Gå til innhold

Når butikkansatte spør om kunden vil ha kvittering

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I min butikk legger vi kvitteringen i posen uten spørsmål. Vil kunden ikke ha pose legges den opp på varene. 

Vi spør allerede om kunden er medlem,  vi tilbyr forskjellige mersalg til varene som blir kjøpt og vi spør om pose så kunden "trenger" ikke et spørsmål til om kvittering.

Reglene i vår kjede er klar:

Reklamasjon = feil på vare, da trengs ikke kvittering og kunden får pengene tilbake/ ny vare.

Bytte/retur fordi varen allikevel ikke passet inn= bytte av vare eller tilgodelapp.

Anonymkode: 03f2e...e2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 13.1.2024 den 10.34):

Det funker ikke på Hennes og Maurits i hvert fall. Jeg kjøpte et skjørt for barn. Dum som jeg var, takket jeg nei til kvittering. Skjørtet var for stort og hang ikke oppe, så jeg troppet opp dagen etter, med kontoutskrift. Samme ansatt i kassen som jeg handlet hos dagen før. Hun husket meg, men kunne ikke gjøre noe uten kvittering. Jeg spurte også butikksjefen, men regelen er at man må ha kvittering. Nå kostet jo ikke varen all verden, men noe irriterende var det. Så jeg sørger alltid for å få med kvittering. 

Anonymkode: 2a02a...af6

Butikken har kopi av alle kvitteringer. De gidder bare ikke gjøre jobben.

Anonymkode: da8d0...a87

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Aldri fått og jeg har trumf

Anonymkode: 83769...6c9

Da regner jeg med at du kanskje ikke bruker appen, der hvor de digitale kvitteringene ligger.

Ellers har jeg jobbet i dagligvare i over 12 år og det er veldig, veldig få som vil ha kvittering. Mer nå som de ikke har pose med seg, men de aller fleste vil ikke ha.

Anonymkode: 18b87...85e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Hvis man betaler med kort har man kvittering digitalt. Derfor tok jeg opp det med kontanter. 

Anonymkode: 3035f...cf4

Så da valgte du å skrive til meg "hvis du absolutt skal betale med kontanter..".

Fiffig debatteknikk. Stråmann kalles drt vel. Og uhøflig.

Anonymkode: 51288...0d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Fordi de ikke kjenner dine rutiner? Og ikke vet om du vil kaste den selv eller legger den igjen på disken eller på gulvet ? Det er strålende at du tar vare ansvar for ditt søppel, desverre er ikke alle sånn… 

Så da skriver de ut og SÅ spør om jeg vil ha den? Fordi de "ikke kjenner mine rutiner"? Hva slags idioti er det da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er faktisk ikke butikken sin oppgave å lete etter kvitteringen til vimsete kunder. Å i de fleste kjeder må den typen leting gjøres fra hovedkontoret. 

Anonymkode: 03f2e...e2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 13.1.2024 den 9.59):

Så du mener her at butikken egentlig spør om kunden ønsker å fraskrive seg muligheten til å reklamere hvis det er noe feil el.l. med varen? Da bør de jo begynne å spørre om det da. Uærlige butikker burde vi slutte å handle i.

De fleste voksne vet at de må ha kvittering eller bankutskrift for å vise til når varen de vil reklamere på er kjøpt. 

Anonymkode: 6b295...700

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det forutsetter at du er medlem eller vet nøyaktig dag og klokkeslett du kjøpte varen, da kan butikkene finne kvitteringen

Anonymkode: 6b295...700

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Neida, det var slett ikke noe galt med skjørtet. Jeg ville bare høre om jeg fikk bytte til en mindre størrelse. Og det fikk jeg ikke fordi jeg hadde takket nei til kvittering. Nå vet jeg jo om det og tar alltid vare på kvitteringen, men jeg er overrasket over at H&M er så firkantet, for hun som stod bak skranken husket meg fra dagen før. Jeg skjønner jo at de har regel om kvittering for å luke ut de som stjeler, men som sagt, jeg syntes det var firkantet i dette tilfellet.

Anonymkode: 2a02a...af6

Det du svarte på var jo reklamasjon. Bankutskrift holder for reklamasjon. 
det er ikke nødvendigvis for og luke ut de som stjeler, men en trenger kanskje et bilag i kassen. Om hun var firkanta eller ikke har myndighet til og skrive ut kopier osv er jo vanskelig og svare på. Det burde være mulig og bytte str om en kan dokumentere at det er kjøpt der ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Så da valgte du å skrive til meg "hvis du absolutt skal betale med kontanter..".

Fiffig debatteknikk. Stråmann kalles drt vel. Og uhøflig.

Ja vel. Det er jo kun de som betaler med kontanter dette er et problem for, så derfor gikk jeg ut i fra at du betalte med kontanter. Hvis du betaler med kort er jo problemet allerede løst for deg. Det er de andre som absolutt skal betale med kontanter som burde takke ja til kvittering for og ha et kjøpsbevis da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg har jobbet i butikk og vi kunne finne kvitteringer på kassa, i teorien. Men fikk kun søke på dato og hele timer. Så hvis kunden trodde det var en torsdag for noen uker siden, så var det null sjans i havet å finne den riktige kvitteringen. Sa de "det var 3. mai klokken 13.05 og jeg betalte i kassen til høyre" derimot, kunne vi bruke noen minutter på å finne kvitteringen. 

Men det kom helt an på situasjonen. Det ble IKKE prioritert hvis vi hadde mange kunder og lang kø, men en stille mandag kveld var vi helt åpne for å finne gamle kvitteringer. 

kassen var spnn at den skrev ut alle kvitteringer inne i valgt time, så det ble sykt mye utskrifter som skriveren spøy ut… hatet å gjøre det, men gjorde det til nød hvis det var helt stille og kunden hadde "en god grunn".

jobbet i bokhandel. 

Anonymkode: 80a91...466

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...