AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #1 Skrevet 13. januar 2024 Hei! Baby er nå 5 dager gammel og vi er hjemme fra sykehuset. Ammingen har gått helt greit, han var veldig villig til å ligge ved brystet, og skulle helst ligge der hele tiden. Han har vært en del urolig i perioder, spesielt på kvelden/natten. Da sa de det var øking. Virket ikke som han ble fornøyd ved brystet, men var ikke bekymret da jeg regnet med han bare forsøkte å øke produksjonen. Så vi dro hjem. Vi dro inn på veiing og han har da gått ned 20g hjemme etter ett døgn og litt til. Fikk litt råd ang ammingen, men de var ikke noe bekymret. Men i natt har vært ett sant mareritt med sultgråt, tilslutt fikk han litt erstatning i en flaske og fikk sove etterpå. Han roer seg med engang på brystet men gråter fort da det er ikke noe å hente der. Han ligger på veldig ofte, men tror ikke produksjonen med melk er kommet skikkelig i gang enda. Hører at han svelger noen ganger men ikke så ofte/mye. Har ikke fått skikkelig brystspreng enda. Føler at det er melk i de og de føles tyngre enn normalt, men trodde kanskje de skulle føles noe fullere på dette tidspunktet. Huff, tips eller råd? Noen flere som har fått melk noe senere? Anonymkode: f6a87...fb2
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #2 Skrevet 13. januar 2024 Jeg hadde ingen melkeproduksjon på barsel, men ble oppfordret til å legge barnet til brystet, la det prøve å amme. For så å pumpe med elektrisk pumpe mens pappaen matet baby med flaske. Dette gjorde vi hver 3. time. Leide dobbel elektrisk pumpe fra apoteket. Når jeg etterhvert fikk melkeproduksjon fortsatte vi med dette til jeg fikk nok produksjon til å fullamme. Tror det tok 5-6 uker. Får du hjemmebesøk av helsesykepleier snart? Ville tatt det opp med henne eller helsestasjonen. Anonymkode: 49b21...724
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #3 Skrevet 13. januar 2024 Er det ingen som har foreslått hjelpebryst? Med første barnet mitt tok det flere dager før melka kom ordentlig. Fikk aldri det voldsomme sprenget folk snakker om, men ja... det var noen veldig urolige dager og netter i starten. Til slutt foreslo en barnepleier å gi erstatning med hjelpebryst. Det er en liten slange som gjør at babyen får litt erstatning samtidig som brystet blir stimulert. Brukte det ved noen amminger. Husker ikke helt når jeg følte at melka var kommet ordentlig, men det tok tid før jeg følte at vi var over kneika. Du kjenner kanskje til www.ammehjelpen.no? Mye nyttig lesning der hvis du har overskudd til det. Anonymkode: 6ac92...9c0 1
shakini Skrevet 13. januar 2024 #4 Skrevet 13. januar 2024 Jeg hadde ikke ordentlig produksjon da vi kom hjem. Kjørte følgende regime: hvis baby virka misfornøyd etter en times amming, fikk hun så mye mme hun ville ha. Først brukte vi flaske, men gikk etterhvert over til kopp. jeg pumpa ut alt jeg klarte en halvtime etter forrige amming, etter hver amming. Det var helt sinnsykt slitsomt med den pumpinga, men det gikk to-tre dager, så hadde jeg nok melk. Tips: hvis ungen din tar mme, trenger du strengt tatt ikke å spare på den melka du pumper ut. Hvis du kaster den, slippet du å bruke tid på sterilisering av utstyr mellom hver pumpesession. Blir litt mindre slitsomt. 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #5 Skrevet 13. januar 2024 Takk for svar dere! Kjøper hjelpebryst i dag. Vi hadde mye problemer med første, han ble delammet i noen mnd. Denne gangen trodde jeg ting var bedre og virket å gå litt av seg selv, helt til i natt. 😅 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg hadde ingen melkeproduksjon på barsel, men ble oppfordret til å legge barnet til brystet, la det prøve å amme. For så å pumpe med elektrisk pumpe mens pappaen matet baby med flaske. Dette gjorde vi hver 3. time. Leide dobbel elektrisk pumpe fra apoteket. Når jeg etterhvert fikk melkeproduksjon fortsatte vi med dette til jeg fikk nok produksjon til å fullamme. Tror det tok 5-6 uker. Får du hjemmebesøk av helsesykepleier snart? Ville tatt det opp med henne eller helsestasjonen. Anonymkode: 49b21...724 Vi skal innom helsestasjonen på mandag. Vet ikke om jeg klarer pumperegime denne gangen, sist var et mareritt med pumping og mating og amming. Han spiser ofte og har godt tak, men faller noen ganger litt ut så har blitt noe sår. Synes bare det er så rart at det ikke øker på sånn som han spiser og ligger inntil. Anonymkode: f6a87...fb2 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #6 Skrevet 13. januar 2024 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Takk for svar dere! Kjøper hjelpebryst i dag. Vi hadde mye problemer med første, han ble delammet i noen mnd. Denne gangen trodde jeg ting var bedre og virket å gå litt av seg selv, helt til i natt. 😅 Vi skal innom helsestasjonen på mandag. Vet ikke om jeg klarer pumperegime denne gangen, sist var et mareritt med pumping og mating og amming. Han spiser ofte og har godt tak, men faller noen ganger litt ut så har blitt noe sår. Synes bare det er så rart at det ikke øker på sånn som han spiser og ligger inntil. Anonymkode: f6a87...fb2 Uff, kjipt! Jeg ammer barn nr.2 nå og her gikk virkelig alt på skinner, helt uproblematisk ammestart denne gangen. Det var veldig godt etter at det var styr sist. Håper det løsner for dere Hjelpebryst kan være litt knotete i starten men man får en teknikk på det, i alle fall hvis man merker at det er til hjelp. Jeg fant litt videoer på YouTube ved å søke på supplementary nursing system og lignende. Her er også noen artikler på Ammehjelpen: https://ammehjelpen.no/hjelpebryst/ https://ammehjelpen.no/amming-med-lact-aid-hjelpebryst-video/ Anonymkode: 6ac92...9c0
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #7 Skrevet 13. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Uff, kjipt! Jeg ammer barn nr.2 nå og her gikk virkelig alt på skinner, helt uproblematisk ammestart denne gangen. Det var veldig godt etter at det var styr sist. Håper det løsner for dere Hjelpebryst kan være litt knotete i starten men man får en teknikk på det, i alle fall hvis man merker at det er til hjelp. Jeg fant litt videoer på YouTube ved å søke på supplementary nursing system og lignende. Her er også noen artikler på Ammehjelpen: https://ammehjelpen.no/hjelpebryst/ https://ammehjelpen.no/amming-med-lact-aid-hjelpebryst-video/ Anonymkode: 6ac92...9c0 Tusen takk! Det ser litt styrete ut ja, husker jeg ville prøve det sist også men ble aldri. Det er ikke krise hvis vi får flaskebarn igjen, men litt sårt er det. Anonymkode: f6a87...fb2
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #8 Skrevet 13. januar 2024 Hei, hos meg var det utdrivningen som var for treg. Fikk nesespray på resept av fastlegen. Den er dyr, men den hjalp oss ❤️ lykke til 🌺 Anonymkode: 64451...9bb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå