AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #1 Skrevet 12. januar 2024 Jeg er en kvinne på 50 år som har vært gift med mannen min i over 20 år. Til tross for at forholdet har gått opp og ned, har vi hatt god sex og jeg har lett fått orgasme under samleie, både ved penetrering og annen stimulering. Siste året har dette endret seg, jeg får ikke lenger orgasme hverken når vi har samleie eller «annen type» sex. Men, når jeg onanerer og fantaserer om andre menn får jeg veldig lett orgasme, ofte bare etter noen få minutter hvis jeg vil. Jeg har ikke fortalt dette til mannen min, han hadde blitt veldig lei seg, og det hadde blitt masse stress forbundet med det. Han synes vi har helt super sex, gir tydelig uttrykk for det. Hva kan jeg gjøre?? Er det en aldersgreie?? Er denne delen av livet mitt over??? Det bør sies at forholdet vårt har vært ganske dårlig de siste par årene. Mannen min er også litt eldre enn meg, men jeg merker ikke så mye forskjell på han seksuelt. Men sex har blitt utrolig rutinepreget siden vi har vært sammen så lenge. Hva gjør jeg? ?? Andre her som har erfart noe lignende? (Første gang jeg er på kvinneguiden, har ingen jeg kan snakke med om dette og vil så gjerne ha råd og høre andres erfaringer). Anonymkode: 977b2...b7c 1
Fioljenta Skrevet 12. januar 2024 #2 Skrevet 12. januar 2024 Kan det tenkes at du «stresser» for mye med å få orgasme? Jeg har noe yngre enn deg, men jeg vet at når jeg tror at jeg ikke får orgasme av det han gjør, så får jeg ikke. Men når jeg slapper av og fokusere på å nyte og gi nytelse (i stedet for å analysere/vurdere) så er det lettere. Du skriver også at sex er blitt utrolig rutinepreget. Hva med å prøve noe nytt? Kanskje en stor ballong? Det har vi nettopp fått øynene opp for og det er utrolig gøy. (Best når jeg ligger over ballongen og han tar meg bakfra.) Eller hva med å prøve noen nye stillinger? Eller fokus på sansene? Trenger ikke være noe avansert. Du finner masse ideer hvis du googler. 😉 Du skriver også at forholdet har vært ganske dårlig de siste årene. Kanskje dere burde få litt hjelp til å ta tak i forholdet? Hvis din beste venninne fortalte deg det du skriver, hva ville du tipset henne om? Dessverre kan nok ingen her gi deg noe fasitsvar, men jeg håper du får noen ideer. 💜 3 2
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #3 Skrevet 12. januar 2024 Så lenge du greier deg på egen hånd, er det noe mentalt. Anonymkode: bb506...e03 2 2
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #4 Skrevet 12. januar 2024 Tørke her også, jeg tenner ikke på mannen lenger. Rutinepreget aktivitet i senga har tatt bort tenningen, men tror også det har en sammenheng med overgangsalderen. Får orgasme ved egenstimuli, men ikke slik det var før. Kjedelig… Anonymkode: 4befa...ab1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #5 Skrevet 12. januar 2024 Er på vei dit selv. Orgasmene blir sjeldere og svakere, også alene. Ikke noe å rope hurra for. Og i allefall ikke noe å legge mye arbeid, tid og energi i å oppnå. K46 Anonymkode: 8b4ee...9ac
Tent Skrevet 13. januar 2024 #6 Skrevet 13. januar 2024 (endret) Hørt med fastlegen ang hormonplaster / sjekket hormonnivåer? Endret 13. januar 2024 av Tent
Bamseklemmer Skrevet 13. januar 2024 #7 Skrevet 13. januar 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hva kan jeg gjøre?? Er det en aldersgreie?? Er denne delen av livet mitt over??? Det bør sies at forholdet vårt har vært ganske dårlig de siste par årene. Mannen min er også litt eldre enn meg, men jeg merker ikke så mye forskjell på han seksuelt. Men sex har blitt utrolig rutinepreget siden vi har vært sammen så lenge. Hva gjør jeg? ?? Andre her som har erfart noe lignende? (Første gang jeg er på kvinneguiden, har ingen jeg kan snakke med om dette og vil så gjerne ha råd og høre andres erfaringer). Anonymkode: 977b2...b7c Dette er fakta: Hvis du bare får orgasmer alene, så er det han som lager "støy" for orgasmen din når dere har sex. Og selv om du hjelper til med onani under sexen, så får du fremdeles ikke orgasme.. Er det ikke slik? Og jeg tror at noen av nedturene, også kommer av et misfornøyd sexliv. Det har jeg selv erfart i forhold.. da ble jeg fortere irritert😅Mange nedturer er heller ikke bra, for vi føler oss oppbrukt av sjanser av å love noe vi ikke klarer. Men det er på oppturer vi har sex, da vil vi jo gjøre forholdet bra igjen. Men det er også nedturene enkelte har i bakhodet når dem har sex, det er mental "støy" som kan forhindre orgasmer. Helt alene i onani, tenker vi ikke på nedturene i det heletatt😅 Å være sammen i 20 år blir som oftes rutinepreget sex, det kan bli "kjedelig" uten variasjoner, nye impulser og overraskelser. Vi endrer oss også over tid, så litt opp og nedturer er ganske så vanlig. Men nedturer setter hakk i kjærligheten og blir "sittende i hodet". Litt sjelden at et forhold lever på en rosa sky i over 20 år iallefall. I såfall er de flink med nye impulser og kommunikasjon som løser konflikter, uten at det går utover sexlivet🥰 Det er nok det de aller fleste drømmer om, men som desverre blir for lite diskutert mellom par. Hvis du leser signaturen min.. så er det ting i hverdagen, som påvirker sexlivet positivt😅 "Det er ikke det seksuelle problemet som alltid er problemet. Problemet er at det ikke kommuniseres godt nok, med gjensidig kjærlighet, ærlighet og humor" (Bamseklemmers visdomsord)😜 1
Cor Cubiculum Skrevet 13. januar 2024 #8 Skrevet 13. januar 2024 Du har fått mange gode svar allerede, så jeg skal ikke gjenta dem. Sannsynligvis ligger svarene for deg der. Men det er et par ting jeg ikke har sett nevnt ennå. 1. Elsker du mannen din fortsatt? Hvis ja, er det kanskje på tide å blåse liv i forholdet på andre måter enn ved sex. Gjøre ting sammen som dere likte tidligere. Det er kanskje ikke bare sexen som har blitt rutinepreget? Muligens vil det smitte over på det du savner nå om dere liver opp forholdet på andre områder først? 2. Når du onanerer, har du da begynt å stimulere mye kraftigere enn du gjorde tidligere? For menn har "dødsgrepet" vært kjent i mange år. Det vil si at gutter og menn bruker hånden så kraftig at stimuli fra normalt samleie og oralt blir for puslete til at de klarer å oppnå orgasme. Jeg er overbevist om at det vil være mulig for kvinner å overstimulere på samme måte. Men denne nummenheten/underfølsomheten er ikke en permanent skade. Med tålmodighet og strukturert opplegg er det mulig å få tilbake følsomheten. 3. Sexologer hinter ofte om at det for noen kan være mulig å åpne opp forholdet ved for eksempel å ha sex med andre i ordnede former. For eksempel sex i samme rom som et annet par, partnerbytte og mer. Om du googler litt kan du kanskje tilfeldigvis "finne" noe om dette og vise det til mannen din. Kanskje han tenner på tanken?
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #9 Skrevet 13. januar 2024 Etter jeg fylte 50 har orgasmene blitt svakere. Også ved onani. Og med partner som er en god elsker. De er nå så svake at jeg sjelden gidder å onanere. Anonymkode: 08ed7...4a6
Topper og daler Skrevet 13. januar 2024 #10 Skrevet 13. januar 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Jeg er en kvinne på 50 år som har vært gift med mannen min i over 20 år. Til tross for at forholdet har gått opp og ned, har vi hatt god sex og jeg har lett fått orgasme under samleie, både ved penetrering og annen stimulering. Siste året har dette endret seg, jeg får ikke lenger orgasme hverken når vi har samleie eller «annen type» sex. Men, når jeg onanerer og fantaserer om andre menn får jeg veldig lett orgasme, ofte bare etter noen få minutter hvis jeg vil. Jeg har ikke fortalt dette til mannen min, han hadde blitt veldig lei seg, og det hadde blitt masse stress forbundet med det. Han synes vi har helt super sex, gir tydelig uttrykk for det. Hva kan jeg gjøre?? Er det en aldersgreie?? Er denne delen av livet mitt over??? Det bør sies at forholdet vårt har vært ganske dårlig de siste par årene. Mannen min er også litt eldre enn meg, men jeg merker ikke så mye forskjell på han seksuelt. Men sex har blitt utrolig rutinepreget siden vi har vært sammen så lenge. Hva gjør jeg? ?? Andre her som har erfart noe lignende? (Første gang jeg er på kvinneguiden, har ingen jeg kan snakke med om dette og vil så gjerne ha råd og høre andres erfaringer). Anonymkode: 977b2...b7c 1. Fantaser om andre når dere har sex. 2. Utvid det seksuelle repertoaret med å invitere andre inn i sexlivet. Hvis du har sex med andre, så kan jeg nesten garantere deg at du også får mer lyst på mannen din.
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #11 Skrevet 13. januar 2024 Du sier at forholdet deres er dårlig og du lurer på hvorfor du ikke får orgasm? Dette er ikke akkurat hokus pokus... Dere må jobbe med forholdet. Når dere har gjort det kan dere kanskje begynne å prate om å gå på en sexklubb, finne et par som vil ha sex i samme rom som dere eller lignende? Anonymkode: 7e6b1...5a7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå