Gå til innhold

Flere i familien glemte bursdag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er en liten familie, der flere har gått bort. I går hadde barnet mitt bursdag, og ble 12 år. Flere av tanter og onkler glemte dette, og sendte ikke engang en sms til barnet. Hun ble litt lei seg for dette, og det skjønner jeg godt. Er det innafor å føle litt på dette? Jeg er nøye på å huske sånne dager, og sender i det minste en sms til familiemedlemmer på bursdagen. Kjenner at jeg synes det er sløvt.. 

Anonymkode: 7a50c...510

• Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om dere har et nært forhold så syns jeg det er sløvt ja

• Liker 2
Skrevet

Selvsagt er det lov å bli lei seg, for både voksne og barn. Samtidig er det en foreldreoppgave å lære barnet sitt å håndtere slik skuffelse. Bursdager er ikke like viktige for alle, og derfor sender mange av oss ingen gratulasjoner. 

Anonymkode: e1312...f95

• Liker 4
Skrevet

Det er sløvt, men du kunne også gitt dem et hint. Sendt bilde av bursdagsbarnet på chat feks 

Anonymkode: bbd3c...ab2

• Liker 10
Skrevet

Jeg tenker det er leit, men det er deres oppgave å lære om skuffelse og ikke minst, minne andre på det hvis dere mener det er viktig. Har dere ikke hatt noen kommunikasjon med dem i løpet av bursdagen? Her sender vi snap til hverandre og deltar i hverandres hverdag, da hadde det vært naturlig at vi har sendt noe av bursdagsbarnet. Og i tilfelle noen skulle ha glemt det, så blir de minnet på det. 

Anonymkode: 74146...752

• Liker 2
Skrevet

Mannen min har en bror, han husket bursdagen til vår første da hun fylte ett. Etter det nada. De er fem og åtte nå. Min mann har alltid husket sin brors barn. Bor ikke langt unna, men lite kontakt, likevel, mine søsken bor enda lenger unna og husker alltid.

Du kan skrive til dine søsken at ditt barn legger merke til slike ting og at dette er en påminnelse, og så lenge hun er barn settes det pris på å bli husket på. Noe sånt! 

Anonymkode: 8f9f9...1fa

• Liker 1
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Mannen min har en bror, han husket bursdagen til vår første da hun fylte ett. Etter det nada. De er fem og åtte nå. Min mann har alltid husket sin brors barn. Bor ikke langt unna, men lite kontakt, likevel, mine søsken bor enda lenger unna og husker alltid.

Du kan skrive til dine søsken at ditt barn legger merke til slike ting og at dette er en påminnelse, og så lenge hun er barn settes det pris på å bli husket på. Noe sånt! 

Anonymkode: 8f9f9...1fa

Hvorfor har de lite kontakt? Jeg tenker helt ærlig at om man har så lite kontakt, har det ingenting å si hvor langt unna man bor, man kan ikke forvente man skal huske bursdager til familie som man ikke har en kontakt med. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Vi er en liten familie, der flere har gått bort. I går hadde barnet mitt bursdag, og ble 12 år. Flere av tanter og onkler glemte dette, og sendte ikke engang en sms til barnet. Hun ble litt lei seg for dette, og det skjønner jeg godt. Er det innafor å føle litt på dette? Jeg er nøye på å huske sånne dager, og sender i det minste en sms til familiemedlemmer på bursdagen. Kjenner at jeg synes det er sløvt.. 

Er ikke alle som husker datoer så godt. Du kunne jo minnet de på det da

• Liker 1
Skrevet

Du er nøye på datoer, men det er ikke alle og sånn er det bare. Om dere ikke bor i nærheten av hverandre og treffes jevnlig er det enda mer forståelig at de ikke har helt kontroll på alle datoer og noen ganger er livet ekstra fullt og travelt og da kan det hende at en bursdag plutselig gikk i glemmeboken. Det kan skje hvem som helst. De har jo ikke glemt med vilje! Det er lov å synes det er trist, men også greit å huske på at det ikke er vondt ment. 

• Liker 3
Skrevet

Når barna mine har bursdag, sender jeg ut et bilde av bursdagsfeiringen på familiegruppa på whatsapp, "XXX 12 år i dag!"

Da hender det tanter og onkler husker på å vippse noen kroner.

Selv har jeg markert alle tante- og onkelbarna mine i kalenderen, slik at jeg vet når jeg skal vippse en gave, :)

Anonymkode: bce95...43e

• Liker 2
Skrevet
Maleficenta skrev (2 timer siden):

Er ikke alle som husker datoer så godt. Du kunne jo minnet de på det da

I dag har alle smarttelefon, nettbrett eller PC hvor man får varsel når noen har bursdag. Å ikke huske er ingen unnskyldning. 

Anonymkode: 9061c...36f

• Nyttig 2
Skrevet

Neste gang sender du bilde av ungen eller noe så de husker på det. Jeg glemmer nesten alltid sånt, og selv om jeg husker at noen har bursdag rekker jeg allikevel ofte å glemme å sende melding.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det hadde hjulpet om du inviterte på kaffe og kake.....     

Da blir barnet husket og får gave. Og familien møtes iblant. Selv tenker jeg at invitasjon = gave. Ikke invitasjon= ikke gave. 

Hvorfor sende gave til noen som ikke engang tilbyr en kopp kaffe?

Anonymkode: f518e...035

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

I dag har alle smarttelefon, nettbrett eller PC hvor man får varsel når noen har bursdag. Å ikke huske er ingen unnskyldning. 

Jeg får ikke noe varsel! 

Anonymkode: 6fa97...f75

• Liker 1
Skrevet

Herregud, for noen teite unnskyldninger av noen svar flere av dere kommer med. «Ikke alle er like opptatt av bursdager» og «dere kunne vel ha minnet dem på det». Er dette voksne folk, så gratulerer man et barn med dagen uansett hvor uviktig det er for en selv. Og det skulle overhodet ikle være nødvendig å bli påminnet dette. Da lager du en påminnelse på tlf. Det gjør jeg til de jeg tenker jeg kan glemme bursdagen til, men som absolutt ikke bør glemmes. 

Anonymkode: 0d6ab...03e

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Ungdommene her har aldri mottatt gave på bursdag og til tider jul av mine søsken. Til jul har tilogmed mine foreldre ikke gitt. Vi har bedt de i bursdag og til jul og altid svaret nei.

Da eldste var 6 år spørte han rett ut til min mor på tlf: du kan ikke være glad i oss for du kommer jo aldri. Kun vi som kommer. Da la min mor på tlf røret.

I konfirmasjon til eldste kom ingen i min familie, og flere ga ikke gave. Til yngste kom en.

Så her så sier ingen av ungene bestemor/mormor bestefar/morfar, eller ordet tante eller onkel. Før de har jo ikke noe forhold til de, siden de aldri har møtt når de er bedt og kun vi som har besøkt

Altid vært sårt for ungene har jeh sett, og jeg har prøvd å prate med min familie siden ungene var små og enda har de ikke skjønt

Anonymkode: 87d00...345

• Hjerte 2
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hvor får man varselet fra? 

• Liker 1
Skrevet

Har dere kontakt ellers eller bare de obligatoriske høytidene? 

Kan være lett og glemme om dere ikke har særlig kontakt med tanter og onkler generelt. 

Anonymkode: 87f3f...854

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvor får man varselet fra? 

Facebook?

Skrevet
Maleficenta skrev (4 minutter siden):

Facebook?

Ja, for alle har facebook....

Anonymkode: 87f3f...854

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...