Gå til innhold

Arr i ansiktet

Skorpion72

Anbefalte innlegg

Jeg har masse arr i ansiktet, fordi jeg IKKE klarer å la være å pelle på kviser. Har til tider masse småsår i ansiktet, ikke lekkert akkurat.

Noen som har tips?

Har noen her prøvd kremen som heter Jabu She (eller noe sånt)?

Skal vissnok hjelpe mot arr og pigmentflekker i ansiktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Du må for det første prøve å bli kvitt kvisene dine, ellers så vil du pilke på dem til evig tid, og du får flere og flere arr i ansiktet ditt...

Og: ikke pill på kvisene! selv om det er fristende, la vær... prøv heller å klemme ut modne kviser som har en gul topp... da kan du klemme ut betent verk, men ha helt rene fingre , vask dem godt før du gjør det! eller s kan kvisene bli verre! lukk kvisen igjen ved å bruke en bomullsdott med hudvann eller kaldt vann.

Gå til en hudpleier, der foretar de nedslipinger av hud som er skadet av arr fra kviser og sånn... lykke til! :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen tips om hvordan jeg kan bli kvitt de h........ kvisene?

Jeg er 30 år, men noen ganger føler jeg som en tenåring midt i verste pubertet .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå til en hudlege, om du er plaget (trenger ikke være ille i forhold til de som har stoore verkende byller osv, men nok til at det plager deg!) Jeg fikk to kremer, skinoren og differin, og jeg har blitt en del bedre, men det tar tiiid!!! Jeg fikk også tabletter, men har valgt å ikke bruke de enda, for jeg er ikke sååå plaget! Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei

Jeg kan anbefale vitamin B5 (pantotensyre) mot problem hud. Det er bare fantastisk. Kvisene forsvinner og porene bli fine.

Du får ikke kjøpt dette i Norge, her finnes det kun i små mengder (6 - 10 mg i vitamin B kompleks). Og for at det skal ha noen virkning må du opp i store mengder, opptil 5 g daglig. Du får kjøpt vitamin B5, 500 mg fra f.eks helsekostbutikker i England på nett. (vitamin B5, pantothenic acid).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

hva du kan gjøre? gå først til en hudpleier og få analysert hva slags hudtype du har, og følg hudpleierens råd... hjelper ikke dette, prøv å se på om det er noe mat du ikke tåler, ta en test til lege hvis du ikke finner ut av det selv... jeg gikk til lege og fikk antibiotika, tetracyclin, og de hjalp meg masse! som regel har de med kviser enten blandings eller fet hud... unngå rensepodukter og sminke med olje i.

Unngå balsam som er fet også... bytt håndklær som du bruker i ansiktet ofte, vær i hele tatt nøye med hygienen, ikke ta så mye på huden din, det kan forverre problemet. :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...