enkefru Skrevet 14. januar 2024 #61 Del Skrevet 14. januar 2024 Ville holdt meg unna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaarebjarne Skrevet 14. januar 2024 #62 Del Skrevet 14. januar 2024 CrazyCatLady2500 skrev (21 timer siden): Jeg hadde passet mine egne saker. Fjugur skrev (21 timer siden): Det ville nok jeg gjort og.. jegerrinne skrev (21 timer siden): Ville passet min sak. Vi hadde barn som måtte legges ved 17.30 -18 frem til de var 8år Hvorfor er dere opptatt av å verne alkoholproblemet til mor? 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #63 Del Skrevet 14. januar 2024 8 hours ago, AnonymBruker said: Forstår han godt, at han ikke orker å sitte inne for å se henne drikke når han ønsker å gjøre andre ting. Han er hjemme i rett tid og er våken med barna ved behov. Alt jeg vet om dette, er fordi hun har sagt det til meg. Ts Anonymkode: 2038d...bdd Det høres enda mer merkelig ut for meg. En alkoholiker som er så åpen om sine problemer, og i tillegg kaster far under bussen at han tilrettelegger for at hun skal drikke. Ikke minst, plutselig nå endrer du det til at hun har fortalt deg alt du vet, men i forrige innlegg jeg spurte er det ting du har observert via henting og levering, avslag på å henge sammen med småbarn på ettermiddagen. Du får jo melde det inn, så kan du se hva som skjer. Jeg tipper, ikke det du forventer for du har ikke peiling Anonymkode: 538bf...3c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #64 Del Skrevet 14. januar 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det høres enda mer merkelig ut for meg. En alkoholiker som er så åpen om sine problemer, og i tillegg kaster far under bussen at han tilrettelegger for at hun skal drikke. Ikke minst, plutselig nå endrer du det til at hun har fortalt deg alt du vet, men i forrige innlegg jeg spurte er det ting du har observert via henting og levering, avslag på å henge sammen med småbarn på ettermiddagen. Du får jo melde det inn, så kan du se hva som skjer. Jeg tipper, ikke det du forventer for du har ikke peiling Anonymkode: 538bf...3c3 Tittelen på tråden er også at du oppdaget det, ikke at hun har betrodd seg til deg om dette. Så det er bare ting du antar basert på at hun ikke leverer og henter, og at hun og barna leker med dere etter barnehagetiden. Når innlegget ditt starter med «Jeg har reagert lenge på at de legger barna veldig tidlig, barn på 3 og 5 år, er i seng til senest 18-1830», så er det ikke alkohol som er problemet her. Da ville du faktisk begynt med «Jeg har lagt merke til at min venninne drikker seg drita hver kveld mens barna er i sengs». Anonymkode: 538bf...3c3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #65 Del Skrevet 14. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Tittelen på tråden er også at du oppdaget det, ikke at hun har betrodd seg til deg om dette. Så det er bare ting du antar basert på at hun ikke leverer og henter, og at hun og barna leker med dere etter barnehagetiden. Når innlegget ditt starter med «Jeg har reagert lenge på at de legger barna veldig tidlig, barn på 3 og 5 år, er i seng til senest 18-1830», så er det ikke alkohol som er problemet her. Da ville du faktisk begynt med «Jeg har lagt merke til at min venninne drikker seg drita hver kveld mens barna er i sengs». Anonymkode: 538bf...3c3 Innrømmer at jeg formulerte meg klønete. Det at jeg oppdaget, består av det hun har fortalt og det vi ser. Jeg var nok redd for at dere ikke ville forstå problemet om jeg la alkohol forbruket først og fremst. Det er helt klart det som er problemet, for hva det fører til av konsekvenser for barna. Jeg har ikke sagt hva jeg tenker å gjøre med dette. Er derfor jeg spør dere om råd. går jo an å se situasjonen an. Når yngste blir 5 og eldste går på skolen. Om de fortsatt er i seng innen 18 og om de får delta på noe på ettermiddagen. ts Anonymkode: 2038d...bdd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #66 Del Skrevet 14. januar 2024 39 minutter siden, AnonymBruker said: Innrømmer at jeg formulerte meg klønete. Det at jeg oppdaget, består av det hun har fortalt og det vi ser. Jeg var nok redd for at dere ikke ville forstå problemet om jeg la alkohol forbruket først og fremst. Det er helt klart det som er problemet, for hva det fører til av konsekvenser for barna. Jeg har ikke sagt hva jeg tenker å gjøre med dette. Er derfor jeg spør dere om råd. går jo an å se situasjonen an. Når yngste blir 5 og eldste går på skolen. Om de fortsatt er i seng innen 18 og om de får delta på noe på ettermiddagen. ts Anonymkode: 2038d...bdd Men hvorfor er du så opphengt i dette med legging og når disse barna, som ikke er dine, skal legge seg om 2 år? Om de er i seng kl 18 da, hvem vet? Og hvem bryr seg? Det er ikke ditt problem. Det høres jo ut som om du ikke har barn selv og ikke vet at ting går i perioder og bølger med barn. Anonymkode: 538bf...3c3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #67 Del Skrevet 14. januar 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg er voksen og legger meg rundt 20 grunnet jobb. Så pass dine egne saker. Ikke noe galt å kose seg litt med vin og tv etter en hard dag. Folk er forskjellige og som voksen burde du vite dette Anonymkode: 944ef...455 Men dette er jo ikke det samme som å drikke så mye hver kveld at du ikke er kjørbar før langt ut på dagen - samtidig som du har ansvaret for mindre barn… Dette burde du vite som voksen… Anonymkode: 0fdeb...298 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #68 Del Skrevet 14. januar 2024 Det at hun drikker hver dag betyr ikke at det er årsaken til at hun ikke er kjørbar "før kl 11 på formiddagen" (hvordan vet du tidspunktet for når hun er kjørbar, egentlig?). Det kan like gjerne bety at hun bruker medikamenter som gjør at hun ikke skal kjøre bil. Det bør vel helst ikke kombineres med alkohol, men det kan jo fint være at hun tar et glass vin kl 19 som er ute av kroppen kl 07 da hun kanskje tar medikament. Eller at hun tar noe kl 23. Hva vet vi? Men dette blir kun spekulasjoner, i likhet med mye av det du skriver. Min eldste var helt utslitt etter barnehage, og ikke i stand til å delta på "fritidsaktiviteter" som du nevner i fleng før det aller siste året i barnehagen. Da startet vi opp på én aktivitet som var ferdig 17:15, og det var helt på grensa for hva barnet orket og at vi skulle ha det greit frem til leggetid. Min var tidlig i seng (gjerne rundt kl 18:30) og våknet tidlig (gjerne rundt kl 05:30), og det hjalp ikke uansett hvor mye vi prøvde å justere døgnet. Av og til deltok vi på sosiale ting som førte til at det ble senere leggetid, og den fikk vi igjen med at barnet gjerne våknet tidligere dagen etter og skapte en enormt søvnunderskudd som preget den dagen. Prisen vi betalte for å gjøre noe hyggelig en dag ble betalt med å ha en skikkelig hang-over dagen etter, som ikke var hyggelig for noen i familien. Yngste har derimot vært veldig fleksibel på dette, og har kompensert en litt senere kveld med å sove litt lenger dagen etter. Hadde den yngste vært min første hadde jeg nok vært mye mer kritisk til at andre legger ungene sine så tidlig, men erfaringen min det den eldste lærte meg at det kan være høyst nødvendig. Så langt ser det jo ut som familien har lagt opp dagen sin etter hvordan de ulike medlemmene fungerer - dvs barna blir hentet tidlig og de har felles middag som justeres til når far er ferdig på jobb osv. Kanskje sparer hun energien sin til å være tilstede i akkurat disse fellestimene, for alt vi vet. Men jeg forstår bekymringen din, og ville kanskje prøvd å grave litt mer rundt dette. Er det en mulighet for at du kan invitere henne ut på en gåtur på kveldstid eller noe, slik at du få henne med på noe som krever litt tilstedeværelse? Anonymkode: 8d8b0...0fb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ms. Steele Skrevet 14. januar 2024 #69 Del Skrevet 14. januar 2024 Jeg synes hele tråden her begynner å bli litt rar. Barna har jo en tilsynelatende oppegående far som kan følge dem til både fritidsaktiviteter og venner, men de er jo så små! Mine barn var absolutt ingen steder etter at de var hentet i barnehagen. Det du egentlig lurer på er om hvordan du skal hjelpe en psykisk syk mor som i tillegg er alkoholiker? Du får ikke gjort så mye annet enn å snakke med henne. Si at du bryr deg om henne og skjønner at hun sliter med både psyken og alkoholen. Det at hun sliter vet du jo tydeligvis allerede i følge deg selv. Da er det jo ikke bare noe du antar. Jeg synes det er rart at hun snapper om denne drikkingen sin hele tiden. Husker hun selv at hun har gjort det?? Det viktigste for henne nå er antakelig at du sier at du vet. Det er bare henne selv som kan søke om hjelp, men hun må være klar. Huff, jeg får helt vondt av dette stakkars mennesket 💓 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~white lady~ Skrevet 14. januar 2024 #70 Del Skrevet 14. januar 2024 Det er jo minst to risikofaktorer tilstede som er nevnt i tråden; en psykisk syk forelder som også sliter med rusmisbruk. At far er ute om kveldene og sånn sett setter barna i en sårbar situasjon om de skulle våkne ved mareritt/uhell i senga eller annet og mor ligger og snøvler i alkoholrus på sofaen, finner jeg også noe bekymringsfullt. Jeg som fagperson synes dette burde meldes. I det minste kan du ta en tlf til bvtj og drøfte saken, ts. Da vil du få råd. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #71 Del Skrevet 14. januar 2024 ~white lady~ skrev (1 time siden): Det er jo minst to risikofaktorer tilstede som er nevnt i tråden; en psykisk syk forelder som også sliter med rusmisbruk. At far er ute om kveldene og sånn sett setter barna i en sårbar situasjon om de skulle våkne ved mareritt/uhell i senga eller annet og mor ligger og snøvler i alkoholrus på sofaen, finner jeg også noe bekymringsfullt. Jeg som fagperson synes dette burde meldes. I det minste kan du ta en tlf til bvtj og drøfte saken, ts. Da vil du få råd. Er så enig! Jeg tror svarene i denne tråden hadde sett helt annerledes ut om det var far som hadde et rusproblem i tillegg til psykisk sykdom... Anonymkode: bb50f...8e5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #72 Del Skrevet 14. januar 2024 Venninnen din er alkoholiker. Stakkars barn som vokser opp med en alkoholisert mor. Anonymkode: c2016...62c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #73 Del Skrevet 14. januar 2024 Fra en som har kompleks ptsd pga lignende oppvekst gjør det vondt å lese hvordan man ikke skal bry seg og passe sine egne saker. Det er et av spørsmålene jeg alltid kommer til å stille meg selv, hvorfor var det ingen som brydde seg og hjalp meg? Siden mor også har psykisk sykdom er det sannsynlig at barna har sårbarhet og genetikk for dette selv og kommer til å få et vondt liv, huff det gjør vondt. Gjør de en tjeneste og meld til bv. Anonymkode: e0cf5...126 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #74 Del Skrevet 14. januar 2024 Ms. Steele skrev (8 timer siden): Jeg synes hele tråden her begynner å bli litt rar. Barna har jo en tilsynelatende oppegående far som kan følge dem til både fritidsaktiviteter og venner, men de er jo så små! Mine barn var absolutt ingen steder etter at de var hentet i barnehagen. Det du egentlig lurer på er om hvordan du skal hjelpe en psykisk syk mor som i tillegg er alkoholiker? Du får ikke gjort så mye annet enn å snakke med henne. Si at du bryr deg om henne og skjønner at hun sliter med både psyken og alkoholen. Det at hun sliter vet du jo tydeligvis allerede i følge deg selv. Da er det jo ikke bare noe du antar. Jeg synes det er rart at hun snapper om denne drikkingen sin hele tiden. Husker hun selv at hun har gjort det?? Det viktigste for henne nå er antakelig at du sier at du vet. Det er bare henne selv som kan søke om hjelp, men hun må være klar. Huff, jeg får helt vondt av dette stakkars mennesket 💓 Jo, TS kan melde henne til BV. Barn skal ikke måtte vokse opp med en alkoholiker til mor uten at noen bryr seg. Det er jo heller ikke sånn at BV kommer å napper barna ut av hjemmet med en gang. Kanskje er det dette som skal til for at mor innser hun har et problem hun må gjøre noe med. TS, ta kontakt med BV. Det er det eneste riktige her❤️ Anonymkode: 070d4...f5c 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå