AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #1 Skrevet 12. januar 2024 Min datte er 2 år og jeg liker ikke at hun er rundt denne damen jeg føler meg ikke trygg på henne. Avdelingsleder i barnehagen ser ut til å misslike jobben sterkt. Hun har et fantastisk stort falsk smil bra hun prøver iallefall å smile men...Hun greier ikke å ha kontroll på følelser.... blir fort irritert hun blir hysterisk når det skjer noe med barna når et barn er slem mot et annet barn. Hun er kvass i tonen når dem ikke lyer henne på en veldig kald måte. Hun er kald mot datteren min veldig fraværende følelsesmessigt når hun holder henne. litt robot aktig. Altså både meg og mannen ser at hun missliker jobben sin eller sliter psykisk siden hun må påpeke alle feil og klage og hever tonen, rett å slett er frekk og som oftest sur. er som om hun bare har en kløe hun ikke greier å kontrollere. Noe er bare galt Ikke døm meg for å ikke føle meg trygg på en omsorgsperson som har vist seg å ikke ha kontroll på følelser. Hun oppfører seg barnsligt kommer med kvasse kommentarer og blir lett irritabel på både oss oss andre foreldre og barna. Hun skifter mellom to personligheter er flink å ha en falsk vennlig tone og et stort smil med sinte øyner hvis dere forstår rette etter en episode. Hun har ikke barn selv har ikke erfaring på det området det er jo normalt. Men hun er i 40 åra så trodde hun skulle kunne være mer voksen mer profesjonell mer stabil.... Jeg måtte bare lufte ut min bekymring. Er visst noen andre foreldre som jeg har snakket med i gangen som føler det samme. Er det noen andre som har samme erfaring? Anonymkode: d2aae...2ab
Kristin70 Skrevet 12. januar 2024 #2 Skrevet 12. januar 2024 Du kan sende en bekymringsmelding til styrer hvis du er redd for barnet ditt. Du bør ha noen konkrete eksempel å vise til og ikke bare "hun har et falskt smil" eller "hun er kald mot datteren min". Det at hun ikke har barn selv er ikke det samme som at hun ikke har erfaring med barn. 7
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #3 Skrevet 12. januar 2024 Er det noe jeg kan gjøre? Tørr ikke å si ifra vil ikke handle i konflikt med henne. Det kan også være andre foreldre har sagt ifra vil ikke gjøre vondt verre. Anonymkode: d2aae...2ab
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #4 Skrevet 12. januar 2024 Kristin70 skrev (1 minutt siden): Du kan sende en bekymringsmelding til styrer hvis du er redd for barnet ditt. Du bør ha noen konkrete eksempel å vise til og ikke bare "hun har et falskt smil" eller "hun er kald mot datteren min". Det at hun ikke har barn selv er ikke det samme som at hun ikke har erfaring med barn. Ja vi har mangen konrete eksempler som dem andre på avdelingen er vitne til. Men kan ikke jo skrive det her. Vil ikke avsløre noen personer om dem skulle lese dette. Anonymkode: d2aae...2ab
Kristin70 Skrevet 12. januar 2024 #5 Skrevet 12. januar 2024 35 minutter siden, AnonymBruker said: Er det noe jeg kan gjøre? Tørr ikke å si ifra vil ikke handle i konflikt med henne. Anonymkode: d2aae...2ab Du må enten si fra direkte eller til ledelsen, det er ikke så mye annet du kan gjøre. Hvis det er en kommunal barnehage har kanskje kommunen en varslingkanal hvor du kan være anonym. 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #6 Skrevet 12. januar 2024 Kristin70 skrev (1 minutt siden): Du må enten si fra direkte eller til ledelsen, det er ikke så mye annet du kan gjøre. Hvis det er en kommunal barnehage har kanskje kommunen en varslingkanal hvor du kan være anonym. En annen mor og jeg endte opp med å snakke om dette i gangen ved henting. Hun sa hun skulle melde dette. Jeg tror nok jeg må spørre henne om hun og melder før jeg tørr å gjøre det først. Vil ikke stå alene i dette å bli stempla som noe og ikke bli tatt serriøst. Anonymkode: d2aae...2ab
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #7 Skrevet 12. januar 2024 Jeg skrev nylig et innlegg her om å bytte barnehage siste året, og kjenner igjen hvordan det er å levere barnet uten å være trygg på at de voksne møter det bra. Vil det bli ny ped.leder til høsten? Er dere ellers fornøyd med barnehagen? Vi angrer skikkelig på at vi ikke byttet barnehage da barnet var 3.5. Vi så at vår pedleder ikke fungerte, men tenkte det var for drastisk å bytte. Men vi burde gjort det Anonymkode: 470aa...e55
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #8 Skrevet 12. januar 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: En annen mor og jeg endte opp med å snakke om dette i gangen ved henting. Hun sa hun skulle melde dette. Jeg tror nok jeg må spørre henne om hun og melder før jeg tørr å gjøre det først. Vil ikke stå alene i dette å bli stempla som noe og ikke bli tatt serriøst. Anonymkode: d2aae...2ab Mulig jeg er litt desillusjonert her, men jeg har ikke så mye tro på dialog i en slik situasjon. Hvis hun er en negativ person som er lei jobben sin, så vet jeg ikke hvor stort endringspotensiale som finnes her.. Anonymkode: 470aa...e55
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #9 Skrevet 12. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg skrev nylig et innlegg her om å bytte barnehage siste året, og kjenner igjen hvordan det er å levere barnet uten å være trygg på at de voksne møter det bra. Vil det bli ny ped.leder til høsten? Er dere ellers fornøyd med barnehagen? Vi angrer skikkelig på at vi ikke byttet barnehage da barnet var 3.5. Vi så at vår pedleder ikke fungerte, men tenkte det var for drastisk å bytte. Men vi burde gjort det Anonymkode: 470aa...e55 Ja ellers veldig fornøyd med barnehagen. Hun er veldig trygge på dem andre der. Anonymkode: d2aae...2ab
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #10 Skrevet 12. januar 2024 Hun høres sliten ut, det er lov. Ellers må jeg jo si at barn skal være trygge, men også lære seg å møte forskjellige mennesker og følelser. Det kan være barna tar det bedre enn deg. Anonymkode: f52ad...c76
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #11 Skrevet 12. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Mulig jeg er litt desillusjonert her, men jeg har ikke så mye tro på dialog i en slik situasjon. Hvis hun er en negativ person som er lei jobben sin, så vet jeg ikke hvor stort endringspotensiale som finnes her.. Anonymkode: 470aa...e55 Barnehagen er helt avhengig av konkrete hendelser å vise til for at de skal kunne gi skriftlige advarsler til den ansatte. Og det må skriftlige advarsler til for at de skal kunne gi henne sparken. Anonymkode: c7847...3b7
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #12 Skrevet 12. januar 2024 Ja, har hatt vondt i magen i to år over at jeg ikke byttet barnehage på barnet vårt da jeg fikk den vonde magefølelsen. Lederen på avdelingen var helt forferdelig. Reaktiv, skriker og er generelt sint. Anonymkode: 810a9...f97
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #13 Skrevet 12. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Barnehagen er helt avhengig av konkrete hendelser å vise til for at de skal kunne gi skriftlige advarsler til den ansatte. Og det må skriftlige advarsler til for at de skal kunne gi henne sparken. Anonymkode: c7847...3b7 Og jeg vil legge til: Det er ikke du som eventuelt blir skyld i hennes skriftlige advarsler selv om du skriver klager. Det er hennes egen oppførsel som er skyld i klagene og advarslene. Anonymkode: c7847...3b7 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #14 Skrevet 12. januar 2024 2 minutter siden, AnonymBruker said: Barnehagen er helt avhengig av konkrete hendelser å vise til for at de skal kunne gi skriftlige advarsler til den ansatte. Og det må skriftlige advarsler til for at de skal kunne gi henne sparken. Anonymkode: c7847...3b7 Det skal mye til for advarsler og enda mer for sparken. Da snakker man om hendelser som fysisk avstraffelse, rus eller andre veldig avvikende ting. Å være emosjonelt utilgjengelig og negativ blir neppe en advarsel. Du skal også ta en barnehagestyrer som tør/orker å ta opp slik problematikk. Anonymkode: 470aa...e55
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #15 Skrevet 12. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det skal mye til for advarsler og enda mer for sparken. Da snakker man om hendelser som fysisk avstraffelse, rus eller andre veldig avvikende ting. Å være emosjonelt utilgjengelig og negativ blir neppe en advarsel. Du skal også ta en barnehagestyrer som tør/orker å ta opp slik problematikk. Anonymkode: 470aa...e55 Ts. Det tror jeg også. Men er det ikke vitkig å gi beksjed uansett? Anonymkode: d2aae...2ab
