AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #1 Skrevet 12. januar 2024 Har plassert pus hos en mann som skal passe pus mens jeg ligger operert på sykehuset/opptrening i 5 uker. Trenger fred og ro og trodde dette kom til å gå bra, og har bedt til høyere makter om at pus ikke må mjaue om natten og holde mannen våken. Etter 3 dager fikk jeg tlf om jeg kom hjem snart, fordi mannen var lei fordi det var for mye ansvar. Katten likte ikke kos, sov hele dagen og ønsket ikke å leke noe særlig. Jeg sa at det er sånn Katten min er, og at så lenge den tier stille om natten kan han ikke klage på Katten. Det var visst stress å tømme kattedoen for klumper to ganger daglig, og det var også stress å koke fisk til katten hver kveld. Jeg sa han trengte ikke å koke fisk til katten, og han kunne heller kjøpe en pakke våtfor 2-3 ganger i uken. Jeg ligger nå på sykehus og stresser inni meg for at verken kattepasseren eller pus har det bra. Høres ikke ut som om denne profesjonelle kattepasseren har erfaring med katter selv om han har hatt to katter tidligere, men de var visst veldig kosete fortalte han. Uff, what to do?🤔 Anonymkode: ccd4e...c40 2
Troyamin Skrevet 12. januar 2024 #2 Skrevet 12. januar 2024 Profesjonell kattepasser? Hvis du fant han gjennom en side for dyrepass, får du gi han dårlig tilbakemelding sånn at ikke andre benytter seg av han. Etter at du har fått andre til å hente katten hos han. 3 5
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #3 Skrevet 12. januar 2024 Troyamin skrev (53 minutter siden): Profesjonell kattepasser? Hvis du fant han gjennom en side for dyrepass, får du gi han dårlig tilbakemelding sånn at ikke andre benytter seg av han. Etter at du har fått andre til å hente katten hos han. Fant han på en Facebookside for kattepass Ts Anonymkode: ccd4e...c40
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #4 Skrevet 12. januar 2024 Troyamin skrev (54 minutter siden): Profesjonell kattepasser? Hvis du fant han gjennom en side for dyrepass, får du gi han dårlig tilbakemelding sånn at ikke andre benytter seg av han. Etter at du har fått andre til å hente katten hos han. Jeg har ikke noen andre katten kan være hos mens jeg er på opptrening. ts Anonymkode: ccd4e...c40
Maskinfører Skrevet 12. januar 2024 #5 Skrevet 12. januar 2024 (endret) Tømme doen 2 ganger daglig ? her gjør det 1 gang om kvelden tror du må finne noen seriøse evt spørre familie om du har det jeg hadde gjerne passe den med har 2 katter selv Endret 12. januar 2024 av Maskinfører
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #6 Skrevet 12. januar 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg har ikke noen andre katten kan være hos mens jeg er på opptrening. ts Anonymkode: ccd4e...c40 Du fant han, du kan finne noen andre på samme side. Skriv at kattepasseren du har ikke lenger kan passe katten, og om noen kan dra og hente den og passe mens du er på sykehuset Anonymkode: 6eeae...d61 2
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #7 Skrevet 12. januar 2024 Wow betaler du han? Kjenner du noen som er glad i dyr som kan passe den? Jeg synes ikke dette høres helt normalt ut. Jeg passet nylig katten til en slektning som var på sykehus. Har ikke hatt katt siden barndommen eller passet katt før. Fikk ingen instruksjoner og eier dekket ikke en krone av utgiftene. Kjøpte inn det bestec jeg fikk tak i av våtfor, tørrfôr og snacks. Katten fikk være i fred til å falle til ro hjemme hos oss, ungene skjønte fint at den ikke kjente oss og ikke skulle mases på eller lekes med, og at vi måtte være stille og rolige eundt den. Etterhvert som den ble husvarm kom den til oss for åcleke, men det tok en god stund. Den fikk to doer fylt opp med ren everclear sand så det var ikke behov for å plukke klumper to ganger daglig. Jeg sjekket også om den trengte noe annet, som parasittbehandling eller vaksine. Katten fikk gå hvor den ville, og den ville være på mitt rom om natta. Det viktigste er nok at personen er glad i dyr, og ansvarsbevisst.❤ Anonymkode: d1d25...522 1 2
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #8 Skrevet 12. januar 2024 Maskinfører skrev (17 minutter siden): Tømme doen 2 ganger daglig ? her gjør det 1 gang om kvelden tror du må finne noen seriøse evt spørre familie om du har det jeg hadde gjerne passe den med har 2 katter selv Jeg sa én til to ganger daglig, alt ettersom hva katten spiser/drikker og hvor ofte den er på do. Ts Anonymkode: ccd4e...c40 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #9 Skrevet 12. januar 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Du fant han, du kan finne noen andre på samme side. Skriv at kattepasseren du har ikke lenger kan passe katten, og om noen kan dra og hente den og passe mens du er på sykehuset Anonymkode: 6eeae...d61 Har jo lyst å møte den som skal passe katten og se hvordan de har det hjemme, og det kan jeg ikke når jeg er på sykehus Ts Anonymkode: ccd4e...c40 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #10 Skrevet 12. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har plassert pus hos en mann som skal passe pus mens jeg ligger operert på sykehuset/opptrening i 5 uker. Trenger fred og ro og trodde dette kom til å gå bra, og har bedt til høyere makter om at pus ikke må mjaue om natten og holde mannen våken. Etter 3 dager fikk jeg tlf om jeg kom hjem snart, fordi mannen var lei fordi det var for mye ansvar. Katten likte ikke kos, sov hele dagen og ønsket ikke å leke noe særlig. Jeg sa at det er sånn Katten min er, og at så lenge den tier stille om natten kan han ikke klage på Katten. Det var visst stress å tømme kattedoen for klumper to ganger daglig, og det var også stress å koke fisk til katten hver kveld. Jeg sa han trengte ikke å koke fisk til katten, og han kunne heller kjøpe en pakke våtfor 2-3 ganger i uken. Jeg ligger nå på sykehus og stresser inni meg for at verken kattepasseren eller pus har det bra. Høres ikke ut som om denne profesjonelle kattepasseren har erfaring med katter selv om han har hatt to katter tidligere, men de var visst veldig kosete fortalte han. Uff, what to do?🤔 Anonymkode: ccd4e...c40 Høres ut som drømmekatten.. Anonymkode: 04222...840 1
Troyamin Skrevet 12. januar 2024 #11 Skrevet 12. januar 2024 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Fant han på en Facebookside for kattepass Ts Anonymkode: ccd4e...c40 Da passer du på å få han til å sende deg alt skriftlig og så legger du han ut på den siden.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #12 Skrevet 12. januar 2024 En helt vanlig katt altså. Så hvor «profesjonell» den fyren er kan en jo alltids undres over. Om den har vært der i bare noen dager, så kan en vel ikke forvente at den kommer hoppende i fanget med en gang. Anonymkode: 7a6be...5be 2
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #13 Skrevet 12. januar 2024 Har du mulighet til å betale for proff kattepass, kattehotell e.l. hvis det gjør at du klarer å slappe av? Anonymkode: d1d25...522
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #14 Skrevet 12. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Wow betaler du han? Kjenner du noen som er glad i dyr som kan passe den? Jeg synes ikke dette høres helt normalt ut. Jeg passet nylig katten til en slektning som var på sykehus. Har ikke hatt katt siden barndommen eller passet katt før. Fikk ingen instruksjoner og eier dekket ikke en krone av utgiftene. Kjøpte inn det bestec jeg fikk tak i av våtfor, tørrfôr og snacks. Katten fikk være i fred til å falle til ro hjemme hos oss, ungene skjønte fint at den ikke kjente oss og ikke skulle mases på eller lekes med, og at vi måtte være stille og rolige eundt den. Etterhvert som den ble husvarm kom den til oss for åcleke, men det tok en god stund. Den fikk to doer fylt opp med ren everclear sand så det var ikke behov for å plukke klumper to ganger daglig. Jeg sjekket også om den trengte noe annet, som parasittbehandling eller vaksine. Katten fikk gå hvor den ville, og den ville være på mitt rom om natta. Det viktigste er nok at personen er glad i dyr, og ansvarsbevisst.❤ Anonymkode: d1d25...522 Jeg kjøpte inn everclean sand og diverse mat til katten, og ga mannen 600 kroner som en begynnelse. Fikk telefonen om at han hadde kjøpt masse kyllingfilét og kyllingkjøttdeig til seg selv og hadde tenkt å lage middagsretter til katten. Jeg sa da at han skulle gjøre det enkelt og kun gi katten det som Katten var vant til å spise, men han var ganske sta og det var ikke så lett å fortelle han noe, fordi han var vant med katter fortalte han.🙄 Ts Anonymkode: ccd4e...c40
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #15 Skrevet 12. januar 2024 Han høres ut som en helt håpløs idiot. 💙 Håper det ordner seg. Anonymkode: 045e1...945 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #16 Skrevet 12. januar 2024 8 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg kjøpte inn everclean sand og diverse mat til katten, og ga mannen 600 kroner som en begynnelse. Anonymkode: ccd4e...c40 Man får det man betaler for. Man får ikke profft kattepass i 5 uker for 600 kr. Kanskje bedre å be familie om hjelp eller spørre noen om en vennetjeneste. Anonymkode: d1d25...522 2
Maskinfører Skrevet 12. januar 2024 #17 Skrevet 12. januar 2024 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg sa én til to ganger daglig, alt ettersom hva katten spiser/drikker og hvor ofte den er på do. Ts Anonymkode: ccd4e...c40 Åja sånn ja
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #18 Skrevet 12. januar 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Man får det man betaler for. Man får ikke profft kattepass i 5 uker for 600 kr. Kanskje bedre å be familie om hjelp eller spørre noen om en vennetjeneste. Anonymkode: d1d25...522 Skal gi han mer penger altså, men han hadde nok vært likedan om jeg betalte han 6000,- Ts Anonymkode: ccd4e...c40
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #19 Skrevet 12. januar 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Man får det man betaler for. Man får ikke profft kattepass i 5 uker for 600 kr. Kanskje bedre å be familie om hjelp eller spørre noen om en vennetjeneste. Anonymkode: d1d25...522 Mine venner vil ha godt betalt de også Ts Anonymkode: ccd4e...c40
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #20 Skrevet 12. januar 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: Mine venner vil ha godt betalt de også Ts Anonymkode: ccd4e...c40 Kan jeg spørre om hvor mye vennene dine forventer å få betalt? Kunne tenke meg å ta på meg betalt kattepass men aner ikke hva som er normal pris. Anonymkode: d1d25...522
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå