Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når kontakte føden pg lite bevegelse?
har hatt lite bevegelse i 2 dager nå.  Kjenner noe  spark og dult innimellom men veldig lite og sjeldent. Burde dette sjekkes?  Er i uke 25 nå.  
Var hos jordmor for noen dager siden og da sa hun alt så bra ut. Hørte hjerte og målte baby. Merker ikke forskjell når jeg drikker eller spiser noe søtt.   

burde jeg ringe dem og si ifra? Må jeg eventuelt innom sykehuset?  ( hatt dårlig erfaring før når jeg har ringt) derfor litt skeptisk :(

Anonymkode: 6821c...5eb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring en gang for mye, ALLTID. 

Anonymkode: 0757d...9e4

• Liker 6
Skrevet

Hvis du syns du kjenner mindre liv eller er usikker så ring inn. Det er ikke noe å lure på. 

Anonymkode: a3d16...962

• Liker 3
Skrevet

Du ringer :) og du kommer til å måtte dra innom for en kontroll. Det går fint. 

Anonymkode: 73a12...6ee

• Liker 3
Skrevet

Er vanlig å ikke kjenne masse liv bestandig i uke 25. Om du er veldig bekymret ringer du føden så du får komme inn for en sjekk, men først kan du prøve å få i deg litt sukker, krabbe rundt på alle fire, legge deg ned og sette på alarm så høyt som mulig med vibrasjon og legge på magen. 

Anonymkode: 22f8a...e27

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker said:

Er vanlig å ikke kjenne masse liv bestandig i uke 25. Om du er veldig bekymret ringer du føden så du får komme inn for en sjekk, men først kan du prøve å få i deg litt sukker, krabbe rundt på alle fire, legge deg ned og sette på alarm så høyt som mulig med vibrasjon og legge på magen. 

Det er skummelt å si det er vanlig å ikke kjenne masse liv i uke 25. Det er ikke riktig. Det som er vanlig er individuelt. Noen har ikke begynt å kjenne særlig liv i uke 25, og noen har lenge kjent et mønster. Babyer er forskjellige. Fra svangerskapsuke 24 pleier man å si at man bør merke en eller annen form for fosterbevegelser hver dag, og bli kjent med mønster. Man trenger heller ikke være veldig bekymret for å ringe føden. Ring heller en gang for mye. Så hvis noen leser dette: finnes det et snev av tvil du føler, RING FØDEN. 

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Man skal aldri kjenne mindre liv enn man har gjort til vanlig uansett. Ring føden du TS.

Anonymkode: 38c93...547

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er skummelt å si det er vanlig å ikke kjenne masse liv i uke 25. Det er ikke riktig. Det som er vanlig er individuelt. Noen har ikke begynt å kjenne særlig liv i uke 25, og noen har lenge kjent et mønster. Babyer er forskjellige. Fra svangerskapsuke 24 pleier man å si at man bør merke en eller annen form for fosterbevegelser hver dag, og bli kjent med mønster. Man trenger heller ikke være veldig bekymret for å ringe føden. Ring heller en gang for mye. Så hvis noen leser dette: finnes det et snev av tvil du føler, RING FØDEN. 

Poenget mitt er at det er vanlig at det varierer, da det fortsatt er god plass til baby der inne. Har lært at fram til uke 28 så kan det variere mye på hvor mye og hva man kjenner, noe vi alltid forteller gravide når de ringer, i tillegg til tipsene jeg skrev over. Oppfordret allikevel ts til å ringe føden for å ev få seg en sjekk, jeg skrev ikke at hun ikke skulle ringe føden👍🏼

Skrevet

Hei. Da har jeg fått vært hos føden. Og jordmor sa at alt var fint å så bra ut.  Tok tid å kjenne bevegelse men de sendte meg ikke hjem før jeg hadde kjent noen spark. 

var bare å ringe inn hvis det var noe.   Deilig å slippe å bekymre seg 😊

• Liker 1
  • Hjerte 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hei. Da har jeg fått vært hos føden. Og jordmor sa at alt var fint å så bra ut.  Tok tid å kjenne bevegelse men de sendte meg ikke hjem før jeg hadde kjent noen spark. 

var bare å ringe inn hvis det var noe.   Deilig å slippe å bekymre seg 😊

Så bra, det var godt å høre! 😊

Anonymkode: 38c93...547

Skrevet

Det er kun du som merker endring i ditt barns bevegelsesmønster, merker du endring så tar du kontakt.

Med førstemann var jeg innom sikkert 3-4 ganger på kontroll/sjekk, og den ene gangen var det faktisk noe. De var veldig på og ble nesten sinte for at jeg ikke hadde kontaktet dem tidligere, men jeg ville jo ikke plage dem slik som du beskriver. Det er enklere for dem å avgjøre om du burde komme inn eller ikke, enn at du sitter  å vurderer dette selv hjemme i sofaen.

Anonymkode: 148bf...a37

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...