Gå til innhold

Hva menes med tinglysning rammelån?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Søkt rammelån og fått innvilget så betaler vi for tinglysning.Betyr det at det annonses i avisen eller annet medie eller kun i grunnboken? 

At folk må aktivt selv logge seg inn å se på den aktuelle boligen eller at det annonseres for Gud og hver mann?

Anonymkode: b7260...f05

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer nok på dagsrevyen 😂

Anonymkode: 46ef6...993

• Liker 2
Skrevet

Om du er en kjendis kan det hende media søker opp tinglysningen for å prøve å finne ut hvor mye du kjøpte et hus for. Ut over det er det bare banken som ønsker sikkerhet for pengene de låner deg. Det må gjøres via tinglysning i kartverket. 

Skrevet
newman01 skrev (25 minutter siden):

Om du er en kjendis kan det hende media søker opp tinglysningen for å prøve å finne ut hvor mye du kjøpte et hus for. Ut over det er det bare banken som ønsker sikkerhet for pengene de låner deg. Det må gjøres via tinglysning i kartverket. 

Ja det vet jeg bare lurte på om kartverket annonserer i andre registre som de gjør ved kjøp og salg av eiendom. Mye info der jeg ikke forstår meg på for eksempel at ene ektefellen har kjøpt seg inn i eiendommen. Og om automatikk i det ,han er kun medlåntaker mens jeg eier eiendommen alene

Anonymkode: b7260...f05

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...