AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #1 Skrevet 12. januar 2024 For eksempel her på Kvinneguiden, så var det en sånn "jeg aksepterer cookies og så videre" nederst på siden. Med en blå knapp til høyre med "jeg aksepterer" Men selv om jeg aldri har trykket på jeg aksepter-knappen, så har denne meldingen plutselig forsvunnet. Dette har skjedd tidligere også. At den greia forsvinner i ett par uker, og så kommer den tilbake igjen etter en stund. Det samme opplever jeg med andre nettsider, som for eksempel har pop-up hvor de spør om jeg er interessert i å abonnere på nyhetsbrev på e-post fra dem. Sånne meldinger pleier vanligvis å dukke opp hver eneste gang jeg klikker meg inn på nettsidene deres. Men plutselig har disse pop up-greiene sluttet å dukke opp. Selv om pop-up fremdeles står aktivert under Innstillingene mine. Men disse tingene forsvinner bare i enkelte perioder, før det plutselig kommer tilbake igjen. Anonymkode: 5d06c...e2f
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #2 Skrevet 12. januar 2024 Men er det ikke deilig å slippe maset fra de en stund da? Anonymkode: fcabb...2e7
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #3 Skrevet 12. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men er det ikke deilig å slippe maset fra de en stund da? Anonymkode: fcabb...2e7 Men jeg lurer selvfølgelig på hvorfor dette plutselig kan ha forandret seg. Jeg har ikke vært borti ett eller annet på tastaturet, i alle fall ikke så vidt jeg vet... Anonymkode: 5d06c...e2f
Schmuhu Skrevet 14. januar 2024 #4 Skrevet 14. januar 2024 (endret) Svaret kan være Cookies. Nettstedet lagrer info-kjeks om deg i din nettleser, f.eks. at du aksepterte cookies eller at du trykket vekk en pop-up. Disse kjeksene går ut på dato, blir slettet av deg eller nettleseren eller negert av nettsiden. Da får du opp alt på nytt. Om du gjør et høyre klikk på siden og åpner utviklingsverktøy (indersøk / inspect), så kan du sikkert finne en tab med lagrete kjeks og hva verdi som ble lagret. Noen nettleser har muligheten til å aldri lagre kjeks. Ofte tilbakesettes innstillingene ved oppdateringer av nettleseren. Schmuvju Endret 14. januar 2024 av Schmuhu 3
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #5 Skrevet 14. januar 2024 Jeg har i alle fall forsøkt å slette cookies / nettleserlogg ett par ganger nå. Men dette hjelper i alle fall ikke .... Anonymkode: 5d06c...e2f
Schmuhu Skrevet 15. januar 2024 #6 Skrevet 15. januar 2024 Hva skjer når du bruker "privat vindu" ? Schmuhu
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #7 Skrevet 15. januar 2024 Schmuhu skrev (9 timer siden): Hva skjer når du bruker "privat vindu" ? Schmuhu skjer tydeligvvis den samme greia der også. Anonymkode: 5d06c...e2f
Schmuhu Skrevet 15. januar 2024 #8 Skrevet 15. januar 2024 4 hours ago, AnonymBruker said: skjer tydeligvvis den samme greia der også. Anonymkode: 5d06c...e2f Prøv en annen nettleser. Schmuju
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #9 Skrevet 24. januar 2024 Etter at datamaskinen gjennomførte en eller annen oppdatering, så var hele greia tydeligvis helt som normalt igjen nå. Så det løste seg vel helt selv. Anonymkode: 5d06c...e2f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå