Gå til innhold

LINSER-toriske og progressive

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er på jakt etter linser som er for toriske (skjeve hornhinner) og progressive. Det er HELT umulig å finne på nett. Eller jeg fant en pakke, men de passer ikke med str på pupillene mine. 

På Interoptikk sine sider står det " trenger du progressive og toriske linser? Ingen problem det har vi!" Også linker de til toriske linser (uten progessive). 

Blir gal av all googlingen!

Jeg vil helst unngå å gå inn i butikk. Jeg ønsker å bestille på nett. 

Anonymkode: 4fde8...f4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg er på jakt etter linser som er for toriske (skjeve hornhinner) og progressive. Det er HELT umulig å finne på nett. Eller jeg fant en pakke, men de passer ikke med str på pupillene mine. 

På Interoptikk sine sider står det " trenger du progressive og toriske linser? Ingen problem det har vi!" Også linker de til toriske linser (uten progessive). 

Nå er det et par år siden jeg har sjekket, men mye av grunnen til at jeg ikke trives med progressive linser (eller multifokale, som jeg tror det heter når det er snakk om linser) er at de ikke finnes for skjeve hornhinner, og dermed får jeg ikke klart nok syn verken på langt eller nært hold. Jeg bruker også Interoptik. 

Jeg mistenker at reklamen egentlig mente "trenger du progressive eller toriske linser? ...". Men jeg finner ingen slik reklame, kan du linke til den? 

Anonymkode: 2da22...d58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes, men de spesialproduseres på bestilling og kan ikke bestilles på nett. Det er også lite sannsynlig at du vil klare å finne riktig styrke uten å få de tilpasset av optiker. 

Anonymkode: 37f3c...9c1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Så du har ikke tatt synsprøve engang?

Anonymkode: 0d470...0fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Så du har ikke tatt synsprøve engang?

Anonymkode: 0d470...0fa

Jo, jeg har tatt synstest. Jeg har hatt linser i 37 år, så dette kan jeg.

Snakket med to brillebutikker og som en sa over her, de må bestilles i butikk. De finnes, men må spesialbestilles. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette lurer jeg på også. Har bikket 40 og frykter jeg snart må ha multifokale i tillegg til toriske. Håper acuvue har noen som passer, da de har de eneste linsene som jeg liker. 

Anonymkode: fc4a9...a5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.1.2024 den 10.12):

Jo, jeg har tatt synstest. Jeg har hatt linser i 37 år, så dette kan jeg.

Snakket med to brillebutikker og som en sa over her, de må bestilles i butikk. De finnes, men må spesialbestilles. 

Er det disse du ikke kan bruke da eller? 

Proclear multifocal toric

Anonymkode: 192dd...d18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...