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #16 Skrevet 12. januar 2024 Det du kan gjøre er å bytte barnehage. Du bør kanskje være litt obs på at du tolker veldig mye inn i veldig lite. Prøv å skille mellom ting du vet om noen og ting du tolker. Anonymkode: ef281...0c1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #17 Skrevet 12. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det skal mye til for advarsler og enda mer for sparken. Da snakker man om hendelser som fysisk avstraffelse, rus eller andre veldig avvikende ting. Å være emosjonelt utilgjengelig og negativ blir neppe en advarsel. Du skal også ta en barnehagestyrer som tør/orker å ta opp slik problematikk. Anonymkode: 470aa...e55 Jo, det går an å få advarsler på det. Men da må man skrive ordrett hva som ble sagt og gjerne ha vitner(helst kollegaer) til hvertfall deler av episoden. Dette er et yrke som krever at man kan regulere seg følelsesmessig og det står beskrevet i barnehageloven og arbeidsbeskrivelsen, i en annen ordlyd naturligvis Anonymkode: c7847...3b7
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #18 Skrevet 12. januar 2024 Just now, AnonymBruker said: Ts. Det tror jeg også. Men er det ikke vitkig å gi beksjed uansett? Anonymkode: d2aae...2ab Tja? Hvis du tenker det skal føre til endring tror jeg personlig at det er liten sannsynlighet for det. Akkurat det med advarsler har jeg litt peiling på fordi jeg jobber i HR i en stor kommune. Avvik er sjeldent og dreier seg om andre ting enn dette Anonymkode: 470aa...e55
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #19 Skrevet 12. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Min datte er 2 år og jeg liker ikke at hun er rundt denne damen jeg føler meg ikke trygg på henne. Avdelingsleder i barnehagen ser ut til å misslike jobben sterkt. Hun har et fantastisk stort falsk smil bra hun prøver iallefall å smile men...Hun greier ikke å ha kontroll på følelser.... blir fort irritert hun blir hysterisk når det skjer noe med barna når et barn er slem mot et annet barn. Hun er kvass i tonen når dem ikke lyer henne på en veldig kald måte. Hun er kald mot datteren min veldig fraværende følelsesmessigt når hun holder henne. litt robot aktig. Altså både meg og mannen ser at hun missliker jobben sin eller sliter psykisk siden hun må påpeke alle feil og klage og hever tonen, rett å slett er frekk og som oftest sur. er som om hun bare har en kløe hun ikke greier å kontrollere. Noe er bare galt Ikke døm meg for å ikke føle meg trygg på en omsorgsperson som har vist seg å ikke ha kontroll på følelser. Hun oppfører seg barnsligt kommer med kvasse kommentarer og blir lett irritabel på både oss oss andre foreldre og barna. Hun skifter mellom to personligheter er flink å ha en falsk vennlig tone og et stort smil med sinte øyner hvis dere forstår rette etter en episode. Hun har ikke barn selv har ikke erfaring på det området det er jo normalt. Men hun er i 40 åra så trodde hun skulle kunne være mer voksen mer profesjonell mer stabil.... Jeg måtte bare lufte ut min bekymring. Er visst noen andre foreldre som jeg har snakket med i gangen som føler det samme. Er det noen andre som har samme erfaring? Anonymkode: d2aae...2ab Høres dessverre ut som ene kollegaen min. 🙄 Leder av avdeling, en perfekt fasade, med en bakside som er helt jævlig. Jeg vet ikke hva vi skal gjøre, for vi blir ikke trodd, så min anbefaling til deg er at dere tar det opp. Ta det opp så langt opp i systemet som dere kan, helst med flere enn en person, og flere foreldre sammen. Lykke til. Anonymkode: ea2dc...add 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #20 Skrevet 12. januar 2024 Bytt barnehage eller be om overflytting til en annen avdeling. Å få endring i en sånn situasjon er kjempevanskelig, tar veldig lang tid og tapper deg for energi. Innen du kanskje har fått det som du vil har barnet ditt begynt på skolen. Det er også et såpass stort stillingsvern her i landet at det er umulig å sparke noen fordi de er sure på jobb. Og utviklingssamtaler er sjelden givende hvis hun er bra på utsiden. Anonymkode: 133cf...5a6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå