Gå til innhold

Dyttet barnet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ei nær venninne av meg fortalte at ho hadde dyttet barnet sitt på 3 år så hun falt og slo seg så ho begynte å blø fra munnen. Det at ho slo seg var et uhell, og ho angrer veldig. Hadde med en gang sagt unnskyld og snakket med henne i etterkant om at det var galt. Grunnen til at ho dyttet var fordi barnet er i en alder der ho utfordrer veldig, og ho selv går igjennom en livskrise. Er det grunn til å være bekymret for barnet? Burde bv innblandes?

Anonymkode: 982a1...cf1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du samme som så far i barnehagen "dra til" ungen? 

Anonymkode: 1b250...9e4

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er du samme som så far i barnehagen "dra til" ungen? 

Anonymkode: 1b250...9e4

Nei?

Skrevet

Hvis det er en nær venninne ville jeg spurte henne selv. Spør om hun har opplevd at hun mister kontrollen på en måte som går utover barnet hennes flere ganger. Og fortell at du spør fordi du bryr deg. Noen ganger behøver man å bli konfrontert, og tror det er veldig effektivt hvis det kommer fra noen man har respekt for som står deg nær, slik som du gjør med henne. Kanskje vil hun innse at det har vært flere hendelser, og åpne seg opp, of eventuelt be om hjelp selv. Eller kanskje hun sier at hun forstår hvorfor du spør (for det bør hun), men det var den ene gangen hun delte med deg. 

Anonymkode: de6f4...cf0

Gjest Chicchi
Skrevet

Det er fint at hun forteller det. Hadde hun holdt det skjult, og det senere kom fram fra barnets munn, hadde jeg blitt mer bekymret. Hun betrodde seg til seg og angrer sikkert som en hund. Småbarn kan være triggere, og selv om det selvfølgelig ikke er ok å dytte dem, er man bare et menneske. Men du kan jo spørre henne om hendelsen om noen uker, hvordan hun tenker om det.

Skrevet

Nei

Anonymkode: 7fd7f...d66

Skrevet
4 minutter siden, Chicchi said:

Det er fint at hun forteller det. Hadde hun holdt det skjult, og det senere kom fram fra barnets munn, hadde jeg blitt mer bekymret. Hun betrodde seg til seg og angrer sikkert som en hund. Småbarn kan være triggere, og selv om det selvfølgelig ikke er ok å dytte dem, er man bare et menneske. Men du kan jo spørre henne om hendelsen om noen uker, hvordan hun tenker om det.

Enig. Foreldre gjør feil. Kan ha vært så enkelt som at barnet slo henne, hun skulle si «slutt» med et litt for uplanlagt hardt dytt for å få barnet bort, dunk. Jeg hadde vært mer bekymret om hun dyttet barnet sitt helt ut av det blå for å dytte det. 

Anonymkode: 38c95...dbe

Skrevet

Dem fleste foredlre har gjort dette med et uhell! Vær en god veninne heller. Er feigt å blande inn bv å ikke kunne ta en prat med henne først det er å basere på din egen dømmekraft uten å ta en skikkelig prat først. Er fælt at folk kan være sånn. Hun føltr hun kunnr si dette til deg også skal du være så fæl å melde til barnevrn?! Wow...... 

Anonymkode: 008ec...1d8

Skrevet

Takk for svar! Jeg kan godt snakke med henne om det, og selvfølgelig å varsle er noe jeg vil unngå. Slik jeg kjenner henne så var det nokk et engangstilfelle. Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...