Gå til innhold

Frekt å by 400-500 000 under salgspris på et hus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et hus som jeg er interessert i og kanskje kunne tenkt meg å kjøpe, men syns salgsprisen er ekstremt stiv med tanke på at beliggenheten er ikke så veldig god, huset er ikke så stort og det er ekstremt MYE som må gjøres både inne i huset og utenfor som kommer til å koste mange hundre tusen... Vurderte å gi et bud på det jeg mener huset er verdt, men som kommer til å være 400 000 - 500 000 tusen mindre enn det de har lagt huset ute til salgs for. Huset har ligget ute til salgs nesten et år nå tror jeg.. Finnes det håp for å by mye under? Noen som har lyktes med det når dere kjøpte hus?

Anonymkode: 426f2...0d3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja absolutt hvis huset er til salgs gor 1 mill og under. 

Anonymkode: ccc1e...350

Skrevet

Hva er prisantydningen da?

Anonymkode: a7f92...78c

Skrevet

Det er jo lov å prøve, men hi avløp tvert på 2 skambud selv for ikke så lenge siden. De startet med 590.000 under prisantydning og gikk opp 200.000. Vi har ingen hast med å gi bort huset selv om det har ligget ute i snart et år.

Anonymkode: 0a715...2ea

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja absolutt hvis huset er til salgs gor 1 mill og under. 

Anonymkode: ccc1e...350

Huset er ikke til salgs for under 1 mill. 

Skrevet

Hvis du mener det er verdt en halv mill mindre så byr du enda litt mindre enn det, og så møtes dere et sted imellom. Når en bolig har ligget ute et år er det på tide å innse at prisantydningen for høy. Markedet har bevist at det ikke er billig til å betale denne prisen. 

Anonymkode: a259c...c5f

Skrevet

Nei, det er ikke frekt - det er ren business. Dere byr det dere er villige til å gi, og selger kan godta eller avslå budet. 

Anonymkode: 27660...6df

• Liker 3
  • Nyttig 6
Skrevet

Det kan du bare gjøre. De får evt komme med motbud. 

Anonymkode: 0d89b...9d2

Skrevet

en kan fint by 1 million under også. Det er bare å prøve. Er ikke alle hus som er verdt det de står ute for :P Mange som har fått hus mye rimeligere enn det lå ute for

Anonymkode: 7a4ed...99e

• Nyttig 1
Skrevet

Bare prøv. Vi fikk bud på 600 000 under og min første tanke var «fy faen så frekt, hvem tror du at du er?». Vi fikk ingen andre bud så vi endte opp med å selge til de 😂 Skader ikke å prøve 

Anonymkode: 55a70...78c

• Liker 5
Skrevet

Jeg ville ha prøvd. Syns prisene er kjempestive og "frekke" av selgerne nå for tiden så jeg hadde absolutt gått en del under spesielt om det var mye som må gjøres.

Anonymkode: 9a831...67f

• Liker 1
Skrevet

Vi gjorde det! Fikk først beskjed om at det var helt uaktuelt. Så ringte megler oss opp noen dager senere og spurte om vi fortsatt var interesserte 😅

• Nyttig 3
Skrevet

Kjør på. Hva har du å tape? :) 

Anonymkode: f8542...965

Skrevet

Jeg gjorde det, og fikk det også rundt 400000 under prisantydning, selv om huset allerede var nedsatt 700000 i pris før jeg slengte på et bud. Var ikke verdt mer, og selger hadde allerede kjøpt nytt. Var en annen budgiver, men vedkommende ga seg 600000 under prisantydning, så det var forhandlinger mellom kun meg og selger. Måtte pusses opp for minst 1 mill, og det er jo mye jobb, så slike hus er det ikke bestandig så enkelt å selge. 

Anonymkode: a1427...4dc

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har et hus som jeg er interessert i og kanskje kunne tenkt meg å kjøpe, men syns salgsprisen er ekstremt stiv med tanke på at beliggenheten er ikke så veldig god, huset er ikke så stort og det er ekstremt MYE som må gjøres både inne i huset og utenfor som kommer til å koste mange hundre tusen... Vurderte å gi et bud på det jeg mener huset er verdt, men som kommer til å være 400 000 - 500 000 tusen mindre enn det de har lagt huset ute til salgs for. Huset har ligget ute til salgs nesten et år nå tror jeg.. Finnes det håp for å by mye under? Noen som har lyktes med det når dere kjøpte hus?

Hva er prisantydningen på huset? Har veldig mye å si..

Anonymkode: e2c37...5f3

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Bare prøv. Vi fikk bud på 600 000 under og min første tanke var «fy faen så frekt, hvem tror du at du er?». Vi fikk ingen andre bud så vi endte opp med å selge til de 😂 Skader ikke å prøve 

Anonymkode: 55a70...78c

Akkurat samme skjedde oss, og når megler litt senere ringte opp igjen sa vi at vi fortsatt var interessert, men ikke SÅ interessert, så vi trakk fra 100.000 på opprinnelig bud, og fikk det. 

Anonymkode: 7a979...602

• Liker 1
Skrevet

Vårt forrige hus lå ute til 3.5 mill, noen prøvde seg på 2.5 mill. DET er ballsy, det😅 Selvom vi da satt på nytt hus og egentlig "måtte" selge, holdt vi ut til vi fikk 3.5 for det. Men man kan jo alltids prøve seg, er kjøpers marked.

Anonymkode: 34e72...1c7

Skrevet

Trenger ikke by takst på første bud. 
Var på visning på et hus engang, det var lite oppmøte på visningen. Dvs meg og denne andre personen. Han bydde takst på første bud, kom ingen flere bud gitt. Kunne spart seg noen kroner om an la seg litt under takst. Blir det budrunde skyter prisen fort langt over takst så det er jo ganske utaktisk. 

Anonymkode: be287...853

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vårt forrige hus lå ute til 3.5 mill, noen prøvde seg på 2.5 mill. DET er ballsy, det😅 Selvom vi da satt på nytt hus og egentlig "måtte" selge, holdt vi ut til vi fikk 3.5 for det. Men man kan jo alltids prøve seg, er kjøpers marked.

Anonymkode: 34e72...1c7

Mange som lever i en drømmeverden og tror de kan kjøpe hus for laaaaangt under prisantydning nå som det er kjøperens marked. Greit å by litt under, men skambud er bare useriøst...

Anonymkode: e2c37...5f3

• Liker 1
Skrevet

Ser ikke helt problemet. Et hus vi kikket på hadde vi med snekker og da var det flere ting som ikke var opplyst om som vi fant ut. Blandt annet noe med grunnmur, at det var tegn til lekkasje i tak. Og at kommune hadde gitt beskjed at det måtte opp ny spredegrøft fra kloak. Dette stod ikke noe sted. Så vi bøy da 500.000 under takst. Selger godtok ikke. Vi fant annet hus. Vi fikk tlf 2 mnd seinere om vi fortsatt var interessert,  da viste det seg at annen hadde gitt bud 550.000 under takst. Ble solgt for 525.000 under takst pga 2 fagfolk begynte å si alt det ville koste

Anonymkode: 09f59...141

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...