Gå til innhold

Ble så dårlig i natt

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går spiste vi lasagne og hadde rømmedipp og potetgull. Det var veldig godt og jeg spiste en god del. 

Jeg har reagert før på mat med mye fettinnhold, men ikke så ille som dette. 

Jeg våknet opp av smerter og fikk løs mage, hvor jeg ble så dårlig at jeg begynte å kaldsvette og kjente jeg kom til å besvime. Heldigvis gikk det greit, men når jeg kjente at det svartnet la jeg meg ned på gulvet. Altså jeg og gulvet var helt kliss. Når jeg greide å reise meg, så ble jeg så svimmel at jeg måtte legge meg igjen. Greide å reise meg etterhvert og jeg var helt dekket av svette. Det var så ille. 

Hva kan ha skjedd tro? Det var veldig vondt, og min fam ha problemer med nyrene. Ingen av oss tåler fet mat noe særlig. Kansje jeg fikk blodtrykksfall av smertene? 

Anonymkode: 1510e...58c

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg greide fint å gå på do altså, men la meg ned på gulvet på do for å ikke besvime

• Hjerte 1
Skrevet

Hadde i hvert fall spist hver av de for seg neste gang, så du vet hva du evt. reagerer på. Utgått potetgull? Når det gjelder lasagne går det fint an å begrense fett ved å steke i andre ting enn smør. Unngå prosessert dritt som rapsolje. 

Anonymkode: b103f...cd2

Skrevet

Håper du føler deg bedre nå!

Vi her på KG kan ikke vite hva som feiler deg, og har uansett ikke lov å gi diagnose. Da blir kommentarene slettet av moderatorene. 

Noen som ikke tåler fett, kan få virkelig vondt av å spise for mye. Så nå har du «lært» til neste fete måltid.

Blir du ikke bedre, kan du ringe legevakten. De kan nok berolige deg.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hadde i hvert fall spist hver av de for seg neste gang, så du vet hva du evt. reagerer på. Utgått potetgull? Når det gjelder lasagne går det fint an å begrense fett ved å steke i andre ting enn smør. Unngå prosessert dritt som rapsolje. 

Anonymkode: b103f...cd2

Tror det var rømmen som gjorde meg dårlig. 😵

Skrevet

Ingen av de andre ble dårlig antar jeg? For om flere spiste maten uten å bli dårlig, så minsker sannsynligheten for matforgiftning (da kan en få sånne symptomer). Jeg syns å huske at jeg har hørt noen som har problemer med galleblæren oppleve sånt, og de som har operert magesekken (kalles vel dumping eller noe sånt), så kan jo være du skulle fått sjekket det hos lege om det skjer flere ganger?

Anonymkode: feb70...a2b

• Nyttig 2
Skrevet

Prøv å drikk en varm te nå. Det hjelper, og føles godt i den urolige magen :) 

Anonymkode: 0a8f6...b6a

Skrevet

Har du tenkt på at det kan være gallesten? Dette blir bedre når anfallet er over, eller om man unngår fett. Jeg syns du skal få til legen. Du trenger å undersøkes.

• Liker 1
Skrevet
Olaug Olsen skrev (12 minutter siden):

Har du tenkt på at det kan være gallesten? Dette blir bedre når anfallet er over, eller om man unngår fett. Jeg syns du skal få til legen. Du trenger å undersøkes.

Og dette er det beste rådet du kan få! Du skal ta en tur til legen og fortelle hva du opplevde og utredes videre. 

God bedring og lykke til!

Skrevet

Dette høres ut som et typisk gallestensanfall. Gallesten kan man få om man spiser fettfattig i lange perioder. Jeg måtte operere ut mine. Nå kan jeg spise normalt. 

Skrevet

å herregud, jeg hadde en opplevelse en gang som høres veldig sammenlignbar ut. Det kom veldig brått; drivende kaldsvette, veldig dårlig mage, svimmel. Det var veldig ubehagelig. Men det var bra igjen dagen etter. 

Anonymkode: d54e5...1fa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...