, får "lukket strupe" og blir tungpustet (nesten som en astmatiker som ikke får nok luft) osv når de har dårlige dager og/eller blir rammet av anstrengelsesutløst sykdomsforverring (PEM), altså når utmattelsen øker eller er som verst. Så det er noe i øvre overkropp som skjer relatert opp mot utmattelse... Endret 13. januar 2024 av Bombasi 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #3 Skrevet 13. januar 2024 48 minutter siden, Bombasi said: Det er vanskelig å si. Og det er et interessant spørsmål. Jeg vet at mange ME-syke ofte sliter med trykk/smerter i mellomgulvet (oppe i magen), får mageproblemer, blir kvalme/uggen, får "lukket strupe" og blir tungpustet (nesten som en astmatiker som ikke får nok luft) osv når de har dårlige dager og/eller blir rammet av anstrengelsesutløst sykdomsforverring (PEM), altså når utmattelsen øker eller er som verst. Så det er noe i øvre overkropp som skjer relatert opp mot utmattelse... Jeg har ME, og kan bekrefte dette. Det som har hjulpet er tilskudd av kalsium/magnesium (viktig for muskulatur i tarmen), og milde behandlinger/forsiktig opptrening av brystmuskulatur hos kiropraktor. Anonymkode: b0ead...a2a 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå