AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #1 Skrevet 12. januar 2024 Hadde du egentlig råd til den bilen? Jeg kom til å tenke på dette forleden dag da jeg så en mann som ikke kunne vært eldre enn par og tjue. Han hadde en veldig fin bil som må ha kostet sykt mye. Det fikk meg til å tenke: Hvordan har han råd til den bilen? Er han fra en rik familie? Har han vunnet i lotto? Har han alle rede veldig god lønn? Eller har han tatt et veldig dumt valg? Anonymkode: 845e7...e5a
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #2 Skrevet 12. januar 2024 Billån sikkert, helt vanlig. Anonymkode: dd74d...67b 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #3 Skrevet 12. januar 2024 TS her. Når jeg mener dyr, så mener jeg DYR. Jeg snakker ikke om Tesla-dyr. Anonymkode: 845e7...e5a
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #4 Skrevet 12. januar 2024 Hva er dyr bil? Hvilken prisklasse? Anonymkode: c3182...11d 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #5 Skrevet 12. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva er dyr bil? Hvilken prisklasse? Anonymkode: c3182...11d Personen jeg så hadde bil som koster rundt 2 mill. Samtidig så kan man ha en dyr bil uten om at den koster over en million. Anonymkode: 845e7...e5a
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #6 Skrevet 12. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Billån sikkert, helt vanlig. Anonymkode: dd74d...67b Men hvis bilen er skikkelig dyr og du egentlig ikke har så mye, så vil et billån på en skikkelig dyr bil ikke være så lurt. Anonymkode: 845e7...e5a
Gjest jegerrinne Skrevet 12. januar 2024 #7 Skrevet 12. januar 2024 Vet 2 kamerater av sønnen her har biler som har rimlig høye verdier de lever å ånder for bilene. Alt de tjener går til bil
Gjest Kanino Skrevet 12. januar 2024 #8 Skrevet 12. januar 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hadde du egentlig råd til den bilen? Jeg kom til å tenke på dette forleden dag da jeg så en mann som ikke kunne vært eldre enn par og tjue. Han hadde en veldig fin bil som må ha kostet sykt mye. Det fikk meg til å tenke: Hvordan har han råd til den bilen? Er han fra en rik familie? Har han vunnet i lotto? Har han alle rede veldig god lønn? Eller har han tatt et veldig dumt valg? Anonymkode: 845e7...e5a Hvorfor skal man henge seg så mye opp i hva andre har eller gjør ? Er det ikke bedre om man fokuserer og passer på seg selv ?
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #9 Skrevet 12. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men hvis bilen er skikkelig dyr og du egentlig ikke har så mye, så vil et billån på en skikkelig dyr bil ikke være så lurt. Anonymkode: 845e7...e5a Nei da, det er nå en annen sak. Men helt sikkert billån. Kjenner forresten en som kjøpte seg splitter ny Ferrari med penger fra kiwi. Den gangen man kunne gi de ansatte den dårlige frukten/grønnsakene de fant i hyllene. Han fikk mye penger ut av den ordningen der før kiwi kuttet den ut! Anonymkode: dd74d...67b
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #10 Skrevet 12. januar 2024 jegerrinne skrev (4 minutter siden): Vet 2 kamerater av sønnen her har biler som har rimlig høye verdier de lever å ånder for bilene. Alt de tjener går til bil Får de spart noe særlig tror du? 🤔 Bil er gøy det, men man skal jo frem i livet. Anonymkode: 845e7...e5a
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #11 Skrevet 12. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Får de spart noe særlig tror du? 🤔 Bil er gøy det, men man skal jo frem i livet. Anonymkode: 845e7...e5a Det vet jeg ikke. Vet dr sparte så og si alt de tjente for å kjøpe det de kjører nå. Min sønn sparer halve sin lønn fra lærlingene og annen lønn, pluss betaler litt til mat hjemme, resten går ofte til utbedringer på sin bil. Men han har ikke bil som er dyr i enkelte sine øyne, men som i andre sine øyne er dyr. Verdi 150.000kr pluss anlegg og lys Anonymkode: 72601...581
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #12 Skrevet 13. januar 2024 Er i greit det, mange som bruker de første tjente pengene på verre ting. Men når ungdomsdrømmen er oppfylt og behovet har roet seg, ser man forskjell på folk. De som tok det første av dumme valg og de som tok det første og eneste før de investerte i noe som gir verdiøkning. Anonymkode: 6c8d0...72b
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #13 Skrevet 14. januar 2024 Kjæresten mi er en sånn ung bilinteressert mann. Han har hatt 3 dyre biler . Og masse billån. Nå har han heldigvis solgt en av dem. Jeg er også interessert i bil....så jeg skjønner interessen godt . Han har også hus og andre ting som koster. Og jeg tror han sliter greitt med pengene nå... Så ung mann med fin bil trenger ikke bety at han har råd til det. Anonymkode: d90f8...c57
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #14 Skrevet 14. januar 2024 Kommer aldri til å skjønne hvorfor man heller velger å kjøpe millionbil og bo i hybel/kjellerleilighet enn å spare EK til bolig og heller ha en OK bil fram til de har bedre økonomi til dyr bil. Men man prioriterer forskjellig her i livet og det er ingen fasit. Anonymkode: e6ec2...9dc
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #15 Skrevet 14. januar 2024 Alt har med interesse å gjøre, det er utrolig hva du kan få til om du virkelig vil. Det er endel unge som ikke går allverdens på skole, men sørger heller for å få seg lærlingplass etter minimum av skolegang, og endel bransjer så tjener de fort 500.000 i året ++ fra de er 17-18 år og stiger raskt i lønn om de er flinke og står på. Om du da bor hjemme, brenner f8r bil og sparer det du kan i 2-3 år + maxer det du kan få lånt når du er 20 og kanskje har inntekt på nærmere en mill, så kan du fint kjøpe bil til 1,5-2. Da er du kuleste gutten i gata noen år til du innser at det er på tide og selge seg ned på bilfronten og kjøpe hus i steden. 🙂 Andre er heldige og har foreldre som sitter bra i det og får overført midler fra dem som forskudd på arv feks. Anonymkode: f2bbb...e36
Fountaine Skrevet 14. januar 2024 #16 Skrevet 14. januar 2024 Hvordan vet du at han var et par og tjue? Kanskje han var noe med 30? Noen ser unge ut. 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #17 Skrevet 14. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 12.1.2024 den 22.42): Personen jeg så hadde bil som koster rundt 2 mill. Samtidig så kan man ha en dyr bil uten om at den koster over en million. Anonymkode: 845e7...e5a Krypto, tipper jeg. Anonymkode: 9b8e0...fd4
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #18 Skrevet 14. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 13.1.2024 den 11.04): Er i greit det, mange som bruker de første tjente pengene på verre ting. Men når ungdomsdrømmen er oppfylt og behovet har roet seg, ser man forskjell på folk. De som tok det første av dumme valg og de som tok det første og eneste før de investerte i noe som gir verdiøkning. Anonymkode: 6c8d0...72b Det er jo ikke så mange lovlige ting det er mindre lurt å bruke de første opptjente pengene sine på som ung, enn latterlig dyre biler…? Anonymkode: 9b8e0...fd4
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #19 Skrevet 14. januar 2024 Jeg var i en salgsjobb hvor jeg tjente veldig godt. Bodde hjemme tidlig i tjueåra, og kjøpte mange dyre biler. På det meste betalte jeg nesten 30 000 i billån i mnd. Retrospec, så burde jeg kjørt en Golf og spart pengene, men det var veldig morro så lenge det varte... Så det er kanskje sånn de holder på også? Anonymkode: 7097a...e0d
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #20 Skrevet 14. januar 2024 Det er nok en god blanding av de som låner og egentlig ikke har råd, de som bruker alle pengene på bil og de som kommer fra rike familier. Min eks fikk bil i den klassen til 18 års dagen sin. Familien hadde (har) penger og hadde råd til det. Anonymkode: 9a8e0...5ea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå