Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!! 

Jeg er for tiden på AAP, dessverre. Er det noen som har erfaring eller kunnskap på dette og vet om jeg kan ha noe rett på å feks få støtte til medisiner? Går fast på medisiner og siden vi er i januar har jeg følgelig ikke fått frikort. Skulle egentlig helst til fysio også, men... Ja. Har utbetalt ca 10000 om det har noe å si.

Har vurdert å søke bostøtte da det kunne frigjort en del og det da ville blitt lettere å få råd til medisiner, men har ikke kontrakt der jeg bor og man måtte ha det for å søke

Anonymkode: f094f...d82

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trenger uansett en kontrakt på boforholdet ditt hvis du leier. Skaff den først, og så søker du om bostøtte. Alternativet ditt er vel å søke sosialhjelp.

Anonymkode: e234d...650

• Liker 3
Skrevet

Du MÅ skaffe deg leiekontrakt! :sjokkert: 

Anonymkode: a8baa...c74

• Liker 5
Skrevet

Leiekontrakt, bostøtte og ellers er det sosial hvis du har behov for mere penger men sosial krever at du kan legge frem leiekontrakt og at du har søkt bostøtte så du må begynne i den enden uansett.

Anonymkode: a842e...b7e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du MÅ skaffe deg leiekontrakt! :sjokkert: 

Anonymkode: a8baa...c74

Bare føler det er litt rart å komme og be om det når jeg har bodd der tre år uten? 🙃 Har hatt delvis jobb frem til nå så har gått greit...

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Bare føler det er litt rart å komme og be om det når jeg har bodd der tre år uten? 🙃 Har hatt delvis jobb frem til nå så har gått greit...

Nei det er bare å si at du skal søke bostøtte og derfor trenger en leiekontrakt det. Du er ikke alene om å søke bostøtte. 

jeg jobber med sosialstønad, har flere som får supplerende stønad, MEN vi krever at du kan legge frem dokumentasjon på utgiftene dine (herunder husleiekontrakt), så det er mulig du uansett må vise til det om du skal søke om støtte til medisiner. 

Anonymkode: 57810...50d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Da forklarer du hvorfor..? Du har rett på kontrakt.

Anonymkode: b4116...95e

Skrevet

For å være på spørsmålet ditt så jeg svaret nei.

Anonymkode: 49240...76e

Skrevet

Støtter det som har blitt sagt. Først må du søke om bostøtte (altså må du skaffe deg en kontrakt  - som er kjempeviktig for deg). Så kan du ev søke om sosialstøtte til medisiner. Du vil da få beskjed om å søke bostøtte, så like greit å ha gjort det først. Om du får det eller ikke er umulig å si da sosialstønad vurderes i hvert enkelt tilfelle.

Anonymkode: 3248a...b3e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...