Gå til innhold

Barnehagen tar konsekvent på gummistøvler/cherrox selv om barnet har andre sko med Gore tex

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det normalt? 

Så fort deter litt fuktig er det på emd gummistøvler når det er mildt/varmt og cherroxene er benyttet hele vinteren fremfor vintersko med Gore tex.

Joggesko benytte også litt men kun på de helt tørre og varme dagene.

De bruker ikke overgangsskoene eller vinterskoene med Gore tex, er det normalt i barnehager å bare ta på alle det mest vanntette okke som?

Anonymkode: b6156...a77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så la være å ha de tilgjengelig?

Hvor kaldt er det snakk om? Cherrox egner seg dårlig over -5/-10, de stivner.
Vi har ikke cherrox tilgjengelig i barnehagen med mindre det er cherrox-vær. Vi bytter sko etter været. Dette er en ikke-sak, egentlig. Gi de færre valg om du er misfornøyd med valgene de tar.

Anonymkode: 784f8...3b1

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo bare å ta med gummistøvlene hjem? Og evt. opplyse om at skoene som står der er vanntette.

Anonymkode: 11aa8...740

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Så la være å ha de tilgjengelig?

Hvor kaldt er det snakk om? Cherrox egner seg dårlig over -5/-10, de stivner.
Vi har ikke cherrox tilgjengelig i barnehagen med mindre det er cherrox-vær. Vi bytter sko etter været. Dette er en ikke-sak, egentlig. Gi de færre valg om du er misfornøyd med valgene de tar.

Anonymkode: 784f8...3b1

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Er jo bare å ta med gummistøvlene hjem? Og evt. opplyse om at skoene som står der er vanntette.

Anonymkode: 11aa8...740

Vil gjerne ha støvler tilgjengelig, være kan jo skifte veldig utover dagen her jeg bor.

Poenget med flere typer er jo å tilpasse etter været.

Viking sine cherrox står at er egnet til ned mot minus 20 grader, stemmer ikke det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mange cherroxtråder på en gang… 

det er lov å lage fetishtråder i riktig forum…….

Anonymkode: 89626...790

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Er det normalt? 

Så fort deter litt fuktig er det på emd gummistøvler når det er mildt/varmt og cherroxene er benyttet hele vinteren fremfor vintersko med Gore tex.

Joggesko benytte også litt men kun på de helt tørre og varme dagene.

De bruker ikke overgangsskoene eller vinterskoene med Gore tex, er det normalt i barnehager å bare ta på alle det mest vanntette okke som?

Hvor gammelt er barnet? Barna kler ofte på

seg selv. Da tråkker de oppi det enkleste eller lettest tilgjengelige. 

Anonymkode: c2acf...ed6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hvor gammelt er barnet? Barna kler ofte på

seg selv. Da tråkker de oppi det enkleste eller lettest tilgjengelige. 

Anonymkode: c2acf...ed6

Her velger de bare cherrox/støvler når det er vått. Ordentlig sko er bedre for føttene, så de er veldig bevisste på det i vår barnehage.

barna får instrukser før påkledning om hva de skal velge!

Anonymkode: 2128d...0c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Vil gjerne ha støvler tilgjengelig, være kan jo skifte veldig utover dagen her jeg bor.

Poenget med flere typer er jo å tilpasse etter været.

Viking sine cherrox står at er egnet til ned mot minus 20 grader, stemmer ikke det?

(Svarer som barnehageansatt)

Jeg tenker vel at du svarer på spørsmålet ditt selv i første svar. Hvis det er mye skiftende vær er det enklest å ta på sherrox. Og jeg har flere ganger måtte stå å høre på foreldre klage over at de lekre Gore-tex skoa til poden har blitt møkkete, så da tar jeg heller på sherrox. Lettere å vaske av og funker helt fint. I tillegg er det slik at hvis man er et begrenset antall voksne på x antall barn er det best å ta det skoparet som gir mest garanti for at du ikke må forlate barnegruppen for å bytte på et barn. 
Til spørsmålet ditt om viking så ville jeg ikke brukt dem i 20 minus kanskje, men de holder seg overraskende varme altså :) jeg har sånne selv på jobb, og holder meg god og varm i 10 minus uten ekstra ullsokk. Men de har litt lett for å bli klamme, så ved kulde uten noe fuktighet ville jeg brukt skikkelige vintersko. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

atropos skrev (11 minutter siden):

(Svarer som barnehageansatt)

Jeg tenker vel at du svarer på spørsmålet ditt selv i første svar. Hvis det er mye skiftende vær er det enklest å ta på sherrox. Og jeg har flere ganger måtte stå å høre på foreldre klage over at de lekre Gore-tex skoa til poden har blitt møkkete, så da tar jeg heller på sherrox. Lettere å vaske av og funker helt fint. I tillegg er det slik at hvis man er et begrenset antall voksne på x antall barn er det best å ta det skoparet som gir mest garanti for at du ikke må forlate barnegruppen for å bytte på et barn. 
Til spørsmålet ditt om viking så ville jeg ikke brukt dem i 20 minus kanskje, men de holder seg overraskende varme altså :) jeg har sånne selv på jobb, og holder meg god og varm i 10 minus uten ekstra ullsokk. Men de har litt lett for å bli klamme, så ved kulde uten noe fuktighet ville jeg brukt skikkelige vintersko. 

Er cherroxene fra Viking varmere en feks andre som også har blandet ull inni foret som eks Bruse og PyttPytt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En årsak til vi nektet å kjøpe inn cherox og gummistøvler.  Våres barn hadde gode fjellsko som holdt de tørre og varme. Var mye diskusjon inntil de så i bhg at de faktisk ikke ble våte på beina. Og våre barn var ofte varme, mens andre ble kalde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er cherroxene fra Viking varmere en feks andre som også har blandet ull inni foret som eks Bruse og PyttPytt?

Det vet jeg ikke, men de som heter viking extreme kan jeg gå god for. De har jeg prøvd selv. Jeg har også hatt bisgaard med ullfor, men synes de var klammere (og da også kaldere) enn viking sine. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

La være å sette fram cherrox?

Jeg har kun sendt med cherrox til regndager, ellers blir de brukt til alle anledninger. Barnehagen jeg hadde mitt barn i kledde alltid på ungene type plastregntøy og cherrox uansett vær og føre😬 Så utrolig klamt og ekkelt. 

Endte med å fjerne det. Ungen har alltid hatt gode vanntette klær i goretex. Jeg klarer ikke selv å bruke verken støvler eller oljehyre😪 

Men klærne blir skittne sa de. Ja? Jeg har kjøpt de for at de skal brukes, vaskemaskin har jeg også😁

Anonymkode: 0a4e7...579

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt cherrox istedenfor vinterskoene til ett barn på avdelinga vår. Det er rett og slett fordi jeg ikke får på den ene skoa. Jeg har gitt beskjed til foreldrene om det da. 

Anonymkode: 81031...9c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i bhg selv og tar heller på Goretex enn cherrox , chrrrox er stive og ikke spesielt gode

Anonymkode: 54ef3...dd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...