AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #1 Skrevet 13. januar 2024 Jeg sliter med arytmi, høy puls, overtenking, tung pust og bekymrer meg for mye. Alt skyldes nok stress for en finner ingenting ved undersøkelser. Nå er jeg sykemeldt med beskjed lm å ta det med ro. Puste godt og slappe av. Dette er jeg ekstremt dårlig på. I alle mine år har jeg vært slik, så blir ikke bedre av en ukes sykemelding heller. Legen ville jeg skulle oppsøke psykisk helseteam i kommunen, men det er uaktuelt ettersom jeg jobber med dem via min jobb. Hvem kan da hjelpe meg? Hvem kan gjøre noe for meg? Noen med samme utfordringer som kan gi meg noen råd? Anonymkode: fbd6c...f78
petterm Skrevet 13. januar 2024 #2 Skrevet 13. januar 2024 Bare en tanke... Hva med å begynne å trene? Gjerne med en personlig trener. Skifte litt fokus.
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #3 Skrevet 13. januar 2024 Du kan snakke med en prest, for eksempel. De har utdanning og mye øvelse i å snakke med mennesker i alle slags forskjellige livssituasjoner. Du behøver ikke være religiøs for å snakke med dem. Det finnes en del tilbud på nett for psykisk helse som det går an å benytte seg av. For eksempel selvhjelpskurs (se på nhi.no) eller søk opp Tankevirus (gratis app). Selv bruker jeg Stressportalen på Psykologliv.no akkurat nå, synes den er veldig bra så langt. (Det er ikke helt gratis, koster et par hundrelapper i kvartalet.) Dette er bla. podcast med informasjon om forskjellige problemer relatert til stress og meditasjoner for å roe ned. Anbefales. Anonymkode: 2073d...c78 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #4 Skrevet 13. januar 2024 Gå til psykolog privat. Anonymkode: f23a8...472 1
Perelandra Skrevet 13. januar 2024 #5 Skrevet 13. januar 2024 Hei trådstarter! Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer: * Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel. Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel. Perelandra, mod. 1
Anbefalte innlegg