Gå til innhold

Billige og proteinrike retter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger tips til billige retter, både lunsj og middag, som inneholder bra sammensetning av proteiner. Håper det kommer annet enn bare egg-retter 😅🙏🏼

Skrevet

Bruke bønner og linser som erstatning for, eller tillegg til, kjøttdeig i gryteretter

• Liker 1
Skrevet

jeg pleier å steke kyllingkjøttdeig eller kjøttdeig sammen med kidneybønner i tacokrydder.

så når jeg skal ta en porsjon så legger jeg oppi en skje med cottage cheese og salsa :) liker godt året rundt 

• Liker 1
Skrevet

Bønner, linser og kikerter er proteinrikt, kan brukes istedet for eller i tillegg til kjøtt.

Havregryn og peanøtter er proteinrikt og billig.

Alt av retter med egg.

• Liker 1
Skrevet

Chana masala(kikertgryte) med quinoa.Man kan selvsagt bruke ris, men jeg bruker quinoa å få enda mere protein

Chili sin carne.

Wraps lagd med kikertmel som jeg fyller med hummus , rista kikerter/falafler/tofu og grønnsaker

Havre og quinoa grøt toppet med hjemmelaget peanøttsmør(man kan selvsagt bare bruke havre)

Grove brødskiver evt dette https://gronnmatportal.no/2019/01/glutenfritt-hummusbrod/ med http://www.veganmisjonen.com/2016/03/besk-i-kjkkenstudio-vi-lager-bonderups.html?m=1 / linsepålegg/bønnepostei/røkt tofu

Kikertpannekaker med ønsket topping

Blomkålsuppe med hvite bønner og tahini

Anonymkode: ce2c8...594

Skrevet

Mange elendige forslag over... Bønner, linser, erter osv er elendige proteinkilder med lav DIAAS. Kroppen klarer ikke å bruke dette proteinet like bra som fra animalsk.

Billige kvalitetsproteinkilder er egg, skinke, melk, ost, kjøttdeig, kyllingvinger, koteletter osv.

Sacred+Cow+Infographic+K+Beef+1.9-01.png

Overview-of-digestible-indispensable-ami

Anonymkode: 734cd...933

• Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...