AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #101 Del Skrevet 15. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 13.1.2024 den 18.56): Og jeg legger merke til om dolokket er lukket eller står åpent. Står det åpent, faller de personene som bor der mange hakk nedover på min liste. Anonymkode: e9425...90a Dette. Bryr meg ikke om smuler på kjøkkenbenken, eller en hybelkanin eller to på stua. Men å ikke ha grunnleggende hygiene er bare ekkelt. Anonymkode: c9139...b32 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #102 Del Skrevet 16. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 15.1.2024 den 1.37): Dette. Bryr meg ikke om smuler på kjøkkenbenken, eller en hybelkanin eller to på stua. Men å ikke ha grunnleggende hygiene er bare ekkelt. Anonymkode: c9139...b32 Gjør familien med åpent dolokk en tjeneste, ved å bli hjemme hos deg selv sammen med din egen do, og gjør heller fra deg der. Anonymkode: 9f4d6...f16 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #103 Del Skrevet 16. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 12.1.2024 den 13.54): Hvis de har lite ting og lite farger. Liker ikke å være på besøk i slike hus, synes ikke det er koselig. Og ellers viss komfyren er skitten og badet Anonymkode: d1483...e79 Men hva er egentlig «koselig»? Jeg liker ikke hus med mye pynteting og ingen stil - det synes jeg bare virker skittent, rotete og alt annet enn koselig. For meg er det viktig å få ro, derav ønsker jeg ikke så mye farger og ting. Kan fint dempe lyset, ha stearinlys, teppekos og kakao selv om man ikke har overflod av ting og farger. Enig med skittent kjøkken og bad (og gulv). For meg er koselig dempet belysning og stillhet. Anonymkode: b5559...237 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #104 Del Skrevet 16. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 13.1.2024 den 18.56): Og jeg legger merke til om dolokket er lukket eller står åpent. Står det åpent, faller de personene som bor der mange hakk nedover på min liste. Anonymkode: e9425...90a Hjelpe meg…. «Faller nedover på min liste..» Har nesten aldri vært noen steder, verken hjemme hos folk, restauranter eller på jobb hvor dolokket er nede… Så her kan det ikke være mange på din eklusive jåleliste! Hvordan kan du i det hele tatt sette deg på et do?!? Du får jo bakterier på deg med en gang du åpner dolokket og setter rumpa di nedpå…. Anonymkode: b5559...237 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 16. januar 2024 #105 Del Skrevet 16. januar 2024 At det er relativt rent og ryddig, men ikke behøver å se ut som at huset eller leiligheten skal ut på salg. Et hjem er et sted folk bor, og det gjør ikke noe om det synes. Bøker i hyllene. Eventuelt hvilke bøker. Kjøleskapsmagneter eller andre suvenirer fra reiser. Bare fordi jeg er nysgjerrig og liker å reise selv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 16. januar 2024 #106 Del Skrevet 16. januar 2024 Hvilken farge det er på veggene. Helhvitt, grått eller svarte vegger= Hvilken kunst de måtte ha på veggene= kunst man seriøst ikke skjønner et pøkk av. Nakne mennesker i forskjellige posisjoner. malerier og fine naturbilder. Knapt dopapir. Om det er bøker i huset, eller ikke. Bøker= Ikke bøker= Ellers, om gulvene er klissete og det lukter brent/ røyk/ udefinert For å ta noen eksempler: Sikkert noe annet og, menneh <_< 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #107 Del Skrevet 16. januar 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Men hva er egentlig «koselig»? Jeg liker ikke hus med mye pynteting og ingen stil - det synes jeg bare virker skittent, rotete og alt annet enn koselig. For meg er det viktig å få ro, derav ønsker jeg ikke så mye farger og ting. Kan fint dempe lyset, ha stearinlys, teppekos og kakao selv om man ikke har overflod av ting og farger. Enig med skittent kjøkken og bad (og gulv). For meg er koselig dempet belysning og stillhet. Anonymkode: b5559...237 Men må vi mene det samme? Kanskje jeg ikke synes det er koselig hos deg og kanskje synes du det er rotete hos meg enda du sikkert synes du har det koselig selv og enda jeg ikke synes jeg har det rotete. Vi liker forskjellige ting og atmosfærer for å trives best hos oss selv. Det viktigste er jo å trives i eget hjem og å respektere ulikheter i stil når en er på besøk. Men nå var jo dette tråden for hva vi legger merke til hos andre og når jeg ikke nødvendigvis trives med "hvit-hvit og mere hvit" eller mye tomme hjem, for jeg får ikke ro av slikt, tvert derimot så legger jeg jo merke til det og skriver det. Betyr ikke at jeg kommenterer det når jeg er på besøk hos andre eller noe eller at jeg mener alle må ha samme definisjon av "koselig" hjem som meg. Men for meg er farger og pynteting trivsel, det må det vel være ok å mene også? Anonymkode: d1483...e79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #108 Del Skrevet 16. januar 2024 Tror ikke jeg er en person som legger merke til så mye utover hva det lukter, luftkvaliteten, dårlig/god belysning og om jeg skal sette meg i sofaen så legger jeg gjerne merke til om det ligger masse greier der som jeg evt må flytte. Hvis det er en veldig fin bolig med feks dyre lamper, designmøbler, spennende farger, interessant planløsning, rosett og stukkatur i taket, høyt under taket osv så legger jeg selvsagt merke til det. Men om det er litt støv på gulvlistene så er det minimal sannsynlighet for at jeg får med meg det. Svigermor derimot, er veldig god på å finne alle mulige «feil» hjemme hos andre Anonymkode: 9c954...35c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #109 Del Skrevet 17. januar 2024 Legger merke til om det er små, fine detaljer i form av bilder/pyntegjenstander osv. Ellers manglende vasking, vedlikehold. Sykt ekkelt med folk som ikke vasker eller passer på hjemmene sine. Udelikat å gå på do med spor i eller spise mat på et uvasket kjøkken, gjerne med flere katter som holder på på kjøkkenbenken🤮 Anonymkode: b4234...886 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå