Gå til innhold

Har du en "maksgrense" på hvor stor TV og høyttaleranlegg/hjemmekino typen din kan sette opp i stuen deres?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Forutsatt at dere eier/leier boligen sammen.

Det er snakk om dagligstuen hvor du har venninner på besøk osv., ikke kjellerstuen eller man-caven hans.

Anonymkode: c6398...0cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er et felles hjem, og han blander seg ikke i det jeg drar inn av ting og tang. Vi begge er heldigvis minimalistiske så alt for mye stesj blir det uansett ikke. Stor TV synes jeg bare er bra, og høytaler og høytaler kommer meg til gode. Jeg regner med venninnene mine kommer for å besøke meg, og ikke bedømme tvn

Anonymkode: 5aad2...0aa

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt må man inngå kompromisser om man er uenige om sånne ting. Jeg hadde hatt problemer med hjemmekinoanlegg i stua, det ser jo ikke ut. 

Anonymkode: bb20b...6e1

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tapt alle diskusjoner om tv og anlegg ovenfor mann og barn. Løste saken med å inngå kompromiss, ingen tv i stuen oppe, gjør hva dere vil nede..:) 75 tommer nede, høytalere bak sofa og borte med tv, en høytaler til, type bass? Noe l den dur, 

Anonymkode: 72ebc...119

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, egentlig aldri vært ett tema hos oss..

Vi har 3 barn i tillegg, såååå, at vi voksne kan sette oss ned å se TV med høy lyd, har ikke vært ett tema de siste 12 årene.. Hatt små barn hele tiden🙈 Og når de enten sover eller vi er alene, så liker vi begge bra lyd😅

Vi har koblet hodetelefonene våre til TV med bluetooth da, så hvis en av oss vil se noe med god lyd mens barna er våkne, så bruker en av oss de.. Vinn vinn..

Kan det være en mulighet for dere og kanskje?

Da vi bodde i leilighet en periode, så når en av oss fikk besøk, så tok den andre pc’en og hodetelefoner med på soverommet helt automatisk og med glede🙈💁‍♀️ 

Jeg og mannen elsker egentid, så det ble ikke rart liksom.. 

Kan dere koble TV’en og hodetelefoner via bluetooth ? 

Anonymkode: a2475...154

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har ikke tv på stua, så en ikke-sak. Vi har et lite tv-rom, med tv tilpasset rommets størrelse. Gode høyttalere.

Anonymkode: 2fd23...46b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor stort typen din vil? Man cave? Er dere seriøse? 😆 vi bruker jo stue og tv vegge to, har 65", har snakket om 75 men han synes dette får holde

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det ser ok ut så har ikke jeg noe i mot det. Det er begge sitt hjem ikke bare mitt. 

Anonymkode: 2fa12...e6c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. I mancaven kan han gjøre hva han vil, men i stua skal det ikke se ut som noen ungkarsbolig og det er han heldigvis helt enig med meg i.

Anonymkode: ff56d...570

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke i stue, til det har vi vært så heldige med rom i underetasje med plass til ordentlig hjemmekino med dertil høytalere og annet ^^,  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tv finnes det ikke maks grense på, der er det jeg som vil ha størst mulig.

Høyttalere er vi heldigvis enig i, de skal være små og kunne skjules.

Anonymkode: f92f2...e8b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det syns jeg mannen skal få styre med som han vil, egentlig.. Vi har 65 tommer pr nå, men vet han ønsker seg større. 
Går helt fint!  Så lenge høyttalerene ikke er direkte stygge så er det ok!  Han har heldigvis fin smak. 
Og han sier ingenting på hva jeg velger heller.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Nei, egentlig aldri vært ett tema hos oss..

Vi har 3 barn i tillegg, såååå, at vi voksne kan sette oss ned å se TV med høy lyd, har ikke vært ett tema de siste 12 årene.. Hatt små barn hele tiden🙈 Og når de enten sover eller vi er alene, så liker vi begge bra lyd😅

Vi har koblet hodetelefonene våre til TV med bluetooth da, så hvis en av oss vil se noe med god lyd mens barna er våkne, så bruker en av oss de.. Vinn vinn..

Kan det være en mulighet for dere og kanskje?

Da vi bodde i leilighet en periode, så når en av oss fikk besøk, så tok den andre pc’en og hodetelefoner med på soverommet helt automatisk og med glede🙈💁‍♀️ 

Jeg og mannen elsker egentid, så det ble ikke rart liksom.. 

Kan dere koble TV’en og hodetelefoner via bluetooth ? 

Ser jeg bommet litt på svaret mitt🙈

Men her kommer svaret på det du spør om; 

Ingen begrensninger her.. Vi er like nerder på dette området🙈 Jeg (kvinne) hadde kjøpt TV til rundt kr 30 000 rett før jeg traff han🙈😅 Og han hadde ett surround hjemmekino anlegg til rundt kr 50 000, perfekt match😂

Så ingen begrensinger på det området her!

Men når vi fikk barn, så bygget han TV’en inn i reolen, med skyvedør forran, for å beskytte den fra barna😊

Kanskje det er en mulighet? 

Google for tips😊

Men her er det mange gode tips;

https://argosgid.ru/13-tips-om-hvordan-du-skjuler-tv-en-i-interiret/amp/

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Forutsatt at dere eier/leier boligen sammen.

Det er snakk om dagligstuen hvor du har venninner på besøk osv., ikke kjellerstuen eller man-caven hans.

Anonymkode: c6398...0cc

Nei, jeg vil ha stor tv og anlegg. Hvorfor skulle man ikke ville ha det? Noe annet er hvis man ikke har penger til det og tar det på avbetaling, det er ikke aktuelt. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han er ikke interessert i sånne ting. Vi har snakket om å kjøpe en litt større TV, men skal klare oss me den 45" vi har til den slutter å virke. Klarer oss fint med den lyden som kommer fra TV'en.

Anonymkode: d53d3...327

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tv’n skal ha så bra lyd at høyttalere ikke er nødvendig.  Har vel 53" nå. Han bryr seg ikke

Anonymkode: 767d5...052

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 85" mot en mørk kontrastvegg, så den stikker seg lite ut (unntatt når den er påslått). Sonos ARC lydplanke med to små bakhøyttalere, og en sub som er gjemt = knallbra Dolby Atmos. Passer flott inn i min minimalistiske stil, så langt fra ungkarsbule det er mulig å komme :)  Har også et dedikert kinorom med 150" lerret og projektor, også relativt minimalistisk innredet. Nå er jeg dog i overkant filminteressert.   

Anonymkode: 3d71c...981

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men hos oss er det mannen i huset som ikke vil ha stor TV eller masse gadgets. Egentlig er det mer han som setter begrensinger for MEG😅 Vi har en 47" i stua som begynner å bli noen år. Jeg har ymtet frempå at vi kanskje kunne hatt en større TV, men han ser overhodet ikke behov i noe nytt og større. Den vi har fungerer utmerket. 

Anonymkode: 2fc35...901

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...