AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #1 Skrevet 12. januar 2024 Vi leier et hus. Det er en hybel under som leies ut ekstra av huseier. Alt har gått knirkefritt inntil ny leietaker flyttet inn. Ny leietaker har fått egen parkeringsplass. H*n har ikke bil, men disponerer av og til og får jevnlig besøk. Denne parkeringsplassen har ikke medleietaker giddet å måke frem og dette har resultert i at vår parkeringsplass blir brukt istedenfor. Vi har sagt i fra tidligere om at dette ikke er greit da vi selv benytter plassen og har bedt medleietaker benytte seg av egen plass. Dette har h*n lovet lenge å fikse uten at dette blir gjort. Avfallet er heller ikke tilpasset å holde for 2 husholdninger som resulterer i at alt blir fult og søppelet flyter over lenge før søpla blir tømt. Vi har sagt i fra til huseier om problemene med avfallet og parkering. Huseier ignorerer, unngår og svare eller ber oss om å snakke med medleietaker. Problemene fortsetter. Vi ønsker ikke å ha noe konflikt og har trivdes så langt. Hvordan kan man gå frem for å få løst tvistene på en ordentlig måte? Anonymkode: 43be5...9c4 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #2 Skrevet 12. januar 2024 Kan ikke annet enn å prate med han som bor i hybelen og mase på utleier. Det kan jo ende opp med at hybelboeren blir mer dritt og utleier blir lei av maset men få alternativer når man leier. Det er jo strengt tatt huseieren som skal ta dette med hybelfyren så jeg hadde sendt en mail til utleier om at han må ordne opp slik at du har det dokumentert, om du ikke allerede har gjort det. Når det gjelder avfallet så viser det jo hvor sløv og kjip utleier dere har som ikke ordner opp i dette og skaffer en ekstra dunk. Anonymkode: 31eef...565 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #3 Skrevet 12. januar 2024 Hadde ringt tauebil på feilparkert bil jeg. Anonymkode: a3a0c...8c6 5
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #4 Skrevet 12. januar 2024 Sett skilt med nummeret på din bil på DIN parkeringsplass. Anonymkode: 75b5c...bb7
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #5 Skrevet 12. januar 2024 Få tauet bort bilen hver gang han setter den der. Det med søppelet har jo ikke han mer skyld i enn dere, så det må du nesten ta med huseier. Anonymkode: 33cdb...efd
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #6 Skrevet 12. januar 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Vi har sagt i fra til huseier om problemene med avfallet og parkering. Huseier ignorerer, unngår og svare eller ber oss om å snakke med medleietaker. Problemene fortsetter. Kort ned husleien. Si ifra til huseier at om han ikke fikser søppelproblemet, så korter du ned 1/4 av husleien ved neste anledning. Når det gjelder parkeringsplass hadde jeg vært litt mer tålmodig. Måker ikke naboen, så måker ikke du heller. Anonymkode: 6894e...ded
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #7 Skrevet 12. januar 2024 Den andre leietakeren får jo gjort like lite med søpla som dere.. I min kommune får man varsel fra søppeltømmere hvis dunken er for full. Så det er jo et tips. Åpen søppeldunk med poser ved siden av. Tipper det skjer noe da Anonymkode: c36dc...57b 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #8 Skrevet 12. januar 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Kort ned husleien. Si ifra til huseier at om han ikke fikser søppelproblemet, så korter du ned 1/4 av husleien ved neste anledning. Når det gjelder parkeringsplass hadde jeg vært litt mer tålmodig. Måker ikke naboen, så måker ikke du heller. Anonymkode: 6894e...ded Man har ikke lov til å korte ned så mye, det er snakk om deler av en ekstra renovasjonsavgift, og blir neppe mer enn 80kr måneden…. Å bruke tilbakeholding av husleie som maktmiddel bør være siste løsning, og da bør man også belage seg på å finne et nytt sted å bo… det er dårlig opplegg. Anonymkode: 61369...308
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #9 Skrevet 12. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi leier et hus. Det er en hybel under som leies ut ekstra av huseier. Alt har gått knirkefritt inntil ny leietaker flyttet inn. Ny leietaker har fått egen parkeringsplass. H*n har ikke bil, men disponerer av og til og får jevnlig besøk. Denne parkeringsplassen har ikke medleietaker giddet å måke frem og dette har resultert i at vår parkeringsplass blir brukt istedenfor. Vi har sagt i fra tidligere om at dette ikke er greit da vi selv benytter plassen og har bedt medleietaker benytte seg av egen plass. Dette har h*n lovet lenge å fikse uten at dette blir gjort. Avfallet er heller ikke tilpasset å holde for 2 husholdninger som resulterer i at alt blir fult og søppelet flyter over lenge før søpla blir tømt. Vi har sagt i fra til huseier om problemene med avfallet og parkering. Huseier ignorerer, unngår og svare eller ber oss om å snakke med medleietaker. Problemene fortsetter. Vi ønsker ikke å ha noe konflikt og har trivdes så langt. Hvordan kan man gå frem for å få løst tvistene på en ordentlig måte? Anonymkode: 43be5...9c4 Hvordan kan du leie ut uten å tilpasse avfall? Anonymkode: 80450...e9e
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #10 Skrevet 12. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvordan kan du leie ut uten å tilpasse avfall? Anonymkode: 80450...e9e Det erikke TS som er utleier, TS er leietaker. Anonymkode: 61369...308
Gjest Anonvm Skrevet 12. januar 2024 #11 Skrevet 12. januar 2024 (endret) Feil Endret 12. januar 2024 av Anonvm
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #12 Skrevet 12. januar 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Kort ned husleien. Si ifra til huseier at om han ikke fikser søppelproblemet, så korter du ned 1/4 av husleien ved neste anledning. Når det gjelder parkeringsplass hadde jeg vært litt mer tålmodig. Måker ikke naboen, så måker ikke du heller. Anonymkode: 6894e...ded Man kan ikke korte ned, men man kan holde tilbake husleie. dvs at man etterbetaler når problemet er løst. Anonymkode: 48a7a...c9e
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #13 Skrevet 12. januar 2024 Anonvm skrev (3 minutter siden): Begge disse problemstillingene er tulleproblemer og kan veldig enkelt løses. Du eier en bolig og du leier ut for penger. For disse pengene sørger du for at begges parkeringsplass blir måket og at leietaker kan kvitte seg med det søplet han ønsker. Som utleier er det du som sitter med makta. Du bestemmer over leietakers bosituasjon - alle vet at det er enkelt å kvitte seg med leietaker - og du rår over store verdier. Vær litt ydmyk. Få måkka og få på plass en avfallsdunk til. Og ikke kall folk du tjener penger på for snyltere. Tulleproblemet her er vel at du ikke leser første post. Ts er leietaker som klager på at en annen leietaker snylter på p-plassen hans. Anonymkode: cb25b...ae1
Luckiness Skrevet 12. januar 2024 #14 Skrevet 12. januar 2024 Leietakere må kunne måke sin egen parkering. Må være grenser for hva en kan forvente av huseier. Parker inne bilen til hybel-lånetakeren hvis lånetaker tar deres parkering…Sett evt opp skilt med bilnummer til din bil. Be huseier ordne større søppelspann eller et ekstra. Om det ikke er plass til alt ville jeg puttet oppi huseieres søppelspann om huseier bor på samme adresse. Så får huseier sett hva problemet genererer. Alternativt om det står adresse og kun husnummer for leiligheten du disponerer på spannet, så får du ta inn spannet i din utebod, få lås på eller noe. For da betyr det jo at det tilhører din enhet.
Gjest Anonvm Skrevet 12. januar 2024 #15 Skrevet 12. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tulleproblemet her er vel at du ikke leser første post. Ts er leietaker som klager på at en annen leietaker snylter på p-plassen hans. Anonymkode: cb25b...ae1 Det var en grunn til at jeg sletta posten min😊 jeg misforsto.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #16 Skrevet 12. januar 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Man kan ikke korte ned, men man kan holde tilbake husleie. dvs at man etterbetaler når problemet er løst. Anonymkode: 48a7a...c9e Man kan ikke holde tilbake unødig høyt beløp, nei… Anonymkode: 61369...308
Mearrasámi Skrevet 12. januar 2024 #17 Skrevet 12. januar 2024 TS her Det er trangt i gatene her så det er akkurat plass til min bil. Jeg har ingen mulighet til å kunne parkere medleietaker inne, selv om det frister. Leietaker under har tidelt en egen parkeringsplass. Denne er fullstendig nedsnødd og leietaker er lat og gidder ikke å måke den frem selv og venter på at jeg skal gjøre det i frustrasjon. Holde tilbake husleie skaper her mer problemer enn nødvendig. Jeg er i prosess med å kjøpe bolig og orker ikke mer flytting før jeg får kjøpt. Har også vært i tidligere leieforhold med vanskelig utleier og orker ikke en ny storkonflikt. Ang søppel så har jeg tenkt tanken om poser og slikt ved siden av dunken da avfallshåndteringen sikkert vil gi tilbakemeldinger ved langvarig "søppeldynge"
Snublefot62 Skrevet 12. januar 2024 #18 Skrevet 12. januar 2024 Mearrasámi skrev (11 minutter siden): TS her Det er trangt i gatene her så det er akkurat plass til min bil. Jeg har ingen mulighet til å kunne parkere medleietaker inne, selv om det frister. Leietaker under har tidelt en egen parkeringsplass. Denne er fullstendig nedsnødd og leietaker er lat og gidder ikke å måke den frem selv og venter på at jeg skal gjøre det i frustrasjon. Holde tilbake husleie skaper her mer problemer enn nødvendig. Jeg er i prosess med å kjøpe bolig og orker ikke mer flytting før jeg får kjøpt. Har også vært i tidligere leieforhold med vanskelig utleier og orker ikke en ny storkonflikt. Ang søppel så har jeg tenkt tanken om poser og slikt ved siden av dunken da avfallshåndteringen sikkert vil gi tilbakemeldinger ved langvarig "søppeldynge" Søppel er utelukkende et problem du må ta med huseier/utleier. Renovasjon er en del av utleieforholdet og kapasiteten skal stå i samsvar med behovet. Jeg hadde lagt meg en rutine for å være tidlig ute med søppelet ut så får også den andre leietakeren klage til utleier når det blir fort fult, og ikke bare du. Når det gjelder parkeringsplassen så ville jeg ringt på hver gang naboen har besøk og tar din plass og bedt de om å flytte. De fleste eier litt skam og vil da flytte bilen sin, eller dra. Det er nok bare naboen som ikke gidder eller husker på å informere besøk om hvor de kan parkere. Flytter de ikke bilen så hadde jeg informert om at du parkerer de inne og skal ikke ut før neste dag. Kan og være en fordel å bli enig med utleier om å sette opp et hjemmelaget skilt på din plass med registreringsnummeret ditt.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #19 Skrevet 12. januar 2024 Hadde parkert foran bilen til leietakerens besøk slik at den ikke kommer seg ut. Søppelproblematikken ville jeg tipset renovasjonsselskapet/kommune. Utleieren sparer jo iom han står for utgiften. Er det egentlig godkjent utleieenheter? Anonymkode: 1a48e...e48
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå