Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bor i rekkehus og naboen har ekstremt høy lyd på tv, så jeg hører det hele tiden. Jeg har snakket med henne om det tidligere, hun er ikke tunghørt, bare liker å ha det sånn. 

Jeg overdriver ikke når jeg sier at hun har tv på omtrent maks volum. 

Hun har tv plassert på vegg vekk fra mitt hus, men hører fortsatt. 

Hadde du synes at dette var ok? Hadde du forsøkt å gjøre noe med det? Jeg har snakket med henne før, og det hjelper kanskje to dager, før det er samme igjen. Nå bruker jeg ørepropper eller støydempende hodetelefoner hjemme hele tiden, for jeg holder ikke ut den konstante duren/praten/kunstige latteren/bassen hva hun nå enn ser på. Hele dagen. 

Anonymkode: 17fb1...feb

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke så mye og få gjort med det. Hun har flyttet tv vekk fra deg. Hun kan ha på så høy lyd hun bare vil før kl 23. Jeg forstår at det er irriterende, men dette må du bare leve med. 

• Liker 2
Skrevet

Nei ikke faen.. jeg prøvde å holde ut og ble nesten gal i hodet.. 

Anonymkode: ddfd6...79c

• Hjerte 2
Skrevet
Bdog skrev (Akkurat nå):

Ikke så mye og få gjort med det. Hun har flyttet tv vekk fra deg. Hun kan ha på så høy lyd hun bare vil før kl 23. Jeg forstår at det er irriterende, men dette må du bare leve med. 

Det stemmer faktisk ikke du. Man kan ikke bråke hele dagen bare fordi en har lyst bare fordi det er innfor 7-23. 

Ts klag til styret 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ts klag til styret 

Vi har dessverre ikke styre. Jeg har snakket med de hun leier av, men virker ikke som noe hjelper. 

Skrevet
Bdog skrev (4 minutter siden):

Jeg tror ikke det stemmer. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg vurderer å sette egen tv mot hennes vegg (der hun sitter i sofaen og ser på tv) for å demme opp for hennes lyd, men vet ikke om det vil fungere? 

• Liker 1
Skrevet
Bdog skrev (6 minutter siden):

Hun har flyttet tv vekk fra deg.

Det var utleieren hennes som tvang henne

Skrevet

Jeg har surround anlegg og liker bra lyd når jeg hører på tv/film. Å ha det musestille i mitt eget hjem er ganske uaktuelt.

Anonymkode: f3d95...063

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg har surround anlegg og liker bra lyd når jeg hører på tv/film. Å ha det musestille i mitt eget hjem er ganske uaktuelt.

Du forstår at eneste alternativ til TV på full volum ikke er at man må ha det musestille? Hva er poenget med å sette slike ytterpunkter?

Anonymkode: caef5...f0a

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Om du eier selv så ville jeg fått satt opp en støydempende vegg. Evt lagt på et lag eller to med gips og sett om det hjalp.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

For å si det sånn, jeg liker også bra lyd når jeg ser film og tv. Da bruker jeg headset og plager ingen. Jeg synes det bør være en selvfølge å ta hensyn til andre om man bor så tett. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hun skulle hatt på øretelefoner hele tiden. Ikke nødvendig å bo som om en eide enebolig i skogen, når man bor tett med andre. 

Anonymkode: 37985...17c

• Liker 1
Skrevet

Er nok psykiatri inni bildet for naboen din. Ikke normalt å holde på sånn og må tvinges til å flytte tv eller skru ned lyden, når man ikke har dårlig hørsel.

Anonymkode: 39f8b...76f

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er nok psykiatri inni bildet for naboen din. Ikke normalt å holde på sånn og må tvinges til å flytte tv eller skru ned lyden, når man ikke har dårlig hørsel.

Anonymkode: 39f8b...76f

Ja det stemmer nok. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei ikke faen.. jeg prøvde å holde ut og ble nesten gal i hodet.. 

Hva gjorde du med det?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det stemmer faktisk ikke du. Man kan ikke bråke hele dagen bare fordi en har lyst bare fordi det er innfor 7-23. 

Ts klag til styret 

Er det normalt at rekkehus har styre?

Anonymkode: 08a56...040

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hva gjorde du med det?

Dessverre, jeg måtte faktisk flytte. Jeg kjente at jeg ble kvalm av tanken på å dra hjem, det verste er at i mitt tilfelle så gjorde ikke naboen det med vilje, lettere dement søt dame som ikke hørte så godt, hun ble lei seg og skrudde ned hver gang, men så glemte hun det og det var på igjen. Det er grense for hvor mange ganger jeg vil banke på å spørre om hun kan skru ned selv om hun sa jeg bare måtte gjøre det. 

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er det normalt at rekkehus har styre?

Anonymkode: 08a56...040

Noen rekkehus er borettslag. Her er alt selveier (og en del leid ut, da blir det ofte bråk er dessverre min erfaring)

Skrevet

Har en sånn nabo, men hun er eldre med dårlig hørsel. Hører ikke min egen tv med normalt volum om vi ikke ser på samme program, så har bare begynt og bruke støydempende hodetelefoner. 

Anonymkode: fd73e...075

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...