Gå til innhold

Har man fått ny bil om man leaser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller kan man ikke si : fått meg ny bil ,  fordi det kun er leasing og ikke kjøp?

Anonymkode: 1d294...2c8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klart man kan si det? Du har ikke FÅTT my bil hvis du kjøper den cash kontant heller…

Anonymkode: f45c2...68f

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Eller kan man ikke si : fått meg ny bil ,  fordi det kun er leasing og ikke kjøp?

Jo, du kan fremdeles si at du har fått deg ny bil. 😉 det bestemmer du selv! Jeg sier det og jeg leaser bil. Gjort det flere ganger og det er da ny bil for meg 😊 blir litt som at folk legger ut bilde av en 2010 modell og skriver ny bil (for meg er ikke dette en ny bil, men en bil som begynner å dra på åra) 😅 ikke at det betyr noe for meg, gratulerer de med ny bil jeg 😊 

Anonymkode: 09f99...0e0

Skrevet

Fått ny bil, kun hvis noen har gitt deg en bil. Kjøpt hvis du har kjøpt ny bil, og leaset ny bil  hvis du leaser. 

Anonymkode: 0c026...550

• Liker 3
Skrevet

Ingen har vel noe med om bilen er leaset, belånt eller cashet ut. Selv har jeg leaset kun én gang, og det ble den bilen jeg hadde lengst (4 år). Vanligvis kjøper jeg, for så å selge igjen etter to knappe år.

Anonymkode: ba008...f06

Skrevet

Man låner jo strengt tatt bilen til noen andre mot betaling, man har ikke fått den eller kjøpt den og man eier den heller ikke. Uansett så kan man jo lyve for å imponere kjentfolk.

Anonymkode: a390a...b39

• Liker 1
  • Nyttig 1
Gjest theTitanic
Skrevet

Du HAR en ny bil enten du har cashet ut, lånt eller leaset den.

Du har ikke under noen av disse omstendighetene FÅTT den. Vinneren av 71 grader nord vant og FIKK en bil. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Man låner jo strengt tatt bilen til noen andre mot betaling, man har ikke fått den eller kjøpt den og man eier den heller ikke. Uansett så kan man jo lyve for å imponere kjentfolk.

Anonymkode: a390a...b39

Ja jøss , hvorfor me dr du man skal i penere bare fordi man sier endelig ny bil 

Skrevet
theTitanic skrev (7 minutter siden):

Du HAR en ny bil enten du har cashet ut, lånt eller leaset den.

Du har ikke under noen av disse omstendighetene FÅTT den. Vinneren av 71 grader nord vant og FIKK en bil. 

🤦🏻‍♀️

Gjest theTitanic
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

🤦🏻‍♀️

Pent bilde av deg

Skrevet

Er vel ikke mange som får bil. 

Har kjøpt ny bil, sier vel jeg, når jeg har kjøpt ny bil. Så da sier en vel kanskje at en har leaset ny bil når en leaser.

Anonymkode: 504a9...b6c

Skrevet

Jeg har fått meg ny t-bane. Skal ta den med på tur i morgen tidlig 😍

Anonymkode: 3c1f2...338

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fått ny bil, kun hvis noen har gitt deg en bil. Kjøpt hvis du har kjøpt ny bil, og leaset ny bil  hvis du leaser. 

Anonymkode: 0c026...550

nja ... de fleste betaler vel til banken ved nybilkjøp og det samme gjør du til leasingselskapet.

til TS så ja selv om du kanskje irriterte litt på en eller annen måte så er det j odet samme om du har en bank  å betale til eller et leasingselskap å betale til. man har jo da fått seg ny bil ( selv om man ikke har fått den ) 

Skrevet

Ja, jeg symes man kan si "Jeg har fått ny bil" selv om den er leaset. Det sier jo folk som har kjøpt bilen sin også. Det er jo ingen som tror at de faktisk har FÅTT den likevel, det er jo bare en talemåte. Sikkert litt ulikt mellom dialektene.

Skrevet

Man eier aldri noe 100%, som hus og bil, så hvorfor ikke.

Anonymkode: f6d56...3d8

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Aldri?

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hæ?😂 selvfølgelig kan man eie et hus eller en bil… 

Anonymkode: cb685...662

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hæ?😂 selvfølgelig kan man eie et hus eller en bil… 

Anonymkode: cb685...662

Man eier kanskje huset, men tomten er det til sjuende og sist kommunen som eier. 

Anonymkode: 04921...84f

• Nyttig 1
Skrevet

man har har anskaffet seg ny bil om man låner penger til bil, leaser eller kjøper kontant men tror nok mange vil si de har fått seg ny bil uten å tenke på at "å få" er ikke det samme som å anskaffe seg noe.. 
Personlig mener jeg leasing er å betale for å bruke en bil man ikke eier før man evt kjøper den ut, å kjøpe bil med lån er ganske vanlig og man nedbetaler bilen underveis og den er registrert på deg, du betaler forsikring selv osv osv.. 

Anonymkode: 3e3ac...351

• Nyttig 1
Skrevet

Enten har man kjøpt seg bil, leaset bil eller fått bil. Når man leaser bil, så låner man jo en bil, og ikke kjøpt. Kjøper man en bil, er det din til odel og eie. Kjøpt. Leaser du, leier du en bil, som du må levere tilbake, eller kjøpe ut. Kjøper du ut, da har du kjøpt bilen. 

Anonymkode: 04921...84f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...