Gå til innhold

Bryte med foreldre

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Du som har brutt med en eller begge foreldre og evt søsken. Hva var grunnen, og hvor hvis en av partene tok kontakt, hvem, og kor lang tid gikk det, før noen tok kontakt igjen. 

Endret av vannm75
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grunnen var at en var en ræva forelder og det finnes ikke håp for mennesket. Hun prøvde å ta kontakt i flere år før jeg fikk helt fred. Vi kommer aldri til å ha noe kontakt, vet mennesket er sykt og har mest sannsynlig ikke så lenge igjen men ukrutt forgår aldri så godt mulig det overlever dette og. Jeg har min familie og er ikke interessert i noe kontakt med den siden av familien.

Anonymkode: 768d9...fcf

• Liker 3
Skrevet
vannm75 skrev (5 timer siden):

Du som har brutt med en eller begge foreldre og evt søsken. Hva var grunnen, og hvor hvis en av partene tok kontakt, hvem, og kor lang tid gikk det, før noen tok kontakt igjen. 

Kontakten er giftig og skadelig, så jeg har brutt kontakten for lenge siden. Det er best å bare ha ro, istedenfor det helvetet som kommer med den kontakten. Ikke alle foreldre er snille, og vil det beste for barna sine. Så til slutt er det eneste logiske valget å bryte kontakten for å få mest mulig fred i livet. Og det er ikke noe savn etter foreldre som bare bidrar med toxic og farlig oppførsel. Takk og farvel.

Anonymkode: be611...2fe

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Kontakten er giftig og skadelig, så jeg har brutt kontakten for lenge siden. Det er best å bare ha ro, istedenfor det helvetet som kommer med den kontakten. Ikke alle foreldre er snille, og vil det beste for barna sine. Så til slutt er det eneste logiske valget å bryte kontakten for å få mest mulig fred i livet. Og det er ikke noe savn etter foreldre som bare bidrar med toxic og farlig oppførsel. Takk og farvel.

Anonymkode: be611...2fe

Interessant lesning. Er i tenkeboksen selv, men teklselen er skyhöy.. da er det enklere å bryte med söstrene… selv om et også sitter langt inne

Skrevet

Brøt for hhv 10 og 12 år med mor og far. Rævva foreldre, emosjonelt utilgjengelig hele livet og mangler vesentlige omsorgsevner. Jeg var for det meste overlatt til meg selv. Ingen fysisk vold, men psykisk. 

Vet ikke om noen av de har prøvd å ta kontakt, de er blokkerte overalt. Mors ektemann ringte meg en gang, men svarte ikke pga ukjent nummer. Blokkerte det etter at jeg fant ut at det var hans. 

Min far har aldri tatt direkte kontakt med meg, noen sinne! Han hadde samvær fra tid til annen, aldri noe fast. Kan ikke se at han vil ta kontakt noen gang. Jeg har passert 40 år. 

Jeg tenker ang foreldre som med venner, partnere osv. Har man det bedre uten, da blir det sånn. 

Anonymkode: 46fe6...1e7

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Brøt med far (foreldre skilt). Grunnen sånn i overflaten og kort fortalt, var den konstante emosjonelle avvisningen, mangel på interesse/tilstedeværelse, alltid føle meg nedprioritert og ikke viktig. Følte meg mye mobbet. Jeg ble ærlig talt syk av å ha det sånn, så jeg orket ikke mer. 

Anonymkode: 69cdf...cf8

Skrevet

Alle saker har to sider tenker jeg. Jeg har lest så mange historier om unge som forventer alt for mye av sine foreldre. Foreldrene skulle ikke " blande seg" , dvs de hadde ikke lov å ha en mening om noe. Foreldrerollen varer hele livet og at man bryr seg er at man bryr seg om. 

Anonymkode: 19586...92c

• Nyttig 1
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker said:

Alle saker har to sider tenker jeg. Jeg har lest så mange historier om unge som forventer alt for mye av sine foreldre. Foreldrene skulle ikke " blande seg" , dvs de hadde ikke lov å ha en mening om noe. Foreldrerollen varer hele livet og at man bryr seg er at man bryr seg om. 

Det er forskjell på å bry seg og å blande seg. For min del brøyt seg fordi pappa bare har vist at han ikke bryr seg. 
Jeg tror for folk flest så er terskelen for å bryte med en forelder svært høy, og det er veldig tungt. 

Anonymkode: 69cdf...cf8

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

De har vel vært for inngripende da, blandet seg inn i detaljer og ting de ikke hadde noe med å gjøre. De har vel vært påståelige og nektet å godt barnas valg. Mange foreldre glemmer å se individene som barna faktisk er. Barna bestemmer selv hva de velger å akseptere av oppførsel når de voksen.

Foreldrene gjorde sikkert 'det beste de kunne'. Men når de nekter å ta inn over seg barnas opplevelse av sin barndom og nekter for alt og beskylder barna for både det ene og det andre, og samtidig gjør seg selv til offer, da har satt standarden. Jeg vet hva min mor har sagt til andre om situasjonen. Jeg vet hva hun har sagt til meg, for må ikke tro at denne typen foreldre snakker med barna sine, de snakker TIL barna. Det er uansett alder på barna.

Jeg er ikke det eneste barnet som har tatt avstand for å si det sånn.

Anonymkode: 46fe6...1e7

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Her var det aldri noen som tok kontakt igjen. 

Egentlig ganske greit for min del. Spiller ingen rolle om det er familie, eller ikke. Noen ganger er man rett og slett nødt til å innse at enkelte mennesker ikke er verdt mer tid eller krefter.    

Anonymkode: d29c3...b7c

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...