AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #1 Skrevet 13. januar 2024 Kjøpte meg en pakke fryste rundstykker med valmuefrø og tenkte jeg skulle kose meg, men så oppdaget jeg at man skal unngå valmuefrø som gravid. Gjelder det også rundstykkene med et lite dryss frø på toppen, eller er det kun i større mengder? Prøvde å google men var vanskelig å finne et tydelig svar. Er 7 uker på vei. Anonymkode: 2c2dc...b9c
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #2 Skrevet 13. januar 2024 Du skal vel spise en ganske stor mengde valmuefrø før det kan være skadelig. Eventuelt kan du jo steke rundstykkene og «riste av» det verste? Anonymkode: 4c531...7d8 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #3 Skrevet 13. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du skal vel spise en ganske stor mengde valmuefrø før det kan være skadelig. Eventuelt kan du jo steke rundstykkene og «riste av» det verste? Anonymkode: 4c531...7d8 Ja, det kan jeg jo gjøre! Regner egentlig med at såpass små mengder går fint, men blir litt nervøs når det står at man skal unngå det generelt. Men samtidig står det jo at man skal unngå så og si alt på internett så jeg burde kanskje ha litt mer is i magen 😅 Takk for svar! Anonymkode: 2c2dc...b9c
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #4 Skrevet 13. januar 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: Ja, det kan jeg jo gjøre! Regner egentlig med at såpass små mengder går fint, men blir litt nervøs når det står at man skal unngå det generelt. Men samtidig står det jo at man skal unngå så og si alt på internett så jeg burde kanskje ha litt mer is i magen 😅 Takk for svar! Anonymkode: 2c2dc...b9c Jeg leser det står man skal være forsiktig. Et par frø på et rundstykke har jeg aldri tenkt over engang. Ville spist med god samvittighet selv! Anonymkode: 9c940...e7e 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #5 Skrevet 13. januar 2024 Trodde en skulle umngå det fordi det kunne slå ut som alkohol eller noe på urinprøve. Jeg spiste masse rundstykker med valmuefrø i svangerskapene mine. Elsker rundstykker med valmuefrø! Anonymkode: 44604...7c6 1
~umulia~ Skrevet 13. januar 2024 #6 Skrevet 13. januar 2024 Hvis du følger disse rådene går det nok fint https://www.helsenorge.no/gravid/mat-og-drikke-som-gravide-ikke-bor-spise/ 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #7 Skrevet 13. januar 2024 Tusen takk for svar, dere! Nå skal jeg spise frokost med god samvittighet ❤️ Anonymkode: 2c2dc...b9c 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #8 Skrevet 13. januar 2024 Spiste både rundstykker og knekkebrød med valmuefrø så og si daglig i begge svangerskapene mine. Aldri hørt man skal unngå det en gang😯 gikk hvertfall veldig bra med begge🙈 Anonymkode: 94275...efa
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #9 Skrevet 14. januar 2024 Har spist masse loff med valmuefrø i løpet av graviditeten. Står ingenting på Helse-Norge om å unngå det. Anonymkode: c234c...aa9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå