Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det lurt å ha? Jeg betaler til to en blir 20 andre er 16. 20 åringen er på utveksling så jeg vurder å avslutte , usikker på om å avslutte 16 åringen sin også. Er det lurt ?

Anonymkode: c9e95...b3a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer ikke til å avslutte barneforsikringen før barnet er voksent og forsikringen da flyttes til henne. Da slipper man også ny helsevurdering. 

Anonymkode: a97ac...e8f

• Liker 2
Skrevet

Fortell logikken i å avslutte barneforsikringen til barnet på utveksling?

Anonymkode: 78277...42e

Skrevet

Kan vel fort skje ting på utveksling. Og skjer ting i utlandet er det vel kjekt å ha en forsikring som dekker generell helse, siden AS Norge ikke er 100% involvert på skadetidspunkt... 

Sørg for at personen har en gyldig forsikring i det landet den reiser til også da. Vanlig reiseforsikring stopper normalt etter 30-90 dager

• Liker 1
Skrevet

Kommer aldri til å avslutte barneforsikringene. De løper til de blir rundt 25 år, og deretter kommer vi til å la de gå over på ordinære forsikringer. Da med å betale selv, men det er jo viktig å ikke ha opphold i forsikringen. 

Anonymkode: 961d9...74d

Skrevet

Du skal selvfølgelig ikke avslutte de. Poenget med barneforsikring er jo å overføre den til det voksne barnet slik at de ikke trenger ny helseerklæring når de går over til oridinær uføreforsikring.

Når 20-åringen får seg jobb kan du jo la han overta forsikringen og betale den selv. 

Anonymkode: 690de...eaf

• Liker 1
  • 7 måneder senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.1.2024 den 10.28):

Er det lurt å ha? Jeg betaler til to en blir 20 andre er 16. 20 åringen er på utveksling så jeg vurder å avslutte , usikker på om å avslutte 16 åringen sin også. Er det lurt ?

Anonymkode: c9e95...b3a

Hei, jeg jobber med forsikring og vil i tilfeller hvor barnet har hatt sykdommer eller skader alltid anbefale å beholde forsikringen. Grunnen til dette er at man da slipper å få avslag på helseforsikring senere i livet, men fortsatt har muligheter for å være godt forsikret økonomisk 😊

Skrevet

Kommer ikke til å avslutte forsikringen før barna tar den over når de er voksne. 

forklar gjerne hva tanken er bak å avslutte forsikringen på et barn som er på utveksling. 

Anonymkode: c8bd8...7a9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...