AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #21 Skrevet 12. januar 2024 Kanino skrev (6 minutter siden): Inkubasjonstiden er ca 3 dager så hun blir nok frisk igjen før du eventuelt hadde blitt smittet Ca 48 timer Anonymkode: 5a22a...324
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #22 Skrevet 12. januar 2024 Ettåringen kastet opp i fire dager nå. Da sov han i sengen med meg, og jeg hadde håndklær, ekstra dyne etc klart. Sovnet mellom hver runde. Grusomt, men det går over! Anonymkode: fc4e7...4ff 2
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #23 Skrevet 12. januar 2024 10 minutter siden, AnonymBruker said: Det er ikke krise, men det må da være lov å spørre her inne? Er det ikke det man har slike fora for da? Anonymkode: 3ba37...bc9 Når du skriver «Hvordan i alle dager skal jeg klare å sove i natt lurer jeg på nå» så må det være lov å spørre om det er så krise. Anonymkode: 53e87...278 4
Gjest Kanino Skrevet 12. januar 2024 #24 Skrevet 12. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ca 48 timer Anonymkode: 5a22a...324 Mellom 2 og 3 dager pluss minus
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #25 Skrevet 12. januar 2024 Grüner skrev (11 minutter siden): Når hun har kastet opp så mange ganger på rad, er hun nok snart tømt. Jeg ville ha ventet en time til, og så gått og lagt meg, men med åpen dør til både ditt og hennes rom, slik at du kan høre henne. Jeg tenker litt det samme. Hun sover i samme seng som meg så jeg er i umiddelbar nærhet. Anonymkode: 6a202...21d 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #26 Skrevet 12. januar 2024 NiceOrNothing skrev (12 minutter siden): Du holder deg selvsagt i nærheten , så du våkner/ hører / hjelper hvis hun spyr mer . Kan komme med ujevne mellomrom det. Helt umulig å spå om hun er ferdig eller ikke. Oftest varer det noen timer Jeg er i nærheten hele natten. Ligger i samme seng. Vet at det er vanskelig å spå så får bare ta tiden til hjelp. Anonymkode: 6a202...21d
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #27 Skrevet 12. januar 2024 Jeg pleier å være våken når barnet er syk med omgangssyke eller høy feber 🙄 Barnet er jo såpass gammel at du kan jo hvile på sofaen imorgen? Anonymkode: 73368...a3e
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #28 Skrevet 12. januar 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Du legger henne i senga sammen med deg, og har bøtte og håndklær klare? Du våkner jo hvis hun våkner og er kvalm. Re opp en ekstra dyne og pute på forhånd så hun får hvis det må skiftes på. Skyll ting med spy og legg i bøtte i løpet av natten, så setter du på sammen på kokvask i morgen tidlig. Det er jo ikke en tomannsjobb dette. Anonymkode: 5484f...080 En ekstra pute og dyne klar var en god ide. Takk for tips. Uansett hva så er det greit å være 2. Den ene tar seg av barnet mens den andre gjør andre ting som f.eks vasking. Kjekt å han en som kan avlaste den som ligger våken på natten å passer på. Anonymkode: 6a202...21d 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #29 Skrevet 12. januar 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Føler med deg. Det er helt grusomt. God bedring ❤️ Anonymkode: 63db3...c6e Tusen takk ❤️ Anonymkode: 6a202...21d 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #30 Skrevet 12. januar 2024 Jeg våkner alltid av det lille hostet som kommer før oppkast så er det bare å flikke opp bøtta😅 Jeg ville satset på å få meg litt søvn♥️ Anonymkode: c407c...699 1
Stor pike Skrevet 12. januar 2024 #31 Skrevet 12. januar 2024 Da min var liten, tenkte jeg ofte på at det hadde vært digg å bare legge ungen i badekaret med teppe og dyne. Men jeg hadde han i sengen og var uhellet ute, ble det lynraskt til dusjen, mens far skiftet på sengen. 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #32 Skrevet 12. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): En ekstra pute og dyne klar var en god ide. Takk for tips. Uansett hva så er det greit å være 2. Den ene tar seg av barnet mens den andre gjør andre ting som f.eks vasking. Kjekt å han en som kan avlaste den som ligger våken på natten å passer på. Anonymkode: 6a202...21d Jeg skjønner det, selvsagt kjekt å være to- mener bare at du ikke trenger å grue deg for å gjøre det alene heller. Du trenger ikke sitte våken, det holder fint å ha henne i sengen så våkner du når du trengs. Forstår at det er litt ekkelt med første barn, det er lett å glemme for oss som har løpt tulling med spysyka på natterstid i noen år. Det er noe skikkelig herk, men det går heldigvis fort over stort sett. Pass på å få i henne nok væske, og noe med salt. Hvis du blir smittet og så er det å hive begge to i senga/på sofaen, sett på en film til henne og la tiden gå til dere er friske igjen. Anonymkode: 5484f...080 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #33 Skrevet 12. januar 2024 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Datteren vår på 5 år har fått spysyken i dag. Det startet kvart på 7 i kveld. Hun har kastet opp 5 ganger. Siste gang var for 10 min siden. Hun lå i sin dypeste søvn å plutselig begynner hun å brekke seg. Jeg er våken så jeg var rask fram med bøtte osv. Det kom veldig lite opp så jeg tror det er det lille av vann hun drakk sist gang. Hvordan i alle dager skal jeg klare å sove i natt lurer jeg på nå. Mannen er bortreist på jobb så har ingen som kan hjelpe til. Ved tidligere runder så har hun ikke kastet opp på kvelden/natten så er usikker på hvordan jeg skal håndtere det. Ligge våken å passe på hele natten eller satse på at hun er ferdig å kaste opp? Anonymkode: 6a202...21d Legg henne i sengen ved siden av deg. Sørg for å få i henne væske da barn fort blir dehydrert. legg henne på siden. Dette går bra. Hun er nok over det verste nå Anonymkode: 54160...bb6 2
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #34 Skrevet 12. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Legg henne i sengen ved siden av deg. Sørg for å få i henne væske da barn fort blir dehydrert. legg henne på siden. Dette går bra. Hun er nok over det verste nå Anonymkode: 54160...bb6 Hun får litt vann etter hver oppkast. Virker som at det kommer opp igjen etter en stund. Får bare ta tiden til hjelp å håpe på det beste. Anonymkode: 6a202...21d
AnonymBruker 42 Skrevet 12. januar 2024 #35 Skrevet 12. januar 2024 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Ligge våken å passe på hele natten eller satse på at hun er ferdig å kaste opp? Du kan like så godt sove... Du rekker ikke bidra med stort uansett om hun er ferdig eller ikke... Det at det ikke kommer noe opp betyr ikke at man er "ferdig" heller... Edit. God bedring til datter, og når din tid kommer. Endret 12. januar 2024 av AnonymBruker 42
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #36 Skrevet 13. januar 2024 God bedring. Anonymkode: 41d0b...d3f 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #37 Skrevet 13. januar 2024 Norovirus er verste sort og særlig om natten. Da blir det alltid lite søvn og du er ekstra utsatt selv fordi immunforsvaret blir dårligere uten nok søvn. Fordelen er at jenta di også har fått lite søvn og er i tillegg utmattet etter en natt med spying. Så det blir nok en rolig lørdag på dere og du vil kanskje klare å blunde litt i mens hun hviler/sover dagtid og eller ser tv. Det er denne Anonymkode: bbff6...0e6 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #38 Skrevet 13. januar 2024 Jeg ville absolutt prøvd å sove. I juleferien sov jeg mellom mine to barn som begge var dårlige av spysyken. Eldste kastet opp seks ganger i løpet av natten. Jeg sprang på do med diaré. Likevel sov jeg innimellom. Dagen blir jo ødelagt om du ikke sover. Litt søvn er bedre enn ingen ❤️ Og du sover nok lett, så du våkner når barnet ditt trenger deg. Anonymkode: 673b8...7e8
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #39 Skrevet 13. januar 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Litt hjelp hadde vært fint ja. Ikke bare mens det pågår med henne, men å hvis jeg selv skulle ha blitt smittet. Anonymkode: 6a202...21d Har du flere enn ett barn? Anonymkode: c1fba...a1d
Blekkulfina Skrevet 13. januar 2024 #40 Skrevet 13. januar 2024 Mine barn spyr alltid om natta- uten unntak!! Pleier å legge hun minste ut på egen madrass på stuegulvet, tildekket med masse håndklær og med boks/ bøtte vedsiden av. Prøver selv å blunde litt på sofaen imellom slaga. Sover de i senga mi blir det alltid søl, og den store overmadrassen er mye mer stress å vaske enn en liten barnemadrass😅
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå