Gå til innhold

Fanget en hvit orb på kamera..

Anbefalte innlegg

Hvorfor ser jeg de og ikke min venninne? Var det tilfeldig at jeg fikk filmet det? Det var ikke støv som sikkert mange vil påstå. Det var ei kule som virret rundt. 

Anonymkode: 036c8...c19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En "orb"? FFS ... 🙄

Anonymkode: 3f7ee...13f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fanget også en orb på kamera en gang. Den var på skulderen til ei gammel dame. 

Vet ikke hva som er dens funksjon, men gamla var ubesværet. Døde et par uker senere. 

Anonymkode: 42dee...25c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hvorfor ser jeg de og ikke min venninne?  

Sannsynligvis fordi det bare er du av dere to som hallusinerer?

Anonymkode: 7d128...c91

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fanget mange!!!! Med støvsugeren og når jeg ellers gjør det rent. Wops! Borte er de xD

Anonymkode: 5bce7...953

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Fanget også en orb på kamera en gang. Den var på skulderen til ei gammel dame. 

Vet ikke hva som er dens funksjon, men gamla var ubesværet. Døde et par uker senere. 

Anonymkode: 42dee...25c

Hva mener du? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Fanget mange!!!! Med støvsugeren og når jeg ellers gjør det rent. Wops! Borte er de xD

Anonymkode: 5bce7...953

Neida ingen støv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Sannsynligvis fordi det bare er du av dere to som hallusinerer?

Anonymkode: 7d128...c91

Når det er på et kamera? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er en orb? 

Anonymkode: effd4...faa

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan legge ut bildet her og så kan vi se om vi ser den?

Fra et spirituelt synspunkt kan svaret på det du lurer på være at du er åpen for det, imens din venninne ikke er det. 

Anonymkode: dc21a...2d9

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva er en orb? 

Tror det er noe som beveger seg i sirkel fra det engelske ordet orbit, men vanskelig å si hva det er ut fra denne beskrivelsen. 

Hvis det synes fra ett ståsted, men ikke fra et annet, vil jeg tippe det er noe som speiler seg et sted.

Anonymkode: b0a38...ed2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korleis ser den ut?

Anonymkode: 8f833...449

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du zoome inn på orben og ta skjermbilde? Dersom det ikke vises gjenkjennbare personer på bildet :)

Anonymkode: 7468f...b3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har  fanget en gigantusk stor en på film. Satt  å filmet katten min. Og ser i høyre øyekrok at det lyser opp ved siden av meg. Jeg sitter ca 1meter fra katten.  Denne lys ballen på ca 30cm beveger seg fra høyre mot venstre mellom meg og katten. Lysballen var gjennomsiktig tåke aktig. Så jeg fikk den på film. Jeg er hobbyfotigraf og kjenner godt til at støv med lys på kan se ut som en lysball, da en øker i omkrets når lyset treffer støv som ikke er i fokus. Dette her var noe helt annet. Katten reagerer ikke på lysfenomenet.

Mitt lys fra mobil, lyste ikke mot stedet lyset flrst oppsto, samt ikke ville ha vært så stor om det hadde vært støv.  

Dog skjer det uforklarlige ting i huset. Og har en gang tidigere sett lignende tåke. Den var ca 170 høy, og hadde menneske form i front og seg ned trappen.  Og forsvant i løse luften. 

Ligger du på sofaen er det ikke uvanlig at noen plutselig puster på deg, som om noen skal se om du sover. Dette har gjester også opplevd. 

Mye annet som skjer også, som barnevakter også har nevnt på når de drar.  Bla en tung åpnet dør, som plutselig smeller og åpner seg i kjelleren.  Noen som roter rundt med verktøy på en benk i kjelleren,  det ligger forøvrig ingenting på den. Men du hører verktøy lyder so dras eller dunker i benken. Det ble borte når vi kastet benken ut, da den sto her fra tidligere eier. Dette har ikke bare vi som bor her opplevd.  

Har renset huset selv, og nå er det rolig. Ca ett år imellom nå om det skjer noe. Ganske fasinerende. 

Har også sett en gutt her, like tydelig som om han var her fysisk. Men blir bare borte. Mest ungene som gar sett han når de var små, men jeg har også sett han. Men det var noen få hendelser de første 5årene vi bodde her fordelt på 4 hendelser. Så litt spesielt når 4 åringen beskriver utseende på gutten akkurat slik jeg har sett han. De visste ingenting om at mitt møte med han

Anonymkode: bf516...dd0

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At optikk, spesielt billig optikk som sitter i de enkleste og billigeste kameraene, at de kan skape optiske-fenomener (om jeg skal bruke et slikt ord) er veldig kjent. Det kan være rette linjer som er bøyde og ser buede ut på bildet, gjenstander som har unaturlig størrelse i forhold til hverandre etc., deler av eller hele bilde kan både være over eller- under-eksponert, som vil resultere i lyse eller mørke partier etc.

Sågar den dyreste optikk leveres med mange optiske feil, også optikk hvor bare optikken koster 20.000 kroner pluss. For eksempel vil hjørnene av et bilde aldri bli like bra som sentrum av bilde, for å nevne noe. Og det selv om optikken er fri for støv og smuss etc.

Spesielt mobilkameraer tar vi mennesker på nær sagt konstant, og ja vi berører selve linsa og fett og smuss setter seg da på denne (optikken selv i de beste mobilkameraene er latterlig dårlig sammenlignet med optikken du kan få til speilreflekskamera - selv den beste optikk kommer med flere kjente feil, bare litt mindre av dem). Om det har vært fett, kondens, smuss etc. på linsa, da kan det skape mang et optisk-fenomen.

Ingen grunn til å snakke om en hvit orb og denslags bullshit som er så søkt banalt at det rett og slett blir kunnskapsløst.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Kan du zoome inn på orben og ta skjermbilde? Dersom det ikke vises gjenkjennbare personer på bildet :)

Anonymkode: 7468f...b3c

Okei 😊 sender bildet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Du kan legge ut bildet her og så kan vi se om vi ser den?

Fra et spirituelt synspunkt kan svaret på det du lurer på være at du er åpen for det, imens din venninne ikke er det. 

Anonymkode: dc21a...2d9

Screenshot_20240112_173001_Snapchat.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hva er en orb? 

Orb er en energi fra et menneske 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligner på de energiballene som viser seg ved healing. Har du hatt behov for healing/støtte fysisk eller psykisk? Eller har du tenkt på noen andre som trenger det? 😊

Anonymkode: f7b76...f8b

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kalsberg92
AnonymBruker skrev (På 12.1.2024 den 23.09):

Hvorfor ser jeg de og ikke min venninne? Var det tilfeldig at jeg fikk filmet det? Det var ikke støv som sikkert mange vil påstå. Det var ei kule som virret rundt. 

Er ikke dette vanlig, har det på så og si alt jeg filmer rundt hunden min og en spirituell vennine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...