AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #1 Skrevet 12. januar 2024 Jeg er helt enig Ingar barn lærer av repetisjoner osv. Men det er ikke lovpålagt med lekser, og skolen kan ikke kreve at barn gjør lekser utenom skoletid. Da de er lovpålagt opplæring. Likevel sender de anmerkninger på mangel av lekser og kan sette ned ordenskarakteren. Juridisk sett så bryter de jo loven? Jeg har snart voksne barn nå, og det har gått mye tid på lekser og mas. Synes de skal få hvile etter skolen, dra på fotball, møte venner og lade opp til ny skoledag. Det er liksom ikke måte på mengder lekser heller de gir i enkelte trinn. Anonymkode: 22071...dcf
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #2 Skrevet 12. januar 2024 Merkelig at de kan gi nedsatt ordenskarakter pga manglende lekser? Jeg har ikke barn som får karakterer enda, men jeg synes det høres veldig merkelig ut. Ta det opp i fau. Det høres ut som en merkelig praksis. Anonymkode: ea1c6...e01
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #3 Skrevet 13. januar 2024 En av mine to hadde ikke en lekse på ungdomsskolen, han rakk å gjøre alt på skolen, men hadde prøver som måtte øves på Den andre går på leksefri skole, lengre dag og uten prøver.Barnet med prøver har lært mye mye mye mer pga repetisjon. Leksefri er fint det for fritiden, ikke like bra for innlæringen, har bedre karakterer, men kan mye mindre. Er du sikker på at det ikke ble masse lekser og ikke gjort for at barnet ikke gadd på skolen heller. Lekser/prøver er bra for arbeidsmoral og studieteknikk. Det må læres. Anonymkode: 06fd0...dfe 2
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #4 Skrevet 13. januar 2024 Lekser er bra for mengdetrening, trene opp gode arbeidsvaner og lære seg å strukturere arbeid selv Anonymkode: a4903...7a4 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå