Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og en mann har nå holdt på i ca ett halvt år. Tingen er at jeg nå vil ta det litt videre. Har fått følelser. Vi er mye sammen og har også gjort ting sammen. Dessverre må jeg få han til å snakke om følelser for at han ska uttrykke dem. Noen ganger virker han ikke så forelsket, mens andre dager gjør han det. Mye er sex når vi er sammen. Merker også at han stortsett vil gjøre ting på kveldstid?.. Når jeg da spør om hva vi er og hva det kan bli utrykker han redsel for å hoppe inn i noe. Ting tar tid. Etter så lang tid, skal man vente eller skal man la gå? Han vet heller ikke om han kan gi det jeg trenger i ett potensielt forhold

Anonymkode: 1fc24...320

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg må være sammen med et menneske som kommuniserer med meg uten at jeg presser det frem.

Anonymkode: 55709...2c3

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg må være sammen med et menneske som kommuniserer med meg uten at jeg presser det frem.

Anonymkode: 55709...2c3

Samme her!

Anonymkode: 072f7...1d9

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg og en mann har nå holdt på i ca ett halvt år. Tingen er at jeg nå vil ta det litt videre. Har fått følelser. Vi er mye sammen og har også gjort ting sammen. Dessverre må jeg få han til å snakke om følelser for at han ska uttrykke dem. Noen ganger virker han ikke så forelsket, mens andre dager gjør han det. Mye er sex når vi er sammen. Merker også at han stortsett vil gjøre ting på kveldstid?.. Når jeg da spør om hva vi er og hva det kan bli utrykker han redsel for å hoppe inn i noe. Ting tar tid. Etter så lang tid, skal man vente eller skal man la gå? Han vet heller ikke om han kan gi det jeg trenger i ett potensielt forhold

Anonymkode: 1fc24...320

Det må du jo avgjøre selv. Han sørger - som man skal som et normalt velfungerende menneske - for å ivareta sine grenser. Han ønsker å bruke tid, og det er helt greit. Det er hans ønske.

Dette tullet om at en potensiell partner ukritisk må være klar for å gifte seg eller få barn før man har kjent hverandre over tid fordi man er «forelsket» må voksne folk slutte med. «Forelsket» er langt for lite å bygge noe slags forhold på. Utenom, muligems, en helt uforpliktende «venner med sex» type relasjon. Og selv da må andre kriterier oppfylles (som «god i senga» «bryr seg om meg» «evner og ønsker lese andres emosjoner» etc)

Så han sier at han ønsker og trenger mer tid. Det er hans grense. Ønsker eller evner du ikke respektere den? Da fjerner han seg fra relasjonen. Og det er som det bør og skal være.

Hva ønsker du? Finn ut av det og kommuniser det klart ut. Og om dine ønsker og hans ønsker er uforenelige? Da søker dere etter en ny partner. 

«ta det videre» er ingen kvantifiserbar enhet. Ønsker du møte hans foreldre? Bli samboere? Treffe venner? Få unger? Hva er «videre» for deg, personlig? Og om du tenker det er «forplikte seg»: alle forhold skal og bør ende den dagen de ikke gir begge parter økt livskvalitet. De er - og skal være - midlertidige. Det verste som kan skje et forhold er ikke at det ender. Det er at det varer for lenge.

Anonymkode: 143b9...274

Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva ønsker du? Finn ut av det og kommuniser det klart ut. Og om dine ønsker og hans ønsker er uforenelige? Da søker dere etter en ny partner. 

Anonymkode: 143b9...274

Jepp, bare spør ham rett ut om han vil være kjærester, og avslutt hvis han ikke vil.  

Anonymkode: 6e2fb...2ed

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...