Toppmeis Skrevet 12. januar 2024 #1 Skrevet 12. januar 2024 Trenger tips til billige retter, både lunsj og middag, som inneholder bra sammensetning av proteiner. Håper det kommer annet enn bare egg-retter 😅🙏🏼
Topsi Skrevet 12. januar 2024 #2 Skrevet 12. januar 2024 Bruke bønner og linser som erstatning for, eller tillegg til, kjøttdeig i gryteretter 1
Hjelmesett Skrevet 12. januar 2024 #3 Skrevet 12. januar 2024 jeg pleier å steke kyllingkjøttdeig eller kjøttdeig sammen med kidneybønner i tacokrydder. så når jeg skal ta en porsjon så legger jeg oppi en skje med cottage cheese og salsa liker godt året rundt 1
Metalbitch Skrevet 12. januar 2024 #4 Skrevet 12. januar 2024 Bønner, linser og kikerter er proteinrikt, kan brukes istedet for eller i tillegg til kjøtt. Havregryn og peanøtter er proteinrikt og billig. Alt av retter med egg. 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #5 Skrevet 12. januar 2024 Chana masala(kikertgryte) med quinoa.Man kan selvsagt bruke ris, men jeg bruker quinoa å få enda mere protein Chili sin carne. Wraps lagd med kikertmel som jeg fyller med hummus , rista kikerter/falafler/tofu og grønnsaker Havre og quinoa grøt toppet med hjemmelaget peanøttsmør(man kan selvsagt bare bruke havre) Grove brødskiver evt dette https://gronnmatportal.no/2019/01/glutenfritt-hummusbrod/ med http://www.veganmisjonen.com/2016/03/besk-i-kjkkenstudio-vi-lager-bonderups.html?m=1 / linsepålegg/bønnepostei/røkt tofu Kikertpannekaker med ønsket topping Blomkålsuppe med hvite bønner og tahini Anonymkode: ce2c8...594
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #6 Skrevet 12. januar 2024 Mange elendige forslag over... Bønner, linser, erter osv er elendige proteinkilder med lav DIAAS. Kroppen klarer ikke å bruke dette proteinet like bra som fra animalsk. Billige kvalitetsproteinkilder er egg, skinke, melk, ost, kjøttdeig, kyllingvinger, koteletter osv. Anonymkode: 734cd...933 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå