Gå til innhold

Mennesker som hunder reagerer på

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler vanligvis at hunder liker meg og synes jeg er grei, men har opplevd at en av dem plutselig ut av det blå begynte å bjeffe på meg, og ble veldig opptatt av meg. Løp rundt etter meg med snuta godt stappet opp i rumpa mi, skikkelig irriterende. Når jeg satt meg ned skulle han bare humpe. Jeg tror han merket at jeg ble stressa i tillegg, så nå har jeg ikke lyst til å møte han igjen.

Anonymkode: 79f14...c0a

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg føler vanligvis at hunder liker meg og synes jeg er grei, men har opplevd at en av dem plutselig ut av det blå begynte å bjeffe på meg, og ble veldig opptatt av meg. Løp rundt etter meg med snuta godt stappet opp i rumpa mi, skikkelig irriterende. Når jeg satt meg ned skulle han bare humpe. Jeg tror han merket at jeg ble stressa i tillegg, så nå har jeg ikke lyst til å møte han igjen.

Er du urenslig av deg?

Anonymkode: f74e9...57c

Skrevet

Min lille hund var reservert overfor fremmede som kom på besøk. Bortsett fra en hundevant jeger. Jegeren hadde god selvtillit, og jeg tror det var det som hunden min likte. Allerede første gang jegeren besøkte oss hoppet hunden opp i sofaen og la seg inntil låret hans. Og fikk masse kos.

• Liker 1
Skrevet (endret)
Maskinfører skrev (23 timer siden):

Riesenschnauzeren mamma hadde på 1980 tallet var rasist :( 

Den ene av mine begynte å bjeffe på mørkhudede vi møtte på tur, etter at en mørkhudet mann hunden ville hilse på, ble redd og nærmest hoppet bakover. Dette selv om jeg kjente mannen, og hunden var i bånd og sto ved føttene mine.

Det var bare menn hunden bjeffet på, ikke kvinner eller barn.

Endret av MyMichelle
Skrevet

Gidder ikke lese tråden men hunder skiller på mennesker ja...

Har aldri hatt hund men av en eller annen merkelig grunn liker de meg..😂..De velger alltid meg hvis vi kommer flere og de hører t.o.m etter når jeg snakker til de..kanskje de liker lukten eller noe..?.Eller at jeg er null redd hunder..noe er det iallefall..

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det med snusinga har jeg også opplevd en gang. Jeg hadde mensen, og en løs hund kom løpende, og logrende snuste mot underlivet mitt. Herregud så pinlig, for folk så det jo! Jeg vet ikke om det var fordi jeg hadde mensen. Hunden returnerte til eieren da han ropte.

• Liker 1
Skrevet (endret)

At endel hunder, spes de mindre, reagerer på små uforutsigbare barn er vel ingen nyhet. Hadde en stor hund før, den kunne stå mitt i en barnehage å bli klappet av absolutt alle. Gjerne samtidig..

Har en liten nå som i utgangspunktet er svært trygg i hodet. Men så er det dette med barn da.

Jeg hadde en håpløs episode for noen få mnd siden på en hyttetur. Der var blant annet to par og begge respektive to barn. Jeg kjente virkelig ikke disse folkene. Alle barna deres fikk dilla på hunden og begynte selvsagt å løpe etter den, bjeff, bjeff, bjeff. Så merkelig!!! Foreldrene forstod heldigvis såpass og barna begrenset seg fint de, men bittelitt skuffet kanskje?

Den ene moren var visst tidligere veterinær og tydeligvis selvutnevnt hundepedagog/psykolog. Dermed tar hun seg til rette, løfter min hund opp på sitt fang, da for at alle barna kunne klappe og kose med hunden. Det ble ofte en fire-fem hender samtidig rundt omkring på hunden. Det tok meg to sekunder å se at hunden min trivdes svært dårlig i situasjonen, redd rett og slett.

Dette endte faktisk med at jeg fysisk måtte ta hunden min vekk fra denne mora, for hun så ikke ut til å ta signalene i det hele tatt. Heller ikke når jeg sa at jeg tror vi gir hunden litt fred, eller prøver dette litt annerledes, kanskje én og én.. Men nei. Hun mente litt indignert at jeg både var litt hysterisk og tydeligvis ikke helt forstod hundespråk.

I hennes verden var det noe slik som at så lenge hunden ikke bjeffet og prøvde å unnslippe i hennes fang så beviste det at hunden min ikke var særlig redd. 

Ikke det at jeg tror hunden ville blitt traumatisert for livet nødvendigvis, men dette ubehaget og eksperimenteringen med min hunds grenser skal jeg i så fall ha styringen over selv. Og jeg kunne fint gjort dette med disse barna jeg. Men pokker om min hund skal bli misbrukt av et antenneløst voksent menneske.

For hytteturens kollektive fred holdt jeg kjeft. Men det var jaggu bare så vidt.. Noe mer hilsing fra barn ble det i alle fall ikke noe av med denne morens regi. Hun ødela dette selv. Trodde kanskje en x-veterinær ville skjønne bedre. Eller så var det viljen det sto på, og den gikk kun i én retning.

Endret av PITTY
  • Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet (endret)

😱

Endret av PITTY
Skrevet
MyMichelle skrev (22 timer siden):

Det med snusinga har jeg også opplevd en gang. Jeg hadde mensen, og en løs hund kom løpende, og logrende snuste mot underlivet mitt. Herregud så pinlig, for folk så det jo! Jeg vet ikke om det var fordi jeg hadde mensen. Hunden returnerte til eieren da han ropte.

😱  🤣

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.1.2024 den 7.06):

Jeg kjenner til flere hunder som har vært det, men da i Afrika faktisk. Der ga det mening fordi de lokale også er mer redd for hunder og dermed behandler dem annerledes, og sender ut wn annen energi.

TS sitt eksempel er jo annerledes, for da er det flere hunder som reagerer på det samme mennesket, og at de alle reagerer konsekvent på denne personen.

Anonymkode: 7f2fc...6c3

Du gjør det ja dette var i Andebu (Vestfold) ja er mulig han sendte ut energi han fyren  ja det ts sier er annerledes enig i det ja det er jo litt pussig 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...