tvertimot Skrevet 14. januar 2024 #21 Del Skrevet 14. januar 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Anonymkode: 036c8...c19 Orb'en din som du feilaktig har gjort til et paranormalt fenomen, den er en normalitet for enhver som driver med foto og kan ha flere årsaker. Normalt er det støv eller smuss på linsa/objektivet eller bildebrikka, eller fukt/kondens på noen av de nevnte. Er bildet tatt med mobilkamera så skal det ikke mye til heller, for der er alt så smått. Men selv på et speilreflekskamera så kan et støvkorn skape tilsvarende store (eller større) merker på bildene, altså skal det ikke all verden til. Hva som er skjedd her er at et lite parti av bildet er undereksponert, altså at ikke like mye lys har nådd akkurat dette partiet av bildebrikken, det kan skyldes fukt/kondens og spesielt dersom du har vært ute i kaldt vær med mobil/fotoapparat, for så å gå inn i varmen. Men igjen, det er ikke bare fukt som kan skape slike fenomener. Å ta bilde er "å tegne med lys", altså slipper man lys inn på en film eller en bildebrikke, mye kan da gå galt og det er kjent fagkunnskap i fotomiljøer. At det her diskuteres paranormale fenomen blir bare latterlig, da et bilde lik ditt er ganske vanlig og spesielt gjelder det for dem som driver med speilreflekskamera hvor bildebrikka er utsatt for å få støv eller smuss på seg når objektiver skal byttes etc., er for eksempel en årsak til hvorfor fotografer aklimatiserer sine objektiver for forskjellige temperatuere etc. Var altså som forventet det som kom i dette bildet, altså intet mystisk med det men veldig forklarlig fototeknisk. 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tvertimot Skrevet 14. januar 2024 #22 Del Skrevet 14. januar 2024 Kalsberg92 skrev (3 timer siden): Er ikke dette vanlig, har det på så og si alt jeg filmer rundt hunden min og en spirituell vennine Dummeste paranormale sprøytet jeg har hørt, i så fall på tide med nytt kamera eller telefon, åpenbart at du da har problemer i optikken, 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AllahBallah Skrevet 14. januar 2024 #23 Del Skrevet 14. januar 2024 tvertimot skrev (8 minutter siden): Orb'en din som du feilaktig har gjort til et paranormalt fenomen, den er en normalitet for enhver som driver med foto og kan ha flere årsaker. Normalt er det støv eller smuss på linsa/objektivet eller bildebrikka, eller fukt/kondens på noen av de nevnte. Er bildet tatt med mobilkamera så skal det ikke mye til heller, for der er alt så smått. Men selv på et speilreflekskamera så kan et støvkorn skape tilsvarende store (eller større) merker på bildene, altså skal det ikke all verden til. Hva som er skjedd her er at et lite parti av bildet er undereksponert, altså at ikke like mye lys har nådd akkurat dette partiet av bildebrikken, det kan skyldes fukt/kondens og spesielt dersom du har vært ute i kaldt vær med mobil/fotoapparat, for så å gå inn i varmen. Men igjen, det er ikke bare fukt som kan skape slike fenomener. Å ta bilde er "å tegne med lys", altså slipper man lys inn på en film eller en bildebrikke, mye kan da gå galt og det er kjent fagkunnskap i fotomiljøer. At det her diskuteres paranormale fenomen blir bare latterlig, da et bilde lik ditt er ganske vanlig og spesielt gjelder det for dem som driver med speilreflekskamera hvor bildebrikka er utsatt for å få støv eller smuss på seg når objektiver skal byttes etc., er for eksempel en årsak til hvorfor fotografer aklimatiserer sine objektiver for forskjellige temperatuere etc. Var altså som forventet det som kom i dette bildet, altså intet mystisk med det men veldig forklarlig fototeknisk. Tja, vet ikke jeg. Men jeg er glad i prinsippet om at den enkleste forklaringen er ofte den rette. Her kommer du med masse teknisk vissvass og usannsynlige tilfeldigheter, hva om det faktisk bare er energien fra en sjel som er på vandring? Virker mer plausibelt i mine øyne. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #24 Del Skrevet 14. januar 2024 15 hours ago, AnonymBruker said: Anonymkode: 036c8...c19 Lysrefleksjon, eller skittent objektiv eller bildebrikke. Avhengig av hva slags kamera som er brukt. Anonymkode: 97b93...099 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tvertimot Skrevet 14. januar 2024 #25 Del Skrevet 14. januar 2024 AllahBallah skrev (1 minutt siden): Tja, vet ikke jeg. Men jeg er glad i prinsippet om at den enkleste forklaringen er ofte den rette. Her kommer du med masse teknisk vissvass og usannsynlige tilfeldigheter, hva om det faktisk bare er energien fra en sjel som er på vandring? Virker mer plausibelt i mine øyne. Jeg kommer med fototeknisk kunnskap, er et kjent fenomen som vises til her og kunnskap kan forklare fenomenet. Og så snakker du om energi fra en sjel som er på vandring? Slutte å drikke, eller røyke noe du ikke burde, altså legge fra deg dette paranormale sprøytet som er rent tull. Dette er et vanlig fototeknisk problem og enhver med kunnskap om emnet kan også forklare hva dette er. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tvertimot Skrevet 14. januar 2024 #26 Del Skrevet 14. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Lysrefleksjon, eller skittent objektiv eller bildebrikke. Avhengig av hva slags kamera som er brukt. Anonymkode: 97b93...099 Lysrefleksjoner og smuss/fukt på objektiv eller bildebrikke er jo ting øyet ikke ser, men som vises på bilder. Noe banalt paranormalt som sjel på vandring etc., det de som lett tror på julenisser og troll kommer med, det blir bare en banalitet. Her forklarer man hva slik skyldes, men det skal de ikke høre på i det hele tatt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kalsberg92 Skrevet 14. januar 2024 #27 Del Skrevet 14. januar 2024 tvertimot skrev (23 minutter siden): Dummeste paranormale sprøytet jeg har hørt, i så fall på tide med nytt kamera eller telefon, åpenbart at du da har problemer i optikken, Så sint da❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tvertimot Skrevet 14. januar 2024 #28 Del Skrevet 14. januar 2024 Kalsberg92 skrev (8 minutter siden): Så sint da❤️ Ikke sint, bare rystet over hvor paranormal tankesett mange mennesker har, de skal finne noe paranormalt i alt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #29 Del Skrevet 14. januar 2024 tvertimot skrev (2 timer siden): Orb'en din som du feilaktig har gjort til et paranormalt fenomen, den er en normalitet for enhver som driver med foto og kan ha flere årsaker. Normalt er det støv eller smuss på linsa/objektivet eller bildebrikka, eller fukt/kondens på noen av de nevnte. Er bildet tatt med mobilkamera så skal det ikke mye til heller, for der er alt så smått. Men selv på et speilreflekskamera så kan et støvkorn skape tilsvarende store (eller større) merker på bildene, altså skal det ikke all verden til. Hva som er skjedd her er at et lite parti av bildet er undereksponert, altså at ikke like mye lys har nådd akkurat dette partiet av bildebrikken, det kan skyldes fukt/kondens og spesielt dersom du har vært ute i kaldt vær med mobil/fotoapparat, for så å gå inn i varmen. Men igjen, det er ikke bare fukt som kan skape slike fenomener. Å ta bilde er "å tegne med lys", altså slipper man lys inn på en film eller en bildebrikke, mye kan da gå galt og det er kjent fagkunnskap i fotomiljøer. At det her diskuteres paranormale fenomen blir bare latterlig, da et bilde lik ditt er ganske vanlig og spesielt gjelder det for dem som driver med speilreflekskamera hvor bildebrikka er utsatt for å få støv eller smuss på seg når objektiver skal byttes etc., er for eksempel en årsak til hvorfor fotografer aklimatiserer sine objektiver for forskjellige temperatuere etc. Var altså som forventet det som kom i dette bildet, altså intet mystisk med det men veldig forklarlig fototeknisk. Nei kulen kom fra høyre side etter at jeg hadde stått litt og virret rundt. Du skulle sett filmen du Anonymkode: 036c8...c19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #30 Del Skrevet 14. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det ligner på de energiballene som viser seg ved healing. Har du hatt behov for healing/støtte fysisk eller psykisk? Eller har du tenkt på noen andre som trenger det? 😊 Anonymkode: f7b76...f8b Jeg har tenkt mye på å hjelpe andre som er i en sårbar situasjon. Har jeg healing i meg? Anonymkode: 036c8...c19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #31 Del Skrevet 14. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det ligner på de energiballene som viser seg ved healing. Har du hatt behov for healing/støtte fysisk eller psykisk? Eller har du tenkt på noen andre som trenger det? 😊 Anonymkode: f7b76...f8b Men ja, jeg har hatt behov for støtte ei stund selv også... Anonymkode: 036c8...c19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #32 Del Skrevet 14. januar 2024 Kalsberg92 skrev (5 timer siden): Er ikke dette vanlig, har det på så og si alt jeg filmer rundt hunden min og en spirituell vennine Mener ikke den grønne lille kulen som følger på kameraet når man filmer. Den får alle med. Ts 😊 Anonymkode: 036c8...c19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #33 Del Skrevet 14. januar 2024 AllahBallah skrev (1 time siden): Tja, vet ikke jeg. Men jeg er glad i prinsippet om at den enkleste forklaringen er ofte den rette. Her kommer du med masse teknisk vissvass og usannsynlige tilfeldigheter, hva om det faktisk bare er energien fra en sjel som er på vandring? Virker mer plausibelt i mine øyne. Takk, jeg kunne vist deg videoen. De fleste blit nokså overrasket. Den dukker plutselig opp langt ut i videoen. Anonymkode: 036c8...c19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tvertimot Skrevet 14. januar 2024 #34 Del Skrevet 14. januar 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Nei kulen kom fra høyre side etter at jeg hadde stått litt og virret rundt. Du skulle sett filmen du Anonymkode: 036c8...c19 Samme prinsipper for film som for foto, er også objektiver i bruk når det filmes. Altså fortsatt ingen grunn til å gjøre dette til noe spirituelt eller noe mellom himmel og jord. Lese deg heller opp på objektiver og deres funksjon og ikke minst hvilken feil man kan oppleve med å bruke dem, dette er fagkunnskap og ikke noe sprøtt vissvass som sjeler i bevegelse. Bli edruelig nok til å se logikken i fagkunnskap. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #35 Del Skrevet 14. januar 2024 tvertimot skrev (2 timer siden): Samme prinsipper for film som for foto, er også objektiver i bruk når det filmes. Altså fortsatt ingen grunn til å gjøre dette til noe spirituelt eller noe mellom himmel og jord. Lese deg heller opp på objektiver og deres funksjon og ikke minst hvilken feil man kan oppleve med å bruke dem, dette er fagkunnskap og ikke noe sprøtt vissvass som sjeler i bevegelse. Bli edruelig nok til å se logikken i fagkunnskap. Jeg kan vise deg video jeg Anonymkode: 036c8...c19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citpensacola Skrevet 14. januar 2024 #36 Del Skrevet 14. januar 2024 4 hours ago, AllahBallah said: Tja, vet ikke jeg. Men jeg er glad i prinsippet om at den enkleste forklaringen er ofte den rette. Tja, hvilken forklaring synes du er enklest? 1: Et svært vanlig og meget kjent fenomen som har med fysikkens lover å gjøre (refleksjon i en dråpe/flekk/smuss på optikken på kameraet. 2: Noe som aldri har blitt dokumentert eller bevist på noen måte, og som ikke har noe med virkeligheten å gjøre. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #37 Del Skrevet 14. januar 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Orb er en energi fra et menneske Anonymkode: 036c8...c19 Hvilken type energi er det og hvordan kan du vite at det er fra mennesker og ikke døde husfluer?. Anonymkode: 11c64...601 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #38 Del Skrevet 14. januar 2024 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Anonymkode: 036c8...c19 Det der er typisk støv, som er ute av fokus. Hadde den hat bittelitt farge ville det ha vært en lysbrytning på linsa di Anonymkode: bf516...dd0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #39 Del Skrevet 14. januar 2024 AllahBallah skrev (5 timer siden): Tja, vet ikke jeg. Men jeg er glad i prinsippet om at den enkleste forklaringen er ofte den rette. Her kommer du med masse teknisk vissvass og usannsynlige tilfeldigheter, hva om det faktisk bare er energien fra en sjel som er på vandring? Virker mer plausibelt i mine øyne. Den du svarer , svarer litt vissvass iht ditt bilde. Men en sjel på vandring er det heller ikke. Dette er klassisk støv ute av fokus med lys på. Som vi fotografer opplever ofte. Vil du ha flere, så ta et bilde i en lys stråle i huset ditt, og gjør det ufokusert. Da får du mange sånne. Bruker det ofte bevisst i det som kalles bokeh i bakgrunnen med bla bruk av lys lenker Legger ved et random bilde her. Fordi det viser et bilde med liten dybdeskarphet. Dvs i dette bildet uten å se exif, ser jeg at de har brukt macro objektiv på speilrefleks kamera. Derfor er bildet skarpt på en tynn stripe. Og for og bakgrunnen er mer uskarp og lager da det du kaller orbs der lyset fr snøen til å glitre. I min verden kalles det i bilde som her bokeh. I ditt tilfelle kalles det i min verden belyst støvlorn ute av fokus Anonymkode: bf516...dd0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #40 Del Skrevet 14. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Den du svarer , svarer litt vissvass iht ditt bilde. Men en sjel på vandring er det heller ikke. Dette er klassisk støv ute av fokus med lys på. Som vi fotografer opplever ofte. Vil du ha flere, så ta et bilde i en lys stråle i huset ditt, og gjør det ufokusert. Da får du mange sånne. Bruker det ofte bevisst i det som kalles bokeh i bakgrunnen med bla bruk av lys lenker Legger ved et random bilde her. Fordi det viser et bilde med liten dybdeskarphet. Dvs i dette bildet uten å se exif, ser jeg at de har brukt macro objektiv på speilrefleks kamera. Derfor er bildet skarpt på en tynn stripe. Og for og bakgrunnen er mer uskarp og lager da det du kaller orbs der lyset fr snøen til å glitre. I min verden kalles det i bilde som her bokeh. I ditt tilfelle kalles det i min verden belyst støvlorn ute av fokus Anonymkode: bf516...dd0 Glemte å skrive, at det forøvrig også er et mørkt bilde du har. Så du har forsåvidt ingenting i fokus, men ditt kamera prøver å fokusere på døra. Så det er lang avstand mellom din dør og det støvkornet som er nerme kamera. Et kamera klarer ikke fokusere så nært og langt fra på en gang. Derfor ser ditt støvkorn ut som det gjør . Hadde kamera fokusert der lysflekken din er, hadde bakgrunnen vært enda mer uskarp. Men støvkorn er generelt for små til at kamera klarer å fokusere på dem. Så da vises slikt støv oftest på akkurat slik måte som på ditt bilde Anonymkode: bf516...dd0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå